بروزترین وبلاگ فوتبال
چهار شنبه 17 مهر 1398برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : حمید

ssaammwest@yahoo.com

.


چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : حمید

اورا: از دست دادن پوگبا، زیان بزرگی برای یونایتد بود

مدافع فرانسوی در صحبت هایی به تمجید از قدرت بالای پوگبا و خصوصیات تهاجمی او پرداخته است

پاتریس اورا مدافع باتجربه و فرانسوی منچستریونایتد در صحبت هایی اعلام کرد که تصمیم پاول پوگبا برای جدایی از این تیم، زیان و ضرر خیلی بزرگی برای شیاطین سرخ بود

پوگبای فرانسوی در تابستان سال 2012 از اولدترافورد جدا شد و در اولین فصل حضورش در یوونتوس با این تیم به قهرمانی سری آ رسید.

دراین میان اورا به تمجید از کیفیت بالای فوتبالی پوگبا پرداخته و یادآوری کرد که اودر یونایتد به شدت مورد احترام بود و به ویژه باتجربه های این تیم برای او احترام زیادی قائل بودند.

اورا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانسوی تی.اف 1 گفت:« مهارت های پوگبا در زمین چمن، خصوصیات تهاجمی او و حضورش در تمام نقاط زمین، واقعا عجیب بود. او خیلی سریع احترام بازیکنانی مثل رایان گیگز و پل اسکولز را به دست آورد. واقعیت این است که باید بتوانی دل سرمربی تیم را هم به دست بیاوری ولی اینکه بتوانی در رختکن تیمی مثل یونایتد مثل پوگبا محبوب باشی، واقعا مهم است. وقتی او از تیم ما رفت، مهره بزرگی را از دست دادیم..»

پوگبا اخیرا در صحبت هایی اعلام کرد که سرالکس فرگوسن دلیل اصلی جدایی او از رختکن یونایتد بود. و نیمکت نشینی اش در جریان دیداری که یونایتد در آن 2-3 مغلوب شد را یکی از دلایل دلخوری اش خواند. پوگبا در صحبت هایی به تله فوت گفت:« در بازی با بلکبرن در روز 31 دسامبر سال 2011 من روی نیمکت بودم. فرگوسن رافائل را در خط میانی درکنار جی سونگ پارک به کار گرفته بود. آن موقع بود که واقعا ناامید شدم و از تلاش دست کشیدم. من به یوونتوس رفتم تا افرادی که از من انتقاد می کردند را ساکت کنم: آنهایی که به من باور نداشتند و می گفتند که من ناکام هستم . »

  اختصاصي گل، جوابيه تند محمد دايي به مايلي كهن:  در دادگاه دست چپ و راستم را نشانت مي دهم!/ با بعضي حرفهايت، شك مي كنم كه مسلماني!/ اول تحقيق كن بعد دهانت را باز كن/ مهر مدرك مربيگري ات، پررنگ تر از من نيست/ كافر، همه را به كيش خود پندارد!

سر وقت دست چپ و راستم را نشانش مي دهم. نمي شود كه هر كس دلش خواست دهانش را باز كند و هر حرفي را بزند، آن هم بدون سند و مدرك.

دعواي محمد مايلي كهن، پاي محمد دايي، برادر علي دايي را هم به ماجرا باز كرد. جايي كه مايلي كهن گفته بود، برادر دايي، دست چپ و راست خود را نمي شناسد اما 300 ميليون از پرسپوليس پول مي گيرد. محمد دايي اما بعد از چند روز سكوت در جواب به مايلي كهن مي گويد:« مايلي كهن اين حرفها را زده اما به وقتش بايد بيايد دادگاه و جواب بدهد. آنجا دست چپ و راستم را نشانش مي دهم. من از او جداگانه شكايت مي كنم. نمي شود كه هر كسي دلش خواست هر حرفي بزند. من هميشه به او احترام گذاشته ام اما اين بار از او شكايت مي كنم تا حساب كار دستش بيايد. »

در خبرها آمده بود كه محمد دايي،آغازكننده جر و بحث در اواسط نيمه اول بازي پرسپوليس- صبا بود.محمد دايي اما اين موضوع را تكذيب مي كند و مي گويد:« من آغاز كننده جر و بحث بودم؟ من كه اصلا روي نيمكت نبودم. طبقه دوم نشسته بودم، پشت جايگاه شيشه اي و همراه با پنجعلي و كريم باقري. واقعا مانده ام در اين اخبار. يعني كسي مرا نديده كه در جايگاه نشسته بودم؟ چرا اين حرفها را در مي آورند؟ آن زماني كه بازي برگزار مي شد من در جايگاه بودم و نه نيمكت. »

دوباره از دايي مي پرسيم آيا شما بعد از بازي به سمت مايلي كهن حمله كرده ايد كه در جواب مي گويد:« نمي دانم حافظه بعضي ها چطور كار مي كند. مي گويند چرا كریم باقري به سمت مايلي كهن نرفته. وقتي كريم روي سكو مي نشيند و نه نيمكت، چطور مي تواند سمت مربي حريف برود؟ من هم هر وقت مايلي كهن را ديده ايم احترام گذاشته ام اما باور كنيد من اصلا آن روز مايلي كهن را نديدم كه بخواهم حمله كنم يا اين حرفها. نمي دانم اين اخبار را از كجا در مي آورند اما ما هم خدايي داريم»

محمد دايي در ادامه باز هم خطاب به مايلي كهن مي گويد:« سر وقت دست چپ و راستم را نشانش مي دهم. نمي شود كه هر كس دلش خواست دهانش را باز كند و هر حرفي را بزند، آن هم بدون سند و مدرك. شخصي كه مي گويد من به اصولي پايبندم ، من مسلمانم و متدين، پس نبايد بيايد و به اين و آن تهمت بزند و دروغ بگويد. شكايت من جدا از شكايت علي است. مايلي كهن بزرگترين تهمت ها را زده و در دادگاه منتظرش هستم. اگر به حرف زدن باشد من هم مي توانم حرف بزنم اما در عمل به او نشان مي دهم كه چه كسي دست چپ و راستش را نمي شناسد»

مربي پرسپوليس صحبتهايش را اينگونه ادامه مي دهد:« مگر مي شود مايلي كهن بيايد، تهمت بزند و خيلي راحت برود. مگر مملكت قانون ندارد؟ او به دادگستري و اداره ماليات و هم بدون سند تهمت مي زند. مي گويد همه زدو بند مي كنند، آن هم بدون مدرك. متاسفانه كافر همه را به كيش خخود پندارد. من در مسلماني اين آقا، با حرفهايي كه مي زند شك مي كنم. تو روز روشن مي گويد من 300 ميليون گرفته ام و علي 5 ميليارد و 100 ميليون. به مايلي كهن مي گويم اول تحقيق كن و بعد دهانت را باز كن. لطفل با حرفهايي كه مي زني به شعور مردم توهين نكن»

مايلي كهن به مدرك مربيگري دايي هم ايراد گرفته بود . محمد دايي در اين باره مي گويد:« من مدركم را مي آورم و او هم مدركش را بياورد. مدرك مربيگري را كه من دارم او هم دارد. رنگ مهرش هم از مدرك من آبي تر و پررنگ تر هم نيست. »
چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : حمید

رئال مادرید و خرید « مسی 9 ساله ژاپنی»

استعدادیابهای باشگاه مادریدی که در ژاپن از بازی تاکوهیرو بازدید کرده بودند، حالا او را به تیم مادریدی منتقل کرده اند.

سران باشگاه مادریدی حالا لیونل مسی خودشان را دارند؛ یا بهتر بگوئیم :"مینی مسی"

صحبت از یک بازیکن 9 ساله ژاپنی به نام تاکوهیرو ناکای مطرح است. با تماشای فوتبال خارق العاده این پسربچه 9 ساله متوجه می شوید که چرا به او لقب "مینی مسی" داده شده است

ناکای روز 28 سپتامبر به باشگاه مادریدی پیوست و توقعات زیادی وجود دارد که او در سالهای آینده گام در مسیر لیونل مسی گذاشته و مبدل به ستاره شماره یک دنیای فوتبال شود. تا قبل از این تاکوهیرو در باشگاه شیگا پرفکچر و درکشور ژاپن توپ می زد و در کشورش لقب «پی پی» را یدک می کشد. استعدادیابهای باشگاه مادریدی که در ژاپن از بازی تاکوهیرو بازدید کرده بودند، حالا او را به تیم مادریدی منتقل کرده اند.

لازم به ذکر است که باشگاه بارسلونا نیز در رختکن تیم خردسالانش از یک ستاره ژاپنی بهره می برد: تاکفوسو کوبو که در سال 2011 ودر سن یازده سالگی به این تیم پیوست.

حالا ویدئویی از تاکوهیرو منتشر شده که در سن هفت سالگی با برتن داشتن پیراهن بارسلونا تمرین می کند. یکی از منابع خبری ژاپنی در گزارشی به این نکته اشاره کرده که ناکای برای مدتی نیز در مدرسه فوتبال بارسلونا در ژاپن تمرین می کرده.

چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : حمید

جلسه تکنیکی دربارسا؛ موضوع: خرید یک بازیکن شماره 9

سران بارسا و اعضای کادر فنی این تیم ظهر امروز جلسه ای تشکیل خواهند داد واحتمال خرید یک بازیکن 9 در بازار زمستانی را بررسی می کنند. دراین میان نام گزینه های مختلفی نیز روی میزاست

ظهر امروز رستوران فریه سا ی بارسلونا میزبان مقامات عالی باشگاه بارسلوناست. در این ناهار رسمی، ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا، جراردو مارتینو سرمربی تیم، جوزپ ماریا بارتومئو، نایب رئیس باشگاه، آندونی سوبی سارتا، مدیر ورزشی تیم و چارلی رکساچ و جوزپ ماریا فوسته مشاوران ساندرو روسل نیز حضور خواهند یافت.

قرار بود که این جلسه چند هفته پیش برگزار شود ولی با درگذشت پدر تاتا مارتینو و سفر غیرمنتظره او به آرژآنتین این جلسه به تعویق افتاد.درحال حاضر سران باشگاه بارسلونا به صورت رسمی خبری درمورد جزئیات این جلسه را منتشر نکرده اند ولی رسانه های کاتالان از جمله ال موندو و سپورت در گزارشهای خود به این نکته اشاره کرده اند که موضوع این جلسه بررسی خرید یک بازیکن شماره 9 در بازار نقل وانتقالات زمستانی است.

 

Portada de Sport (Spain)

روزنامه ال موندو درگزارش خود به این نکته اشاره کرده که تاتا مارتینو با جدیت فراوانی به دنبال خرید یک بازیکن شماره 9 باتجربه برای تیمش است و نام گزینه های متفاوتی مطرح شده است:

نلسون والدس (الجزیره):مارتینو شناخت خوبی از او دارد. بازیکن 29 ساله و 178 سانتی متری الجزیره .

لوکاس باریوس (اسپارتاک):ستاره 28 ساله و 187 سانتی متری با اصلیتی آرژانتینی که ملیت پاراگوئه ای دارد و تاتا سرمربیگری او را برعهده داشته و حالا در اسپارتاک توپ می زند

میروسلاو کلوزه(لاتزیو): گزینه ای ایده آل؛ با کارنامه ای درخشان که می تواند هنریک لارسون جدید بارسا باشد. بازیکنی 35 ساله و 183 سانتی متری که برترین گلزن فعلی لاتزیو است و هنوز سران لاتزیو نتوانستند او را برای تمدید قراردادش متقاعد کنند واحتمالا از این تیم جدا خواهد شد

ساماراس( سلتیک): ستاره 28 ساله و یونانی با قد193 سانتی متر. او حالا اسطوره سلتیک است وقراردادش در سال 2014 به پایان می رسد .البته سران گلاسکو بی صبرانه منتظر تمدید قرارداد او هستند. درصورت انتقال به بارسا در بازار زمستانی قادر به همراهی تیم در لیگ قهرمانان اروپا نخواهد بود.

روکه سانتا کروس(مالاگا): بازیکن 32 ساله و191 سانتی متری مالاگا یکی دیگر از گزینه هایی است که تاتا شناخت زیادی از او دارد. در مالاگا بازی می کند و تاسه سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و تا به اینجای کار 2 گل در لالیگا زده

ترزگه(نیولزاولدبویز):  بازیکنی 35ساله و با 190 سانتی متر قد که 2 گل تا 300 گل فاصله دارد. او پیراهن تیم های موناکو، یوونتوس، ارکولس، بایناس ،ریورپلاته و نیولزاولد بویز را برتن کرده و بدش نمی آید که به فوتبال اروپا بازگردد

کاردوسو (بنفیکا): اسکار کاردوسو هم بازیکنی آشنا برای تیم ملی پاراگوئه و مارتینو است. مهاجمی 30 ساله و 193 سانتی متری که 160 گل برای بنفیکا زده و اخیرا با ژرژ ژسوس سرمربی این باشگاه به مشکل خورده است. البته اگر در زمستان تیمش را تغییر دهد نمی تواند در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند

 

Portada de El Mundo Deportivo (Spain)

صبای قم 1-1 پرسپولیس؛ فرار از شکست برابر استاد منفور !

سیدصالحی چهارمین گل فصل خود را به ثمر رساند تا پرسپولیس از یک شکست خارج از خانه بگریزد.

 

لیگ برتر، جام خلیج فارس

 

جمعه 12 مهرماه ماه 1392 – ساعت 18:15

 

ورزشگاه یادگار امام قم

 

تماشاگر : 10 هزار نفر

 

داور : تورج حق‌وردی

 

اخطار :‌

 

اخراج : پیام صادقیان در دقیقه‌ی 23، محسن بیات در دقیقه‌ی 71، محسن بنگر در دقیقه‌ی 83.

 

ترکیب صبای قم : مهرداد طهماسبی، مرتضی کاشی، محسن بیات، مهدی مومنی، محمود شفیعی، مهدی حسینی، اکبرصادقی (نیما زند در دقیقه‌ی 88)، کیوان امرایی (ابوالفضل ابراهیمی در دقیقه‌ی 76)، روزبه چشمی، فرید کریمی (مجید هوتن در دقیقه‌ی 63) و رضا عنایتی.

 

سرمربی : محمد مایلی کهن

 

ترکیب پرسپولیس : نيلسون، محسن بنگر، ميثم حسيني، سيد جلال حسيني، محمد خانزاده، اميد عاليشاه( غلامرضا رضائی در دقیقه‌ی 73)، مهرداد کفشگري، پيام صادقيان (هادی نوروزی در دقیقه‌ی 73)، قاسم دهنوي (محمد نوری در دقیقه‌ی 58)، سيد مهدي سيد صالحي و محمد رضا خلعتبري.

 

سرمربی : علی دائی

 

گل : مرتضی کاشی در دقیقه‌ی 41، مهدی سیدصالحی در دقیقه‌ی 90.

 

شرح گل :

 

صبای قم 1-0 پرسپولیس : شاگردان محمد مایلی‌کهن از جناح چپ صاحب یک ضربه‌ی آزاد شدند که مطابق معمول اکبر صادقی پشت این ضربه قرار گرفت و با یک ارسال دقیق، مرتضی کاشی را در موقعیت سرزنی قرار داد و کاپیتان صبای قم نیز با دقت و دور از دستان نیلسون توپ را به تور چسباند.

 

صبای قم 1-1 پرسپولیس : درشرایطی‌که شاگردان دائی برای به ثمر رساندن گل تساوی به شدت بی‌تابی می‌کردند، نوری از جناح چپ یک پاس در عرض را برای هادی نوروزی فرستاد که با دخالت روزبه چشمی توپ در ریباند در اختیار سید صالحی قرار گرفت تا این بازیکن برای دومین بازی متوالی با گلزنی ناجی تیمش باشد.

 

دقایق حساس :

 

دقیقه‌ی 8 : غلامرضا عنایتی که برای آقای گلی می‌جنگید، از جناح چپ یک نفوذ زیبا به محوطه‌ی جریمه انجام داد و پس از پشت سرگذاشتن میثم حسینی ضربه‌ی زیبائی را راهی دروازه‌ی نیلسون کرد که البته توپ با اختلافی اندک به بیرون رفت.

 

دقیقه‌ی 12 : دفع ناقص مرتضی کاشی باعث شد تا توپ در ریباند به قاسم دهنوی برسد، هرچند این بازیکن توپ را به آسمان کوبید.

 

دقیقه‌ی 18 : فرید کریمی، مهاجم گل‌زن صبای قم که از هماهنگی بالائی با عنایتی برخوردار است، با یک نفوذ زیبا توپ را به عنایتی سپرد تا این مهاجم پا به سن گذاشته نیز با یک دریبل سرپا از جلال حسینی بگذرد و در نهایت با بی‌دقتی زیر توپ بزند.

 

دقیقه‌ی 22 : اکبر صادقی پیش از ارسال منجر به گل خود، از موقعیتی مشابه روی یک ضربه‌ی آزاد توپ را ارسال کرد و مرتضی کاشی با یک ضربه‌ی سر به شدت دروازه‌ی نیلسون را تهدید کرد تا این دروازه‌بان با کف دست توپ را به کرنر بفرستد.

 

دقیقه‌ی 25 : کیوان امرائی از جناح چپ به داخل محوطه‌ی جریمه نفوذ کرد، هرچند همچون عنایتی با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

 

دقیقه‌ی 3+45 : در شرایطی‌که صبا پس از به ثمر رساندن گل اصلا در لاک دفاعی فرو نرفته بود، در آخرین دقیقه‌ی وقت‌های تلف شده روی یک حرکت تیمی زیبا که غلامرضا عنایتی و فرید کریمی در متن آن بودند، توپ را به امرائی سپردند تا در موقعیتی خود در حوالی محوطه‌ی جریمه توپ را به قصد گشودن دروازه شوت کند، هرچند این توپ هیچ‌گاه به خط دروازه نیز نرسید.

 

دقیقه‌ی 59 : خلعتبری از جناح راست ضربه‌ی کرنر را روی دروازه ارسال کرد که محمد نوری یک ضربه‌ی خطرناک را راهی دروازه‌ی صبا کرد که با فرود آمدن توپ در گوشه‌ی بیرونی دروازه همه به هوای گل شادی کردند.

 

دقیقه‌ی 63 : مجید هوتن از نزدیکی‌های قوس محوطه‌ی جریمه صاحب یک ضربه‌ی آزاد شد و با یک شوت زیبا نیلسون را وادار به انجام واکنش کرد تا این برزیلی توپ را در دو مرحله جمع و جور کند.

 

دقیقه‌ی 72 : محمدرضا خلعتبری روی یک ضربه‌ی آزاد از نزدیکی‌های محوطه‌ی جریمه تیر افقی دروازه‌ی صبا و طهماسبی را به شدت به لرزه درآورد تا پرسپولیس همچنان در حسرت گل بماند.

 

دقیقه‌ی 75 : در این صحنه روزبه چشمی غلامرضا رضائی را به بهانه‌ی دفع توپ متوقف کرد تا توپ در ریباند جلوی پای محمد نوری بیفتد و شوت این بازیکن نیز با برخورد به بازیکن پرسپولیس در شلوغی جلوی دروازه‌ی صبا به گل ننشیند.

 

دقیقه‌ی 80 : غلامرضا عنایتی روی حرکت بدون توپ زیبای اکبر صادقی در موقعیت خوب گل‌زنی قرار گرفت که با تصمیم به زدن شوت فنی نتوانست نیلسون را مغلوب کند.

 

بهترین بازی :

 

در پایان این مسابقه سیدمحمدمهدی سیدصالحی زننده گل پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و رضا عنایتی مرد اخلاق بازی شد.

 

اتفاق ویژه :

 

در دقیقه‌ی 19 مسابقه وقتی علی دایی به یک تصمیم داور معترض شد، محمد مایلی کهن به سمت او حمله‌ور شد و از دایی خواست که سر جایش بنشیند، این درگیری لفظی باعث شد چند لحظه‌ای مسابقه متوقف شود و با دخالت ناظر مسابقه و داوران دو مربی کمی آرام شدند. محمد مایلی کهن قصد داشت به سمت دایی برود که با دخالت اطرافیان این کار انجام نشد، محمد دایی برادر علی دایی نیز قصد داشت به قصد مایلی کهن برود و با او درگیر شود که نیمکت نشینان پرسپولیس مانع این کار شدند. داور با هر دو سرمربی چند لحظه‌ای صحبت کرد.

 

در یک صحنه که تماشاگران پرسپولیس سنگی به سمت زمین پرتاب کردند، محمدرضا خلعتبری آن سنگ را برداشت و به سمت هواداران پرسپولیس پرتاب کرد و از آنها خواست که چنین کارهایی انجام ندهند.

 

هواداران صبا هم پیش از شروع بازی از اینکه محمد مایلی کهن به سمت علی دایی نرفت خوشحال شدند و او را تشویق کردند.

 

علی دایی به سمت محمد مایلی‌کهن سرمربی صبای قم نرفت. حتی دستیاران دایی هم به سمت مایلی‌کهن نرفتند. فقط شیرینی و حمید عباسی از پرسپولیس به سمت نیمکت صبا رفتند.

جمعه 12 مهر 1392برچسب:, :: 12:11 ::  نويسنده : حمید

دل بوسکه: تیم ملی ایتالیا در سطح اسپانیاست

سرمربی ماتادورها در صحبت هایی نسبت به آتزوری ادای احترام کرده و یادآوری کرده که تردیدی ندارد که این تیم می توانددر جام جهانی 2014 موفق شود

بیسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در صحبت هایی اعلام کرده که ایتالیا خطری جدی برای تیمش در راستای دفاع ازعنوان قهرمانی اش در جام جهانی 2014 خواهد بود و یادآوری کرده که از نظر کیفیتی تفاوتی میان دو تیم وجود ندارد.

لاروخا در فینال یورو2012 موفق شد تا تیم ملی ایتالیا را از پیش رو بردارد و در جام کنفدراسیون های امسال نیز شاگردان دل بوسکه در مرحله نیمه نهایی با ضربات پنالتی شاگردان پراندلی را از پای درآوردند. دراین میان دل بوسکه براین باور است که فاصله ای میان این دو تیم نیست.

دل بوسکه درگفتگو با کوریره دلوسپورت گفت:« ایتالیا تیمی منسجم و رقابتی است. پراندلی هم سرمربی بزرگی است که توانایی هایش درراستای ارائه عملکردی خوب و کسب نتایج مطلوب را نشان داده. من ارتباط خوبی با او دارم. پس ما احترام زیادی برای ایتالیا قائلیم. آتزوری یکی از قوی ترین تیم های ملی دنیاست و تیمی است که همیشه برای ما مشکل ساز شده.»

دل بوسکه ادامه داد:« در جام کنفدراسیون ها ما در ضربات پنالتی ایتالیا را شکست دادیم و در بازی دوستانه شهر باری مغلوب آنها شدیم. از نظر کیفی هیچ تفاوتی میان ما و آنها وجود ندارد.»

جمعه 12 مهر 1392برچسب:, :: 11:53 ::  نويسنده : حمید

ثبت اسم لیونل مسی در کتاب گینس سال 2014

امسال نام ستاره آرژآنتینی درکتاب رکوردهای جهان ثبت خواهد شد

لیونل مسی ستاره آرژآنتینی بازیکنی است که دست از رکوردشکنی نمی کشد و از همین رو قرار است تا نام او درنسخه بعدی(سال 2014) کتاب رکوردهای جهان (گینس) ثبت شود.
لیونل مسی تا به اینجای کار 5 رکورد را به نام خود ثبت کرده که قرار است این رکوردها درکتاب گینس درج شوند.:
1- دارنده بیشترین توپ طلای فیفا. او در 7 ژانویه سال2013 برای چهارمین سال متوالی توپ طلای فیفا را مال خود نمود
2-زننده بیشترین گل در طول یک سال میلادی با مجموع 91 گل: رکوردی که در روز 22 دسامبر سال 2012 دربازی بارسلونا در لالیگا مقابل وایادولید ثبت شد
3- زننده بیشترین گل در یک فصل از رقابتهای لالیگا: با مجموع 50 گل در 37 بازی برای بارسلونا در فصل 2-2011
4- اولین بازیکنی که توانسته بیش از یک هت تریک در طول یک فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. اولین هت تریک او در یک فصل از رقابتهای اروپایی درروزاول نوامبرسال 2011 مقابل ویکتوریا پلژن از راه رسید و دومین هت تریک اروپایی آن فصل در روز هفتم مارس سال 2012 مقابل بایرلورکوزن
5- در فصل 2-2011 مسی با رکورد گلزنی خوسه آلتافینی (که در فصل 3-1962 در میلان بازی می کرد) برابری کرد و توانست در یک فصل از رقابتهای اروپایی 14 گل به ثمر برساند.
در کتاب رکوردهای گینس سال 2014 این بخش را مطالعه خواهیم نمود. فروش این کتاب از روز 15 اکتبر سال 2013 میلادی آغاز خواهد شد.

لیپی در آستانه‌ی فتح جام معتبری دیگر، این‌بار با گوانگ‌ژو

مارچلو لیپی ایتالیائی پس از فتح جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا و البته چندین جام معتبر اروپائی دیگر در آستانه فتح لیگ قهرمانان قرار دارد تا از خود یک چهره تمام نشدنی در فوتبال بسازد

شاگردان مارچلو لیپی، سرمربی سرشناس ایتالیائی امروز در ورزشگاه کانتون موفق شدند حریف نامدار ژاپنی خود را با نتیجه‌ی قاطع 4-0 مغلوب کنند و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند تا لیپی 65 ساله در آستانه‌ی فتح یک جام دیگر قرار گیرد و ویترین افتخارات خود را بیش از پیش رنگین کند.

به گزارش سایت گل، مارچلو لیپی که بیش از این هدایت تیم‌های مطرحی همچون اینترمیلان، یوونتوس، ناپولی و همچنین تیم ملی ایتالیا را برعهده داشته است و در اروپا و جهان به افتخارات ریز و درشت بسیاری از جمله فتح اسکودوتو برای پنج مرتبه، فتح لیگ قهرمانان اروپا به همراه یوونتوس و فتح جام جهانی به همراه تیم ملی ایتالیا را در کارنامه دارد، تصمیم گرفت تا در سال‌های آخر دوران حرفه‌ای مربیگیری خود راهی فوتبال قاره‌ی کهن شود و هدایت تیم فوتبال متمول گوانگ‌ژو اورگرانت چین را برعهده بگیرد و پس از فتح سوپرلیگ این کشور با جمعی از ستاره‌های سال‌های نه چندان دور اروپا راهی لیگ قهرمانان آسیا شود و از همان ابتدا برای قهرمانی بجنگند.

گوانگ‌ژو در نیمه‌نهائی لیگ قهرمانان باید به مصاف کاشیوا ریسول ژاپن می‌رفت، تیمی که در جی‌لیگ اوضاع نه‌چندان مناسبی را داشت. شاگردان لیپی در دور رفت در ژاپن موفق شدند نیمی از راه صعود را بروند و حریف خود را 4-1 شکست دهند و با خیالی آسوده انتظار این تیم را در ورزشگاه کانتون بکشند و در نهایت در دیدار برگشت نیز با نتیجه‌ی 4-0 پیروز شوند و با قاطعیت هرچه تمام‌تر برای فتح این جام گامی بلند را بردارند.

گل های این بازی را الکسون 16، کونکا 57 و موریکوی 79 و 88 به ثمر رساندند. 

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 19:21 ::  نويسنده : حمید

استقلالی‌ها و فقط یک عکس یادگاری با پیراهن زندی

درشرایطی‌که پس از مصدومیت شدید فریدون زندی، هافبک اسبق استقلال تهران در لیگ ستارگان قطر، باشگاه استقلال قصد داشت تا با پیراهن این تیم در نیمه‌نهائی لیگ قهرمانان حاضر شود، با مخالفت ناظر این دیدار بازیکنان استقلال پیش از این بازی در رختکن این تیم تنها یک عکس یادگاری با آن پیراهن انداختند.

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 19:1 ::  نويسنده : حمید

دروگبا: هنوز در اروپا حرف‌هایی برای گفتن دارم

این بازیکن 35ساله گفته او به فوتبال اروپا بازگشت تا نشان دهد هنوز می‌تواند در لیگ قهرمانان رقابت کند.

دیدیه دروگبا گفت که انتقالش به گالاتاسرای در ژانویه با این انگیزه بود که باز هم بتواند در لیگ قهرمانان بازی کند.

این اسطوره اهل ساحل عاج در تابستان 2012 به چین رفت اما در ژانویه به گالا پیوست.

گالاتاسرای فصل پیش تا یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و دروگبا مشتاق است که نشان دهد همچنان می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند: «در چین بودم که حس کردم هنوز حرفی برای گفتن در فوتبال اروپا دارم.

من تمام نشده بودم. من پر از انرژی بودم و می‌خواستم از قهرمانی‌ای که با چلسی داشتم دفاع کنم. می‌خواستم دوباره خودم را در لیگ قهرمانان ثابت کنم.

سن هیچ چیز نیست و تنها عدد است. همه چیز بستگی به کیفیت، تجربه و شرایط فیزیکی شما دارد.

پس از تمامی این سال‌ها حس بسیار خوبی دارم و می‌توانم بگویم که هم از نظر فنی و هم از نظر ذهنی پیشرفت کرده‌ام.»

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : حمید

مرا به نام کوچکم صدا بزن!
شجریان پسر نشان از پدر دارد یا نه؟
شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.
سال های سال طول کشید تا شجریان پدر پله های شهرت را بالا بیاید؛ هر چند حالا که روی قله 73 سالگی ایستاده، او را استاد آواز می دانند ولی «محمدرضا شجریان» مدت ها شاگردی کرد، با اسم مستعار (سیاوش بیدکانی) خواند، با آهنگسازان بسیاری تمرین کرد. در بین اساتید بسیار خودش را بالا کشید و پس از انقلاب (در آستانه 40 سالگی) مشهور شد.

شجریان پسر اما این پله های ترقی را دوتا یکی طی کرده؛ نواخته، کلاس رفته، نزد پدر (و نه خواننده ای دیگر) شاگردی کرده، همخوانی های قابل قبول داشته ودر 28 سالگی به حدی از شهرت و مقبولیت رسیده که نخستین آلبوم مستقلش را روانه بازار کند. همین تفاوت معنادار، همین پله های طی شده، محل سوال جدی این متن است؛ شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.
 
صدا

اینجور که از خیلی اساتید مهم و بزرگ موسیقی سنتی مان نقل شده، شجریان همیشه تصنیف و آهنگی که برایش ساخته اند را متناسب با گنجینه دانش خود در حوزه شعر و همچنین مطابق با سبک و سیاق آواز خواندنش بهینه می کند و به اصطلاح ساده تر، آهنگ را بالا و پایین می کند. اینطوری گاهی در برخی از قسمت های آهنگ، موتیف عوض می شود، جمله بندی تغییر می کند یا خواندن ترجیع بند تصنیف به شکل دیگری درمی آید.

درواقع شجریان پدر، خیلی علاقه ندارد سبک خاص آهنگساز روی امضای آوازخوانی او اثر بگذارد و کارش تحت تاثیر دیگران قرار بگیرد؛ حتی اگر آهنگساز یا سرپرست گروهی که با او کار می کنند، برای خودش استادی تعمام عیار باشد او ضرورتی نمی بیند به چالش تازه ای که آهنگساز پیش رویش گذاشته، حتما تن دهد و اینطوری، گاهی اصلا ماجرا برعکس شده و خودش روی کار آهنگساز تاثیر گذاشته اما درآثار پسر – برخلاف پدر- امضای گروه یا آهنگسازی که با او کار کرده اند را بیشتر احساس می کنیم تا مُهر خود خواننده را.
 
همایون (شاید به خاطر شور جوانی و میل به تجربه گرایی)، از چالش های جدید استقبال می کند و به همین خاطر، اصراری ندارد که کارش متاثر از سلیقه ورنگ آمیزی دیگران نباشد. به عنوان مثال، گروهی مانند «دستان» (به سرپرستی حمیدمتبسم)، با نوآوری ها و ایده های بدیع و تازه، کاراکتر موسیقایی مستقل و مشخص خود را در فضای هنری کشور پیدا کرده اند. شاید به همین خاطر هم، هیچ وقت همکاری مشترکی بین این گروه و شجریان پدر اتفاق نیفتاده است اما پسر، از این پیشنهاد همکاری استقبال می کند و اتفاقا حاصل کار در آلبوم «قیژک کولی» شنیدنی از کار درمی آید.
 
________________________________________

شعر

شجریان پدر، به واسطه تجربه سالیان دراز در موسیقی و آگاهی از نقش مهم شعر در تاثیرگذاری و ماندگاری آواز سنتی، اهمیت ویژه ای به این بخش از کارش می دهد. حتی روی اینکه مجموعه اشعار یک آلبوم یا کنسرت، در کنار هم فضا و حال و هوایی کم و بیش یکدست و هدفمند بسازند،اصرار دارد. نتیجه اش هم درخیلی موارد فراموش نشدنی شده: «دز نظربازی ما بی خبران حیران اند» در «عشق داند...»، «روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست» در «چشمه نوش»، «یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد» در «بیداد»، «ما گدایان خیل سلطانیم» در «نوا»، «از در درآمدی و من از خود به در شدم» در دستان و ... در تمام این آلبوم ها هماهنگی بین شعر و دستگاه انتخابی و درک درست شجریان از معنای کلمات و جمله ها و آکسان گذاری [= تاکید] روی واژه ها، نقش بسیار مهمی در خاطره انگیز شدنشان داشته است.
 
مثلا حزن مواج در دستگاه «همایون» با شعر تلخ حافظ (یاری اندر کس ...) کاملا می خواند یا غم «دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد» استاد در دشتی خوانی آلبوم «گنبد مینا» را نمی توان در مایه و دستگاه دیگری تصور کرد اما این وسواس و دقت، در پسر انگار کمتر به چشم می خورد و نتیجه اش آهنگ هایی شده که بعضا در آن، شعر و موسیقی خیلی با هم همراه نیستند.
 
 مثلا در «آب، نان، آواز»، انتخاب دستگاه چهارگاه یا فضای دیوانه و شوریده سر غزل مولوی («این بار من یکبارگی...») خیلی مرتبط به نظر نمی رسد، یا غزل دیگر دیوان شمس («شد ز غمت خانه سودا دلم») در آلبوم «نسیم وصل»، چندان روی همایون – به اصطلاح – ننشسته و از بی قراری شاعر در آهنگی که از آن می شنویم، چندان خبری نیست.
________________________________________

سبک

شجریان پدر، در سی و چند سال اخیر و تقریبا تا قبل از «شب، سکوت، کویر»، همیشه به سبک و سیاق سنتی خودش خوانده. ایده های نو و ابتکاراتی هم که داشته (مثل آواز دشتی اش در «گنبد مینا»)، در چارچوب همان قواعد کلاسیک بوده. حتی وقتی در آلبوم هایی مث ل«جان عشاق» با ارکستر سمفونیک همراه شده، سازهای زهی جداگانه کار خودشان را کرده اند و آهنگ خودشان را زده اند، و استاد به سیاق همیشه «دوش می آمد و رخساره برافروخته بود»ش را خوانده. تازه نزدیک به یک دهه پیش و در همکاری با هنرمندان قالب شکنی مثل علیزاده و کلهر («زمستان است» و «فریاد»)، سعی کرده جلوه تازه ای از قدرت صدا و استعداد خواندنش را به نمایش بگذارد.
 
اما همایون، در اغلب آلبوم ها حال و هوا و فضای تازه ای را آزمونده و شاید به خاطر جوان بودنش، تنوع سلیقه های مخاطب را به طور مستمر رعایت کرده. او غیر از «نسیم وصل» و «ای جان جان بی من مرو»، تقریبا در هیچ آلبوم دیگری طبق نظم و قاعده کلاسیک ردیف آوازخوانی ندارد؛ در «شوق نامه» که به همت محمدرضا درویشی منتشر شد، براساس تم ها و موتیف های قدیمی روایت شده از سوی عبدالقادر مراغه ای خوانده اما در «نقش خیال» در کنار علی قمصری، در گام مینور خوانده که به موسیقی غربی نزدیک است.
یا کار سترگ و پروژه عظمی مثل «سیمرغ» تقریبا هیچ شباهتی به «آب، نان، آواز» ندارد که دستگاهش نه شور است، نه دشتی، نه چهارگاه و در عین حال از هر کدامشان لمحه ای در آن شنیده می شود (به اصطلاح اهل موسیقی، «مدولاسیون»های متعددی استفاده شده و در طول آلبوم آهنگ ها از مُدی به مد دیگر می رود).
 
تقریبا نشنیده ایم همایون در آلبومی، گوشه های ردیف موسیقی ایرانی را در یک دستگاه پشت سر هم بخواند، این در حالی است که پدر، آلبوم های فراوانی دارد که تقریبا اول تا آخرش را کاملا در یک دستگاه یا آواز خوانده و در خواند آواز به وفور از گوشه های متفاوت آن دستگاه یا آواز استفاده کرده است.

پسر اما، سعی کرده در هر آلبوم شمه ای تازه از استعدادها و مهارت هایش را برایمان رو کند؛ گاهی با خواندن در اوکتاوهای خیلی بالا، گاهی با اجراهای چند صدایی (این که یک آهنگ را با دو صدا یکی در اوکتاو بالا و دیگری پایین بخواند). در مرور کارهای همایون سیر مشخصی را نمی شود پیدا کرد، چنانکه بعد از کارهای بدیع با سبک و سیاق جدید، یکدفعه بازگشت غیرمنتظره ای به موسیقی قدیمی ایرانی می کند و در آلبوم هایی دیگر سراغ تصنیف خوانی قدیمی و ساز آواز به سبک ردیف می رود.
 
به این ترتیب و با این تنوع کاری، همایون در عین حال که برای همه جور سلیقه ای می خواند اما در عین حال «هنوز» سبک و امضای منحصر به فردی برای خود ندارد.

برای آنهایی که کنسرت «همنوا با بم» و «آهنگ وفا» را شنیده اند، تشخیص صدای پدر و پسر از همدیگر تقریبا غیرممکن است. جدا از خود صدا، جنس تحریرها و لحن آوازها هم بی نهایت به هم شبیه اند. پسر ردیف آواز ایرانی را از کنجینه بی مثالی که پدر پیش رویش گذاشت، آموخت (تسلط شجریان پدر بر انواع ردیف های آوازی ایرانی، از نور علی برومندو استاد مهرتاش گرفته تا عبدالله دوامی، بر کسی پوشیده نیست) و به خاطر همین ابتدا به ساکن همه چیز در خواندن این دو نفر بسیار نزدیک به هم بود اما از وقتی اولین آلبوم مستقل همایون (نسیم وصل) بیرون آمد، خیلی چیزها عوض شد.حالا ما صدای خواننده ای را می شنیدیم که صرفا به شجریان قبلی شباهت داشت اما تحریرها و آوازخوانی ها آن قدری تغییر کرده بود که آن را به عنوان صدایی مجزا و «دیگر»ی از نسخه پدر تفکیک کنی.

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : حمید

بازهم سانتر از راست کره ها روی خط شش قدم استقلال با دفع ناقص مدافعان این تیم همراه بود تا گو یو هان به راحتی گل دوم سئول را به ثمر برساند.

گل: دژان دامیانویچ دقیقه 38، گو یو هان دقیقه 4
لیگ قهرمانان آسیا مرحله ی نیمه نهایی

ورزشگاه جام جهانی سئول
کارت زرد: گو یو هان دقیقه 27 (اف سی سئول)- جواد نکونام دقیقه 60 (استقلال)
استقلال:
سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل( از دقیقه 68 احمد جمشیدیان)، آندرانیک تیموریان، محمد قاضی، پژمان نوری و محمدمهدی نظری

 

سرمربی: امیر قلعه نوعی.
اف سی سئول:
کیم یونگ دائه، گو یو هان، کو یونگ هان، چادوری، دژان دامیانویچ، موریو مولینا، های دای سونگ، یون ایل لوک(از دقیقه 63 سرجیو اسکودرو)، کیم چی بو، کو یو جینگ، جینگ کیو.
سرمربی: چونگ بونگ سو.
شرح بازی:

 

نیمه نخست در حالی که تا اواخر این بازی بدون حادثه جدی رو دروازه های دو تیم در جریان بود، پس از به ثمر رسیدن گل اف سی سئول ورق به سود این تیم برگشت و درست پس از گل سید مهدی رحمتی یک تک به تک را به صورت دو ضرب دفع نمود. پیش از گل دوبار نکونام با شوت های خطرناکش دروازه کره ها را به خطر انداخته بود.

 

در نیمه دوم هنوز بازیکنان دو تیم دست و حسابی خود را پیدا نکرده بودند که روی یک غافلگیری درست به مانند گل اول این کره های فرصت طلب بودند که توانستند همان ابتدای کار گل دوم را هم وارد دروازه استقلال کنند. بعد از این گل امیر قعله نوعی باآوردن جمشیدین و استفاده از پاس های بلند او تا حدی توانست از زیر فشار کره ای ها بیرون بیاید و در چند نوبت می توانست دروازه سئول را بازی کند که خطرناک ترین موقعیت را سانتر آندو تیموریان و ضربه سر نکونام به وجود آورد که از فاصله اندک به بیرون رفت.

 


شرح گلها:

 

سئول 1-0 استقلال: سانتر از جناح راست بازکنان کره در غفلت مدافعان استقلال روی خط شش قدم این تیم فرود آمد، ضربه سر یو هان را رحمتی به صورت ناقص دفع نمود تا دژان دامیانویچ فرصت طلب از روی خط شش قدم گل نخست اف سی سئول را به ثمر برساند.

 

سئول 2-0 استقلال: بازهم سانتر از راست کره ها روی خط شش قدم استقلال با دفع ناقص مدافعان این تیم همراه بود تا گو یو هان به راحتی گل دوم سئول را به ثمر برساند.

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : حمید

کاشیوا ریسول 1-4 گوانگوژو اورگرانده: خشم اژدهای چینی

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، گوانگژو را باید یکی از فینالیست های امسال لیگ قهرمانان آسیا دانست

تیم چینی گوانگژو با پیروزی 4-1 مقابل کاشیوا ریسول در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گام بلندی به سوی دیدار نهایی برداشت.

دایی: معتقدم بازی قبلی را نباختیم/ باید با متخلفان برخورد شود/ اتفاقات اصفهان اظهر من الشمس است!

باید بگویم بازی قبل را شکست نمی‌دانم و این مسابقه را از بعد نتیجه قبول ندارم

کنفرانس خبری پیش از دیدار پرسپولیس و فجر سپاسی برگزار شد و مطابق انتظار بیشتر صحبت های دایی پیرامون اتفاقات دیدار با سپاهان پیگیری شد.
دایی در ابتدا گفت: فردا بازی سختی داریم، با تیمی روبرو می‌شویم که شرایط بهتری پیدا کرده و از دو مسابقه قبلی خود 4 امتیاز کسب کرده است. جا دارد عرض ارادت کنم به غلامحسین پیروانی که تیم را تشکیل داده و همچنین محمود یاوری که استاد همه ما است داشته باشم. فجر تیم بسیار خوبی است، دو بازی قبلی آنها را آنالیز کردیم و بسیار خطرناک هستند. با توجه به اینکه بازی قبلی را به ناحق واگذار کردیم در این دیدار مقابل هوادارانمان برای جبران و کسب 3 امتیاز به میدان می‌رویم. آرزو می کنم همه چیز خوب پیش رود و در تمام قسمت‌ها عدالت رعایت شود.
یاوری ترجیح می دهد نبازد تا پیروز شود!؟
از افکار محمود یاوری خبر ندارم و نمی‌دانم چیست اما ما فکر همه چیز را کردیم در تمرین دو روز گذشته روی این تیم کار کردیم تا با شناخت کامل به میدان برویم، مطمئن باشید تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم تا 3 امتیاز را بگیریم. 

در خانه می برید اما در خارج خانه نتایج بد است, چرا!؟ 

 این موضوع دلیل خاصی ندارد فوتبال همین است. البته شرایط ورزشگاه آزادی با سایر زمین‌ها فرق می‌کند و ما می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم، حضور هوادارانمان نیز بسیار مؤثر است البته باید بگویم بازی قبل را شکست نمی‌دانم و این مسابقه را از بعد نتیجه قبول ندارم، امیدوارم پس از کسب نتیجه در دیدار فردا در مسابقه بعدی نیز اولین پیروزی خارج از خانه خود را کسب کنیم. 

کارت قرمز حسینی هم به زرد تبدیل شد... 

 این اتفاق هیچ تأثیری ندارد و مشکلی را از ما حل نمی‌کند البته باز هم دستشان درد نکند که چنین کاری کردند، حالا با این حساب او  3 اخطاره می‌شود و تنها یک بازی برای ما نیست اما اگر آن اخراج می‌ماند شاید او را دو بازی نداشتیم. از همه این اتفاقات می‌توان نتیجه گرفت که چه اتفاقاتی در بازی مقابل سپاهان افتاده است.

 قهرمانی هم گفته امروز به فدراسیون می رود...

صحبت خاصی ندارم، اتفاقاتی که در بازی‌های قبلی افتاده اظهر من الشمس است و خیلی راحت نشان‌دهنده حقیقت است. ما چیزهایی داریم که مطمئنا می تواند به ما کمک کند، اعتقاد دارم باید با متخلف در هر قشری برخورد شود. ما در فوتبال هستیم و در بین بازیکن، مربی، مدیر و سرپرست ممکن است افراد متخلفی باشد، در داوری هم افراد پاک، سالم و با وجدانی حضور دارند که وجدان خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند، این افراد زیاد هستند و باید به دنبال استفاده از آنها باشیم. 

گزارش تصویری: دیدار دو رونالدو در کمپ تمرینی والدبباس شهر مادرید

رونالدوی برزیلی امروز از کمپ تمرینی رئال مادرید دیدار کرد و در جریان این دیدار با کریس رونالدو و برخی دیگر از شاگردان آنچلوتی نیز عکس هایی به یادگار گرفت

رونالدو لوئیس نازاریو د لیما، اسطوره سابق باشگاه رئال مادرید و تیم ملی برزیل که این روزها در اسپانیا به سر می برد صبح امروز و قبل از سفر کاروان کهکشانی هابه آلیکانته برای رویارویی با الچه، از کمپ تمرینی رئال دیدار کرد
او در جریان این دیدار با تعدادی از بازیکنان رئال و کارلو آنچلوتی سرمربی این تیم عکسهایی را به یادگار گرفت.
دراینجا می توانید تصاویر منتخبی از این دیدار را تماشا کنید:


Entrenamiento
Entrenamiento
Entrenamiento
Entrenamiento

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 15:20 ::  نويسنده : حمید

پنجعلي :این حق‌کشی، بازیکنان را جری کرده است

«به عنوان کسی که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده‌ام درک می‌کنم بازیکنان تیم وقتی در دقیقه چهار بازی با حکم غلط داور، یک پنالتی دادند و 10 نفره شدند، چه حالی داشتند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت:«بازی با سپاهان، بچه‌ها را متوجه مسائل مهمی کرد. در چهره آنها می‌بینم که خیلی شاکی هستند و جری شده‌اند. امتیازات این بازی که با اشتباه داور جابجا شد، روی سرنوشت لیگ تاثیر می‌گذارد. البته این اتفاق حسی را در تیم بوجود آورده که اگر در تیم باقی بماند، به قهرمان شدن پرسپولیس کمک می‌کند.»

محمد پنجعلی افزود:«به عنوان کسی که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده‌ام درک می‌کنم بازیکنان تیم وقتی در دقیقه چهار بازی با حکم غلط داور، یک پنالتی دادند و 10 نفره شدند، چه حالی داشتند.»

وی افزود:«این درست که گاهی 10 نفره شدن یک تیم کار را حتی برای تیم مقابل سخت‌تر می‌کند که نمونه‌اش همان بازی تاریخی دربی و آن سه گل بود اما 10 نفره شدن داریم تا 10 نفره شدن! در بازی با سپاهان فضایی بوجود آمد که روح و روان تیم را برهم ریخت و کل برنامه فنی و کادر فنی، تحت تاثیر قرار گرفت. با این وجود پرسپولیس پایاپای بازی کرد.»

پنجعلی كه با سايت رسمي باشگاهش مصاحبه كرده گفت:«می‌بینم که بعد از آن بازی، اتفاقاتی در تیم افتاده و بچه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. بچه‌ها حالا متوجه شده‌اند که وقتی کادر فنی و علی دایی به آنها هشدار می‌دهند، درباره چه مسائلی صحبت می‌کنند. بعد از بازی کاملا مشخص بود که بچه‌ها شاکی و جریح شده‌اند. این حق‌کشی و ظلمی که به پرسپولیس شد، یک چیزهایی را در آنها زنده کرد که اگر حفظش کنند و این بازی را از یاد ببرند، می‌تواند برای رسیدن به قهرمانی به تیم کمک کند و آن را قطعی سازد.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد:«حالا دیگر به بازی با فجر فکر می‌کنیم ولی می‌خواهیم به یک مساله تاکید کنیم. اگر تمام مسائلی که در روزهای اخیر و در برنامه 90 را هم نادیده بگیریم، آقای قهرمانی فقط یک سوال را پاسخ بدهد. او تصمیمش را چگونه اشتباه می‌خواند و آن را بی‌هدف و غیر عمد می‌داند، در حالی که حتی برای اطلاع از آنچه روی داد، سراغ کمک داور خود هم نرفت تا بپرسد چه حادثه‌ای روی داد؟ بالاخره ما که تازه به فوتبال نیامده‌ایم.»

پنجعلی در پایان گفت:« برای رسیدن به قهرمانی، سپاهان یکی از رقبای مستقیم ما است و امتیازات این بازی اهمیت حیاتی در سرنوشت کل لیگ داشت. این بازی گذشت و حالا بچه‌ها مصمم به جبران در کوتاهترین زمان هستند. آقای دایی هم صحبت‌های خوبی با بازیکنان داشته است و اعتقاد دارم روزهای خوبی بر سر راه پرسپولیس خواهد بود.»

هوینس: در جلسه با گواردیولا، حس می کنی که درحال پیشرفت درزندگی هستی

رئیس باشگاه بایرن مونیخ از عطش سرمربی اسپانیایی برای موفقیت تیمش به شدت متعجب شده است

اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ درصحبت هایی اعلام کرد که از عطش فراوانی که پپ گواردیولا برای کسب جامهای قهرمانی دارد،به شدت متعجب شده است.

هوینس درگفتگو با رسانه های آلمانی گفت:«گواردیولا خیلی جاه طلب است و با توجه به سن و سال کمش و با موفقیت های بزرگی که به دست آورده، جالب است که او هرروز با انگیزه های فراوانی برسر کار می آید و اصلا از میزان انگیزه هایش کاسته نشده است. کار کردن با او خیلی خیلی لذت بخش است. گواردیولا انسان خوشرویی است و همیشه قلبش کف دستش است و صادقانه کار می کند. من واقعا احساس خوشبختی می کنم که او را اینجا می بینیم. در جریان جلساتی که با گواردیولا داریم همیشه حس می کنیم که در حال رشد و پیشرفت در زندگی مان هستیم.»

رئیس باشگاه باواریایی درمورد تردیدهای موجود راجع به تغییر سبک بازی بایرن که در هفته های اخیر افزایش یافته گفت:« کاملا روشن است که پپ به کمی زمان نیاز داشت تا بتواند میان سیستمی که در بارسلونا مورد استفاده قرار می داد و سیستمی که برای بایرن به کار می گیرد ارتباط برقرار کند. من کاملا مطمئنم که هر دو فرهنگ به خوبی رشد خواهد کرد و نتیجه همکاری با این سرمربی اسپانیایی ثمربخش و مثبت خواهد بود.»

بوسکتس، ماسچرانو را مصدوم کرد؛ مصدومیت 10تا15 روزه ستاره آرژآنتینی

در پی برخوردی که در دیدار دیشب بارسلونا مقابل سوسیداد میان بوسکتس و ماسچرانو رخ داد، ستاره آرژآنتینی مصدوم شد

خاویر ماسچرانو ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا دیشب و در پی برخوردی که میان او و سرخیو بوسکتس در جریان بازی تیمش مقابل رئال سوسیداد رخ داد، دچار مصدومیت شد.

مصدومیت او در عضله دو سرران پای راستش اتفاق افتاد و همین مصدومیت او را بین ده تا پانزده روز از میادین ورزشی به دور نگاه خواهد داشت.برخوردی که میان ماسچرانو و بوسکتس رخ داد ، در دقیقه 4 بازی اتفاق افتاد و کف پای بوسکتس به صورت غیرعمد و اتفاقی  به بخش داخلی عضله ران ماسچرانو برخورد کرد. با وجودی که این برخورد به صورت غیرعمد اتفاق افتاد، اما درد زیادی را به همراه داشت. این ستاره آرژآنتینی به جریان بازی بازگشت ولی نیم ساعت بعد تاتا مارتینو او را از زمین بیرون کشیده و مارک بارترا را به جای او وارد زمین نمود.

باید گفت که ماسچرانو خیلی خوش شانس بود ؛ چون اگر این ضربه چند سانتی متر پائین تر برخورد کرده بود، ممکن بود مصدومیت او طولانی تر شود

حالا سران باشگاه بارسلونا نیز در وب سایت رسمی شان از مصدومیت عضله دوسرران پای راست ماسچرانو خبر داده و یادآوری کردند که او بین ده تا پانزده روز از میادین ورزشی به دور خواهد بود.

foton

انگيزه بالاي جادوگر براي بازگشت/زرينه: در ترافيك تهران، زودتر از همه به كلينيك مي آيد

كريمي پس از ام.آي.آر براي شروع درمان به كلينيك دكتر زرينه(پزشك سابق پرسپوليس)رفت

اصلا"فكرش را نمي كردكه با يك پاس پشت پا دچار چنين مصدوميتي شود.عضله پشت پاي راست علي كريمي دچار پاره گي شد و پس از هماهنگي با كادر پزشكي تراكتورسازي براي درمان به تهران آمد.
كريمي پس از ام.آي.آر براي شروع درمان به كلينيك دكتر زرينه(پزشك سابق پرسپوليس)رفت.زرينه مي گويد:«ايشان روز شنبه گذشته مراجعه كردند كه مشكل كشيدگي ران پاي راست از نوع دوم را دارند.
درمان اوليه از همان روز در دو نوبت صبح وبعداز ظهر را اغاز كرديم.
خوشبختانه روند رو به بهبودي داشته اند و از شنبه آينده تمرينات مربوط به تقويت عضله را انجام مي دهيم. اين نوع اسيب ديدگي ها معمولا"سه تا چهار هفته زمان مي برد كه يك هفته آن سپري شده است.»زرينه به موضوعي اشاره مي كند كه فصل پيش و  پس از مصدوميت كريمي در بازي با صباي قم هم شاهد آن بوديم.
او مي گويد:«كريمي يك بازیكن حرفه اي است و براي من خيلي با ارزش است كه با وجود ترافيك تهران زودتر از زمان مقرر به كلينيك مي آيد.خيلي خوشحالم كه او را اينطور با انگيزه مي
 بينم و مطمئنم پس ار بهبودي ميتواند مثل بازيهاي گذشته به تيمش كمك كند.»
چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : حمید

با اعلام كميته انضباطي كارت قرمز ميثم حسيني مدافع چپ پرسپوليس كه در بازي با سپاهان به ناحق اخراج شد تبديل به كارت زرد شد

با اعلام كميته انضباطي كارت قرمز ميثم حسيني مدافع چپ پرسپوليس كه در بازي با سپاهان به ناحق اخراج شد تبديل به كارت زرد شدو

بنا بر اعلام سايت رسمي فدراسيون فوتبال  دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس در هفته دهم در تاریخ 29/6/92 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد و میثم حسینی – بازیکن تیم پرسپولیس در دقیقه 3 از زمین بازی اخراج شد، کمیته انضباطی به استناد بند 3 ماده 77 آیین نامه انضباطی فیفا که برای کمیته انضباطی این صلاحیت را قائل شده است تا اشتباهات واضح در تصمیمات داوران را اصلاح کند، بر همین اساس کمیته انضباطی خطای میثم حسینی را مصداق خطای شدید ندانسته و کارت قرمز را به کارت زرد تبدیل کرد.

كميته انضباطي همچنين اعلام كرد در دیدار دو تیم داماش گیلان و تراکتورسازی که در تاریخ 29/6/92 در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد، تیم داماش گیلان با شش دقیقه تاخیر در نیمه دوم وارد زمین شد. بر همین اساس این به پرداخت 18000000 ریال جریمه نقدی محکوم شد.

البته حسینی با این اخطار هم سه اخطاره می شود و نمی تواند در دیدار با فجر به میدان رود.

گواردیولا: نویر یکی از بهترین دروازه بانان دنیاست؛درآلمان برعکس اسپانیا، بازیهای جام حذفی حکم فینال را دارد

سرمربی اسپانیایی بایرن در صحبت هایی به تمجید از عملکرد دروازه بان تیمش پرداخته و از احتمال حضور گوتزه در ترکیب اصلی تیمش مقابل هانوفر خبر داده

پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی باشگاه بایرن مونیخ در صحبت هایی مانوئل نویر را یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ دنیای فوتبال خوانده.

گواردیولا تابستان امسال و بعد از کنار رفتن یوپ هاینکس هدایت بایرن مونیخ را در دست گرفت و حالا هسته مرکزی تیمش را با بازیکنان کلیدی باواریایی ها تشکیل داده.

سرمربی اسپانیایی به شدت تحت تاثیرعملکرد مانوئل نویر دروازه بان ملی پوش تیمش قرار دارد و درعین حال به توانایی های بالای فیلیپ لام اشاره کرده است

گواردیولای 42 ساله در صحبت هایی گفت:« نویر یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ ویکی از بهترین دروازه بانان دنیاست. لام هم در خط میانی غیرقابل باور ظاهر می شود و حتی می تواند وقتی همه بازیکنان تیم آماده باشند هم برای تیم بازی کنند.»

بایرن در دور دوم جام حذفی آلمان مقابل هانوفر قرار خواهد گرفت و گواردیولا اعلام کرده که ممکن است ماریو گوتزه را درترکیب اصلی تیمش قرار دهد. او درادامه صحبت هایش دراین باره گفت:«گوتزه در ترکیب قرار خواهد گرفت. او فقط به کمی زمان نیاز دارد و باید رشد کند. ما هم برای این فینال آماده ایم. در آلمان برعکس اسپانیا، تک تک بازیها در جام حذفی مثل یک فینال است.بایرن در دو سال اخیر واقعا به فینال رسیده و می خواهیم امسال هم به جلو پیش برویم. من شخصا می خواهم این حس را تجربه کنم.»

گواردیولا ادامه داد:« جام حذفی کمی کم اهمیت تر از بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپاست  ولی من توقع دارم که تیمم با همان عطشی که مقابل شالکه (دربوندس لیگا)، و زسکا مسکو( درلیگ قهرمانان اروپا) و چلسی (سوپرکاپ اروپا) قرار گرفتند، دراین بازی نیز به میدان بروند.»

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 13:21 ::  نويسنده : حمید

مسی و برابری بارکوردگلهای رائول برای رئال

ستاره آرژانتینی که دیشب دومین گل تیمش در مصاف با سوسیداد را به ثمر رساند، حالا 323 گل دربازیهای رسمی برای بارسلونا به ثمر رسانده

لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا دیشب و در دیدار تیمش مقابل رئال سوسیداد دومین گل تیمش را به ثمر رساند تا تعداد گلهایش با پیراهن بارسلونا را به عدد 323 برساند. بدین ترتیب او تعداد گلهایش را با رکورد گلهایی که رائول گونسالس با پیراهن رئال مادرید به ثمر رسانده بود، برابر نمود.

رائول در طول دوران حضورش در باشگاه رئال مادرید 323 گل برای این تیم زده بود و مسی حالا تنها رکورد گلزنی تلمو ساررا که 335 گل با پیراهن اتلتیک بیلبائو به ثمر رسانده را پیش رو دارد.اگر ستاره آرژانتینی تنها 12 گل دیگر بزند، می تواند به رکورد گلزنی او نیز برسد تا برترین گلزن تاریخ رقابت های لالیگا لقب بگیرد.

مسی همچنان به رکوردشکنی های تاریخی اش ادامه می دهد و حالا رکورد رائول را پشت سرگذاشته. مسی اولین بازی رسمی اش برای بارسلونا را در فصل 5-2004 در دربی کاتالونیا مقابل اسپانیول برگزار کرد و جوان ترین بازیکن تاریح رقابت های لالیگا لقب گرفت که درحالی که کمتر از 16 سال داشت پیراهن بارسلونا را برتن کرد.

او در سال 2003 نیز در دیداری دوستانه، درترکیب تیم اصلی بارسلونا به میدان رفته بود.

شاگردان پپ گواردیولا در بازی با شالکه به برد ارزشمندی دست یافته و بابهره گیری از لغزش دورتموند، خورد به زردپوشان رساندند

 

بایرن مونیخ دقایقی پیش موفق شد تا با نتیجه 0-4 ازسد میزبانش شالکه عبور کرده و با کسب سه امتیاز این بازی، خود را از نظر امتیازی به بوروسیا دورتموند، صدرنشین جدول بوندس لیگا برساند.

 

این بازی که در ولتینز آرنای گلزنکرشن برگزار می شد، با گلزنی باستین شواین اشتایگر و ماریو ماندزوکیچ همراه بود و فرانک ریبری و کلودیو پیزارو هم درنیمه دوم دو گل دیگر زدند تا روند شکست ناپذیری بایرن در بوندس لیگا به 31 بازی برسد

 

هر دو تیم در اولین بازی شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده بودند و هر کدام یک تغییر در مقایسه با بازی اروپایی شان داشتند؛ شالکه ای ها ژرمین جونز را به جای مارکو هوگر قرار داده بودند و سرمربی بایرن شواین اشتایگر را در ترکیب اصلی قرار داده و توماس مولر را نیمکت نشین نموده بود

 

ترکیب اصلی دو تیم دراین بازی بدین ترتیب بود:

 

شالکه: هیلده براند، اوچیدا، هوودس، ماتیپ، آئوگو، نئوستاتر، جونز، درکسلر، بواتنگ، فارفان، شالای

 

بایرن مونیخ: نویر، رافینیا، بواتنگ، دانته، آلابا، لام، روبن، شواین اشتایگر، کروس، ریبری، ماندزوکیچ

 

در دقایق ابتدایی این بازی داوید آلابا در آستانه گلزنی برای تیمش بود و ضربه ازاد او با اختلاف کمی از دست رفت. تونی کروس هم در آستانه گلزنی بود ولی او نیز فرصت گلزنی را از دست داد.

 

شالای می توانست در دقیقه 16 بازی گل اول تیم میزبان رابه ثمر برساند ولی او هم دراین مسیر ناکام ماند تا اولینگل بازی در دقیقه 21 توسط باستین شواین اشتایگر از راه برسد. یک دقیقه بعد ماریو ماندزوکیچ بایرن را دو گله کرد و با بهره گیری از ارسال آلابا با ضربه سر دروازه تیم میزبان را باز کرد و تلاش های تیمو هیلده برند هم راه به جایی نبرد تا بایرن نیمه اول را با دو گل به پایان ببرد.

 

شالکه که در سه بازی اخیر قبل از مصاف با بایرن گل نخورده بود، در این نیمه، شاهد فرصت های متعدد گلزنی ای بود که توسط شاگردان گواردیولا خلق می شد /جالب اینجاست که بیشتر مالکیت توپ در دست بازیکنان تیم میزبان بود ولی ضربات نهایی آنها چندان موفق نبود

 

 البته این پایان کار شالکه نبود؛ چرا که در دقیقه 74 فرانک ریبری توانست برای بار سوم دروازه تیم میزبان را بازکند. او از روی توپ ارسالی توسط آلابا توانست تیمش را 0-3 پیش بیندازد و درنهایت این پیزارو بود که در حالی که 7 دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود، توانست بار دیگر برای تیمش گلزنی کرده و بدین ترتیب بایرن به پنجمین بردش در شش بازی این فصل خود در بوندس لیگا دست یافت.

 

بعد از تساوی 1-1 دورتموند مقابل نورنبرگ، این بردبه معنای برابری امتیازات بایرن و شالکه و جبران فاصله توسط با واریایی ها خواهد بود.

 

حالا بایرن و دورتموند با امتیازاتی برابر رقابت حساس تری در کورس قهرمانی رقابت های بوندس لیگا خواهند داشت

یک شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 23:0 ::  نويسنده : حمید

شاگردان مورینیو موفق شدند تا بعد از 2باخت متوالی، در دیداری خانگی از سد فولام عبور کرده و به یک برد شیرین برسند

چلسی که در آخرین بازی برگزارشده اش، در دور اول رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در کمال تعجب همگان مغلوب بازل سوئیس شده بود، امشب موفق شد تا دردیداری خانگی مقابل میهمانش فولام به پیروزی برسد تا مرهمی باشد بر دل هواداران ناراحت آبی ها

ترکیب اصلی چلسی دراین بازی بدین ترتیب بود: پترچک، ایوانوویچ، کیهیل، تری، کول، رامیرس، میکل، شورله، اسکار ، آزارد و اتوئو

و فولام با این ترکیب به حریف آبی های لندن رفته بود: استاکدیل، ریتر، هانگلند، آموربیه تا، ریچاردسون، داف، سیدوول، گارکر، کاکانیکلیچ، کاسامی و بنت

این بازی در شرایطی آغاز شد که اولین شوت به سمت دروازه از سوی بازیکنان تیم میهمان زده شد که البته دردسر خاصی را برای پتر چک خلق نکرد

در جریان این بازی شاگردان مورینیو در اوج نبودند ودو گل اسکار و جان اوبی میکل در نیمه دوم سرنوشت بازی را رقم زد تا سه امتیاز بازی به حساب چلسی واریز شود.

فولام هم نسبت به بازی قبلی 3 تغییر داشت.لازم به ذکر است که نام اشکان دژاگه در لیست بازیکنان آماده این تیم قرار نداشت.

شاگردان مورینیو که 4شنبه شب و در اولین بازی شان در رقابتهای این فصل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بازل با نتیجه 1-2 شکست خورده بودند، نسبت به آن بازی 4 تغییر را در ترکیب اصلی می دیند: خوان ماتا و داوید لوئیز در ترکیب اصلی نبودند و فرانک لمپارد هم بازی را از روی نیمکت ذخیره ها تماشا می کرد. جان تری، میکل ،رامیرس و شورله هم درترکیب اصلی قرار داشتند.

چلسی که در 4بازی اخیرش در تمامی تورنمنت ها به پیروزی نرسیده بود، با روحیه ای نه چندان ایده آل گام به زمین گذاشته بود و در دقایق ابتدایی بازی ضربه خطرناک دارن بنت، هشداری برای شاگردان مورینیو بود.بعد از آنکه نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید، اولین گل بازی در دقیقه 52 و توسط اسکار زده شد.پاس گل اسکار را شورله به او رساند.

بعد از گل اسکار، بازیکنان فولام که نگران بودند، تلاشهایشان را بیشتر کردند و سیدوول موقعیت خوبی برای گلزنی داشت ولی نتوانست ضربه سرش را به درون دروازه چک هدایت کند.

دقایقی بعد دروازه بان فولام ضربه سر فرناندو تورس را مهار کرد ولی درنهایت  این جان اوبی میکل بود که دومین گل بازی را برای تیم مورینیو  به ثمر رساند. این گل اولین گل اوبی میکل در رقابتهای لیگ برتر بود.او بعد 185 حضور در ترکیب چلسی در لیگ برتر به گل رسید.

با این برد، چلسی سه امتیاز دیگر مقابل نامش ثبت کرد و آنها رکورد شکست ناپذیری شان مقابل فولام در لیگ برتر را به 15 بازی افزایش دادند.

محمد نصرتی : به نظر کادر فنی احترام می گذارم / مثل استقلال ، سپاهان و پرسپولیس ما هم امید واریم

کریم انصاری فرد هیچ مشکل انضباطی نداشت وغیبت یک روزه او در تمرینات قبل بازی هم با موافقت کادر فنی بوده که آنهم بدلیل بیماری برادر وی بوده است

محمد نصرتی مدافع با تجربه تراکتور سازی بعد نه هفته حضور در ترکیب اصلی به یکباره سر از نیمکت این تیم دراورد ودر بازی با داماش در رشت به بازی نیز گرفته نشد ، گفتگوی سایت گل را با این مدافع بخوانید.

 

محمد نصرتی در خصوص بازی دیروز می گوید : تیم ما اجبارا با چند تغییر نسبت به هفته گذشته وارد زمین شد مصدومیت کریمی وانفولانزای گردانی وربع خواه در آخرین روز موجب این تغییرات شدوبه نظرم در نیمه دوم با اضافه شدن انصاری فرد بازی روانتری را بچه ها ارائه کردند وموقعیت های خطرناک متعددی را هم ایجاد شد که در روز بد ما تبدیل به گل نشد.

 

در فاصله دو نیمه نصرتی با جدیت تمام با یکی از مربیان در حال گرمکردن خود بود وبه نظر رسید که با شروع 45 دقیقه نیمه دوم وارد بازی خواه شد اما تاپایان بازی این اتفاق عملی نشد ، مدافع تراکتور در اینمورد هم گفت :بله همانطوری که اشاره کردید این وضعیت بوجود امد ولی در هر حال وظیفه ما بازیکنان احترام به نظر کادر فنی است وشاید تصمیمات دیگری مد نظر کادر فنی شد تا تعویض ها شکل دیگری بخود بگیرد .

 

جلالی در یک اقدام تعجب برانگیز با وجود از دست دادن سه بازیکن اصلی خود بدلیل مصدومیت، انصاری فرد را هم تو ترکیب قرار نداد تا با تیمی کاملا متحول شده با 5 تغییر نسبت به بازی هفته گذشته وارد میدان شود و شائبه برخورد انضباطی را ایجاد  کند ، نصرتی در این خصوص  هم می گوید : کریم انصاری فرد هیچ مشکل انضباطی نداشت وغیبت یک روزه او در تمرینات قبل بازی هم با موافقت کادر فنی بوده که آنهم بدلیل بیماری برادر وی بوده است ،ولی به نظرم سرماخوردهگی مدافع چپ وهافبک چپ ما برنامه کادر فنی را به هم زد تا ناچارا از بازیکن غیر تخصصی استفاده شود.

 

برد فولاد وفاصله شش امتیازی با صدر جدول سوال اخری بود که مدافع تراکتوری ها اینگونه پاسخ داد : واقعیت اینست که نباید ما امتیازات را اینگونه از دست بدهیم ، اما در شرایط فعلی مسابقات با سه امتیازی بودن بازی ها می توان با تدبیر وتلاش مضاعف اینرا جبران نمود ، با یکی دوهفته باخت ومساوی همانطوری که  کار برای دیگر مدعیان همچون سپاهان واستقلال وپرسپولیس تمام نشده و نخواهد شد  برای ماهم همین شرایط پا برجاست، اما باید فعل خواستن بخوبی صرف کنیم وبرای تصاحب صدر جدول همت وتلاشمان را بیشتر کرده وروح جنگنده گی را افزایش دهیم، امید وارم بازی با نفت با حمایت هوادارانمان که پشتوانه اصلی این تیم هستند دوباره به روند رو به رشد خود و کسب پیروزی های متوالی برگردیم .

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : حمید

Steven Gerrard Liverpool EPL

شاگردان راجرز بعد از چهار دیدار بدون شکست، سرانجام در خانه اولین باخت فصل را تجربه کردند

ساوتهمپتون توانست با تک گل دژان لورن به پیروزی ارزشمندی در خانه حریف دست یابد و همچنین طلسم نباختن لیورپول را نیز بشکند

نتایج دیدارهای امشب لیگ برتر؛ شکست لیورپول، پیروزی اورتون

اورتون با پیروزی برابر وستهم تا رتبه چهارم جدول لیگ برتر صعود کرد

در آغاز دیدارهای این هفته لیگ برتر انگلیس، دقایقی پیش پنج دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها، لیورپول با یک گل مغلوب ساوتهمپتون شد.

در دیگر دیدار مهم، اورتون با درخشش لیتون بینز توانست 3-2 وستهم را از پیش رو بردارد و به روند پیروزی هایش بعد از پیروزی برابر چلسی ادامه بدهد.

 

نتایج دیدارهای امشب لیگ برتر:

نوریچ 0-1 استون ویلا

گل: کوژاک 30

لیورپول 1-0 ساوتهمپتون

گل: دژان لورن 53

نیوکاسل 2-3 هال سیتی

گل ها: لوئیک رمی 10 و 44 (نیوکاسل) رابی بردلی 26، احمد المحمدی 48، سون آلوکو 76 (هال)

وست بروم 3-0 ساندرلند

گل ها: سریگنون 20، ریگول 76 ، آمالفیتانو 90

وستهم 2-3 اورتون

گل ها: موریسون 31، نوبل (پنالتی) 77 (وستهم) لیتون بینز 62 و 83، رومولو لوکاکو 85 (اورتون)

ایرانپوریان مدافع تراکتور : بر خلاف روند بازی نتیجه رقم خورد / انتظار قهرمانی از تیم ما انتظار معقولی است ،

محمد ایرانپوریان مدافع راست تراکتور سازی دیروز در بازی با داماش یکی از بهترین های این میدان بود ،او توانست علاوه بر کار دفاعی در حملات این تیم هم نقش تاثیر گذاری داشته باشد ، گفتگوی سایت گل را با این بازیکن بخوانید .

 

مدافع تراکتوری ها در مورد بازی می گوید : بازی خوبی بود وتیم ما هم خوب بازی کرد ولی بر خلاف روند بازی نتیجه لازم را نگرفت ، ما شاید در بازی های گذشته روزی بوده که استحقاق برد را نداشته ایم اما پیروز از میدان خارج شده ایم ولی در این بازی حتی مساوی هم حق ما نبود ودیدی که چندین موقعیت تک به تک یکی پس از دیگری از دست رفت .

 

محمد ایرانپوریان در مورد فرصت سوزی مهاجمین این تیم گفت : هر چند در تمرینات روی این موقعیت ها کار می شود اما همه چیز تمرین نیست وباید با تمرکز بیشتر وتلاش مضاعف سعی کنیم اشتباهات خود را به حداقل برسانیم.

 

ایرانپوریان که به جرات می توان گفت دیروز یک بازی فوق العاده را از خود نشان داد در مورد پاس طلایی خود به دقیقی اینگونه توضیح داد : برای من همه بازی ها یکی است وهمیشه سعی وتلاشم اینست که بهترین بازی را انجام دهم ، دیروز هم بدلیل شرایط ورزشگاه و هواداران مان وجبران امتیاز بازی با ملوان که در خانه مساوی کرده بودیم با همه وجود سعی کردم در اختیار تیم باشم و به وظیفه خود بهتر عمل کنم ، در آن صحنه نیز توجه بازیکنان حریف به کناره ها بود که توپ را من به هم بازی هایم پاس خواهم داد وفضا برای نفوذ را باز کردم ولی متاسفانه با خوش شانسی میزبان توپ دقیقی که دیروز تلاش زیادی را بخرج داده بود وارد دروازه این تیم نشد ، ما دیروز اگر یکی از موقعیت هایمان تبدیل به گل می شد  مطمئن بدانید می رفتیم به گل های دوم وسوم.

 

در مورد جو ورزشگاه که ظاهرا شعارهای توهین امیزی تماشاگران تیم میزبان سر داده بودند مدافع تراکتور می گوید : واقعا جای تاسف است که در ورزشگاه های ما چنین رفتار های صورت می گیرد ، همه ما از یک نسل هستیم وهمه ایرانی ، چرا باید بعضی توهین ها انجام بگیرد ، امید وارم دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم .

 

بازی با نفت تهران در ادینه پیش رو وفشار بازی های خانگی اخرین سوالی بود که مدافع شیرازی تراکتور سازی چنین پاسخ داد : بازی با ملوان هواداران فهیم تراکتور سازی نشان دادند که طبق روال همیشه پشتیبان تیم خود هستند ، هر چند ما در خانه از حریف عقب افتادیم ولی 90 دقیقه تیم را تشویق کردند ، به نظر من بچه ها ومجموعه تیم هیچ فشاری را احساس نمی کنند روز جمعه با کسب پیروزی در مقابل نفت محبت آنها را جبران می کنیم ، انها انتظارات معقولی از تیم خود دارند واعتقادشان اینست که مجموعه تیم ما با بازیکنان موجود توان کسب عنوان قهرمانی را دارد ، لذا ما حق را به آنها می دهیم ومی گویم که انتظارات شما به حق است وما باید برای رسیدن به این هدف تمام تلاشمان را بکار گیریم.

Makoto Hasebe, Hiroshi Kiyotake - Nuernberg vs Dortmund

بعد از پنج پیروزی پیاپی، دورتموند سرانجام در دیدارهای این فصل بوندس لیگا امتیاز از دست داد

بوروسیا دورتموند با تساوی 1-1 در خانه نورنبرگ، روند صد در صد پیروزی هایش در این فصل را از دست داد.

در این دیدار ابتدا دورتموندی ها با گل اشملزر پیش افتادند اما پر نیسلن در نیمه دوم کار را به تساوی کشید.

در روزی که کلوپ، هوملس را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، از پاپاستوپولوس در ترکیب اصلی استفاده کرد. ضمن اینکه به لواندوفسکی، میخیتاریان و نوری شاهین هم استراحت داد و از آنها در ترکیب اصلی استفاده نکرد.
دورتموندی ها بازی را به بهتر آغاز کردند و رویس می توانست در دقیقه 8 آنها را پیش بیندازد اما ضربه او را پوگاتتنز برگشت داد.

 

نورنبرگ بعد از پشت سر گذاشتن فشار ابتدایی، رفته رفته  به دروازه حریف نزدیک شد و چندین موقعیت گلزنی ایجاد کردند.

اما سرانجام اولین گل بازی برای دورتموند به ثمر رساند. خطای فرانتس روی بلاژیکوفسکی، یک ضربه آزاد نصیب دورتموند کرد که اشملزر با یک ضربه آزاد دیدنی آن را تبدیل به گل کرد.

در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم، کلوپ دو تعویض انجام داد و نوری شاهین و هوفمن را جانشین رویس و اشملزر کرد.

این تغییرات تاثیر منفی روی روند حرکتی دورتموند داشت و در مقابل این نورنبرگ بود که بازی را خوب آغاز کرد و خیلی زود مزد برتری اش را گرفت.

یک ارسال از فرانتس روی یک ضربه آزد، در شلوغی مقابل دروازه دورتموند به پر نیلسن رسید و او با ضربه ای محکم دروازه وایدن فلر را باز کرد.

دورتموندی ها که نتیجه را از دست رفته می دیدند، لواندوفسکی را در دقیقه 65 راهی میدان کردند اما او

نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.

نتایج دیدارهای امشب بوندس لیگا؛ توقف دورتموند، آتش بازی لورکوزن

لورکوزن با این پیروزی جای بایرن در رتبه دوم جدول را گرفت

در ادامه دیدارهای هفته ششم بوندس لیگا، دقایقی پیش پنج دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی، دورتموند در خانه نورنبرگ با تساوی 1-1 متوقف شد.

شاگردان کلوپ در این دیدار با گل اشملزر پیش افتادند اما پر نیلسن در ابتدای نیمه دوم کار را به تساوی کشید.

اما بهترین نتیجه امشب را لورکوزن گرفت که در خانه ماینس به پیروزی 4-1 رسید.

بایرن مونیخ از ساعتی دیگر مقابل شالکه قرار می گیرد.

 

نتایج کامل دیدارهای امشب:

هامبورگ 0-2 وردربرمن

گل ها: پترسن 32 و 90

هانوفر 2-1 آگسبورگ

گل ها: سوبیچ 60، هوستی (پنالی) 89 (هانوفر) ورهوف (پنالتی) 51 (آگسبورگ)

ماینس 1-4 بایرلورکوزن

گل ها: یونس مالی 82 (ماینس) رابی کروز 19 و 45، لارس بندر 38، کیسلینگ 59 (لورکوزن)

نورنبرگ 1-1 بوروسیا دورتموند

گل ها: نیلسن 51 (نورنبرگ) اشملزر 37 (دورتموند)

وولفسبورگ 2-1 هوفنهایم

گل ها: اولیچ 44 و 48 (وولفسبورگ) مودسته 15 (هوفنهایم)

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 19:49 ::  نويسنده : حمید

قهرمانی اعتراف کرد: اشتباه کردم!

علی خسروی در یک برنامه ی رادیویی حاضر شد و اعلام کرد با قهرمانی صحبت کرده و وی اعتراف کرده که اشتباه کرده است

علی خسروی ساعتی پیش در برنامه ای رادیویی حاضر شد و پیرامون مسائل داوری روز گذشته به صحبت پرداخت. به گزارش گل خسروی در این برنامه گفت: امروز با محسن قهرمانی صحبت کردم و قهرمانی گفت قبول دارم اشتباه کردم . او به من گفت صحنه ی خطای شجاع خلیل زاده روی حسینی را ندیده است و فقط ضربه ی حسینی به کمر خلیل زاده را دیده است که آن صحنه هم قطعا اخراج داشته است.
خسروی اعلام کرد به غیر از همان پنالتی داور نمایش خوبی داشت و فقط به خاطر اینکه ان پنالتی در دقایق اول اتفاق افتاد کل دیدار را تحت تاثیر قرارداد. هم چنین یکی از نکات مثبت داوری قهرمانی این بود که سعی نکرد اشتباهش را در طول بازی جبران کند.
هم چنین خسروی با انتقاد از رویانیان گفت: اقای رویانیان که ادعای فوتبال پاک و درخواست 60 میلیونی کردند چرا همان زمان که این پیشنهاد شد حرفی به میان نیاوردند؟! و حالا که باخته اند این قضیه را پیش کشیده اند. در ضمن پرسپولیسی ها به یاد بیاورند که در دیدار با تراکتورسازی همین اقای قهرمانی یک پنالتی اشتباه برای قرمزپوشان گرفت.
در ادامه خسروی گفت: متاسفانه کمک دوم این دیدار تجربه ی کمی دارد و او باید خطای خلیل زاده را اعلام می کرد و به داور کمک می کرد
خسروی با یاداوری یه خاطره گفت: درک نمی کنم این هجمه ی سنگین علیه قهرمانی از چیست! یادم است خودم هم در دیدار پرسپولیس سپاهان اشتباه کردم و گلی که پیروانی با دست زد را صحیح اعلام کردم.

داستان جلالی و مهاجمان اش : پس قبول مسئولیت شکست کجا رفت!

مجید جلالی خیلی خوب می داند که ترکیب این تیم در نیمه اول یک ترکیب ناهمگون و بارها تست شده از ابتدای فصل بود که بارها پاسخ نداده است

تراکتوری ها دیروز در حالی قافیه را به تیم گیلانی واگذار کردند که فرصت های بیشمار آنها در برابر این تیم در نیمه دوم داد همه هواداران این تیم را در آورده تا آنجا که آنها حرف های مجید جلالی را در کنفرانس خبری صرفا حرف های دهان پرکنی می پندارند که بواقع عطش آنها را برای قهرمانی سیراب نمی کند.

آنها البته بیراه هم نمی گویند، مقایسه ساده حرف های آقای خاص تبریزی ها یعنی تونی بعد از باخت ها همواره توجیه باخت نبوده و وی هیچگاه بازیکنان تیمش را به عدم استفاده از موقعیت ها متهم نمی کرد، نمونه اش در بازی با الجیش که تراکتور در خانه بازی را به حریف واگذار کرد، تونی بسیار جنتلمن گونه با قبول مسئولیت شکست در  آن بازی از تلاش بازیکنان اش تمجید کرد اما برخلاف وی جلالی بارها مهاجمان تیمش را متهم کرده که تمام کننده تمام عیار نیستن و این در حالی است که هواداران تراکتور اعتقاد دارند در طول این سالها بهترین بازیکنان خط حمله در طی فصل کنونی در این تیم حضور دارند.

البته مجید جلالی خیلی خوب می داند که ترکیب این تیم در نیمه اول یک ترکیب ناهمگون و بارها تست شده از ابتدای فصل بود که بارها پاسخ نداده است، در نیمه اول به اعتقاد اکثر کارشناسان بازیکنان تراکتور در طول یک نیمه تنها یک بار آنهم به صورت نصف و نیمه به دروازه داماش نزدیک شدند و این در حالی بود که مجیدی زوج کاظمیان و ابراهیمی را بارها در کنار هم بازی داده بود و نتیجه ای عاید این تیم نشده بود، نمونه اش بازی با پرسپولیس در تهران بود که این ترکیب چندان روز پر فروغی را پشت سر نگذاشته بود.

اینکه جلالی یک نیمه از بازی را با آزمون خطای ترکیبی پشت سر گذاشت که دقیقا می شود به از دست دادن 45 دقیقه بسیار سرنوشت ساز تعبیر شود خود جای بسیار سوال دارد، اما اینکه وی با تجربه فراوانی که در امر مربیگری دارد عصیان و فریادهای خود را در کنفرانس خبری سر مهاجمانی خالی کند که اسیر بازی ناهمگون تیمشان در دو نیمه بودند خود قابل توجیه نیست، در حالی که اگر جرم مهاجمان تراکتور تنها از دست دادن 4 موقعیت گل بود وی به عنوان سرمربی تراکتور 45 دقیقه از یک بازی را عملا از دست داده بود.

حالا کار آقا معلم باز در تبریز به مشکل خواهد خورد، هواداران تراکتور که در بازی با ملوان برای تیم تراکتور و شخص او سنگ تمام گذاشته بودند و نام تونی را فریاد نمی زدند شاید در بازی با نفت دوباره تونی را فریاد بزنند و این موضوع بی تردید بر مشکلات تراکتوری ها خواهد افزود.

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 19:16 ::  نويسنده : حمید

ونگر: بنتنر می تواند به ترکیب اصلی آرسنال برسد

این ملی پوش دانمارکی بعد از اینکه نتوانست خود را به ترکیب اصلی آرسنال برساند، به ساندرلند و یوونتوس قرض داده شد اما در این باشگاه ها هم موفق نبود و در نهایت به آرسنال برگشت.

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال، اعلام کرد که نیکلاس بنتنر می تواند با تلاش خود را به ترکیب اصلی توپچی ها برساند؛ این در حالی است که این مهاجم در دو سال اخیر برای این تیم بازی نکرده است.

این ملی پوش دانمارکی بعد از اینکه نتوانست خود را به ترکیب اصلی آرسنال برساند، به ساندرلند و یوونتوس قرض داده شد اما در این باشگاه ها هم موفق نبود و در نهایت به آرسنال برگشت.

ونگر که پیش از این گفته بود بنتنر در برنامه هایش جا دارد، بار دیگر تاکید کرد که این بازیکن می تواند خود را به ترکیب اصلی آرسنال برساند.

او به خبرنگاران گفت:" فراموش نکنید که ما بنتنر را هم داریم. این فرصت فوق العاده ای برای اوست. صادقانه بگویم او می خواست برود اما ماند و حالا که مانده، به عنوان یکی از بازیکنان تیم در نظر گرفته می شود.

اگر او شایستگی این را داشته باشد که جلوتر از ژیرو به بازی گرفته شود، بازی خواهد کرد.

او کمی راهش را گم کرد اما پسر بدی نیست. او پسر خوبی است. او کمی همه چیز را ساده گرفت اما او تشخیص داد که در دوران حرفه ای هر بازیکنی سیگنال هایی وجود دارد که به آنها نشان می دهد شرایط به سود آنهاست. او این سیگنال ها را دریافت کرده است."

اما ونگر در حال حاضر از نمایش های ژیرو راضی است:" پیش از اینکه بگوییم او یکی از بهترین هاست، اجازه بدهید مدت بیشتری سپری شود تا بتواند آنالیز دقیق تری داشت. فکر می کنم او هنوز می تواند کارهای بیشتری برای ما انجام بدهد. مطمئنم که این فصل، فصل مهمی برای اوست.

او شخصیت و کاریزمای مثبتی دارد. او از تظر فیزیکی شرایط بسیار خوبی دارد و بازیکنانی با این شرایط، می توانند بازی های بهتری ارائه بدهند."

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 18:55 ::  نويسنده : حمید

موجی: تبس بازیکن بزرگی نیست

یوونتوسی ها در این تابستان این ستاره آرژانتینی را با انتقالی 12 میلیون یورویی از منچسترسیتی به خدمت گرفتند و او در سه دیدار این فصل تیمش، دو گل به ثمر رستند.

لوچانو موجی، مدیر سابق باشگاه یوونتوس، اعلام کرد که کارلوس تبس بازیکن خوبی است اما معتقد است که این ستاره آرژانتینی نمی تواند به تنهایی سرنوشت یک بازی را رقم بزند.

یوونتوسی ها در این تابستان این ستاره آرژانتینی را با انتقالی 12 میلیون یورویی از منچسترسیتی به خدمت گرفتند و او در سه دیدار این فصل تیمش، دو گل به ثمر رستند.

اما نتوانست در لیگ قهرمانان مقابل کپنهاگن گلزنی کند و موجی احساس می کند که این مسئله ثابت می کند تبس یک گلزن مادرزاد نیست.

او در یادداشتش در نشریه لیبرو نوشت:" این لحظه ای است که آنها آنطور که باید، عمل نکردند. اما اگر آنها نتوانستند گلزنی کنند، نباید تبس را مورد انتقاد قرار داد زیرا او مهاجم کمک است.

او بازیکنی است که برای خود و هم تیمی هایش در خط حمله فضا ایجاد می کند. او بازیکن خوبی است اما یک ستاره بزرگ نیست که بتواند به تنهایی سرنوشت بازی را رقم بزند."

  دقيقي: اگر يكي از توپ‌هايم گل مي‌شد حالا بهترين بودم/ همه انتقادات را قبول دارم ، از مردم عذر مي خواهم

من اول صحبت‌هايم گفتم انتقادات را قبول دارم، اما دوست دارم همه دقايق بازي مورد آناليز قرار بگيرد

تراكتورسازي در هفته دهم در شرايطي كه نياز مبرم به سه امتياز داشت بازي را واگذار كرد تا سقوط محسوسي در جدول رده‌بندي داشته باشد. در رويارويي تراكتورسازي مقابل داماش خيلي از بازيكنان اين تيم روز خوبي نداشتند اما بعد از اين شكست مهاجم تبريزي‌ها كه اتفاقا هفته‌هاي گذشته روزهاي پرفروغي داشت، مورد انتقاد شديد قرار گرفت.

سعيد دقيقي با قبول همه اين انتقادات حرف‌هايي دارد كه شنيدني است.

بازي مقابل داماش را واگذار كرديد، اين بازي را چطور ديدي؟

- بله، متاسفانه قبل از هر چيز بايد از مردم تبريز به خاطر اين باخت عذرخواهي كنم و به آنها بگويم كه مطمئن باشند اين باخت را جبران خواهيم كرد و همه بازيكنان در تلاش هستند كه رضايت آنها را كسب كنند، اين بازي براي ما خيلي مهم بود و براي همين با تمام قدرت به مصاف حريف رفتيم اما متاسفانه روز خوبي نداشتيم و نتوانستيم بازي هميشگي خودمان را به نمايش بگذاريم.

اما حالا همه انتقادها به سمت تو است و موقعيت‌هايي كه از دست دادي، زياد به چشم آمد؟

- قبول دارم و براي همين عذرخواهي كردم اما من مي‌خواهم بگويم، اولا همه تيم‌ها اين بالا و پايين را دارند و ممكن است ببازند! آيا تيم‌هايي مثل سپاهان، استقلال، پرسپوليس و... تا حالا باخت نداشتند و يا ديگر مهاجمان روز بد نداشتند، من فقط اين را مي‌گويم كه هيچگاه براي تيمم كم نگذاشتم مخصوصا وقتي كه براي تيم‌هاي تبريزي بازي كردم با جان و دل به ميدان رفتم، بعد هم مي‌خواهم به اين نكته اشاره كنم كه همه منتقدان لطفا به تمام بازي من توجه كنند و فقط ضربات آخر را نگاه نكنند، من همه تلاشم را براي موفقيت تيم به كار گرفتم و زماني كه تيم ناموفق است بايد عملكرد همه سنجيده شود.

يعني معتقدي كه همه بچه‌ها بايد تلاش مي‌كردند؟

- بله، خب ممكن است يك روز يك بازيكن شرايط مناسب روحي و جسمي نداشته باشد، بقيه خيلي مي‌توانند كمك كنند،‌در هر صورت من معتقدم اين بازي را بايد فراموش كنيم و به فكر بازي‌هاي آينده باشيم، هنوز فرصت زيادي در ليگ برتر داريم و من مطمئن هستم تيم ما مي‌تواند به اهدافش برسد.

خودت چه فكري مي‌كني. آن نمايش خوبي كه در هفته‌هاي گذشته داشتي، شايد دليل اين همه انتقاد باشد؟

- ممكن است، اما همه ما بد كار كرديم تا اين نتيجه رقم خورد، من خودم را تبرئه نمي‌كنم اما واقعا همه تلاشم را كردم. در هفته‌هاي گذشته هم كه در موفقيت تراكتورسازي نقشي داشتم وظيفه‌ام را انجام دادم و باز هم خودم را در برابر هواداران تراكتورسازي مسوول مي‌دانم، همانطور كه گفتم ان‌شاء‌ا... همه دست به دست هم مي‌دهيم تا اين نتيجه را جبران كنيم.

با كادر فني و مخصوصا آقاي جلالي صحبتي نداشتي، نظر سرمربي تيم چه بود؟

- صحبتي نداشتم، اما قطعا آقاي جلالي بهتر مي‌تواند قضاوت كند، چون هم از شاگردانش شناخت دارد و هم بازي همه را از نزديك ديده است.

معمولا رسم شده، عملكرد بد را به پاي زمين، داور، آب و هوا و... مي‌گذارند، تو در اين خصوص مشكل نداشتي؟

- نه، اصلا اين حرف‌ها نيست. من اول صحبت‌هايم گفتم انتقادات را قبول دارم، اما دوست دارم همه دقايق بازي مورد آناليز قرار بگيرد. اگر يكي از توپ‌هايم گل مي‌شد، شرايط كاملا فرق مي‌كرد و به جاي بدترين بازيكن حالا بهترين بازيكن بودم. در هر صورت قسمت من در اين بازي همين بود و من به هر چه كه از طرف خدا باشد راضي هستم.

شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 18:33 ::  نويسنده : حمید

کونته: انتقادات تنها انگیزه یوونتوس را بیشتر می کند

بیانکونرها در اولین دیدار فصل جدید لیگ قهرمانان مقابل کپنهاگن تنها به تساوی 1-1 رسیدند و همین مسئله انتقادات زیادی را از آنها به همراه داشت

 آنتونیو کونته، سرمربی یوونتوس، تاکید کرد که انتقادات اخیر بعد از تساوی مقابل کپنهاگن در چمپیونزلیگ، تاثیری روی تیمش نخواهد داشت و تنها انگیزه آنها را افزایش خواهد داد.

بیانکونرها در اولین دیدار فصل جدید لیگ قهرمانان مقابل کپنهاگن تنها به تساوی 1-1 رسیدند و همین مسئله انتقادات زیادی را از آنها به همراه داشت اما کونته چندان از این نتیجه ناراحت نیست و اکنون روی دیدار مقابل ورونا تمرکز کرده است.

او به خبرنگاران گفت:" انتقادات؟ من به یاد دارم که سال گذشته هم چنین چیزهایی گفته می شد. ما می دانیم که چگونه با فشارها کنار بیاییم و از آن برای افزایش انگیزه خودمان استفاده کنیم."

کونته همچنین با اشاره به شروع خوب تیم هایی مانند ناپولی، رم و اینتر، رقابت فشرده در سری آ را تحسین کرد و گفت:" از شروع خوب تیم هایی مانند ناپولی، رم و اینتر تعجب نکرده. قبلا گفته بودم که این تیم ها هم می توانند به دنبال قهرمانی باشند.

رقابت های این فصل نشان می دهد که سری آ رقابت های مهیجی است. ما نیاز داریم که در هر دیدار برای پیروزی به میدان برویم."

سرمربی یووه همچنین در مورد شرایط فرناندو یورنته گفت:" یورنته به زمان نیاز دارد تا خودش را پیدا کند؛ او فصل گذشته زیاد بازی نکرد و با توجه به این، شرایط فعلی اش چندان عجیب نیست. او فرصت پیدا خواهد کرد."

آلبیول: با حضور مورینیو، آرامش رختکن رئال از بین رفته بود

مدافع سابق رئال مادرید تاکید کرد که تنها بازیکنی نیست که فصل گذشته در تیم رئال دچار سرخوردگی شد

رائول آلبیول، مدافع سابق رئال مادرید، فاش کرد فصل گذشته ژوزه مورینیو با چندین بازیکن تیم درگیری پیدا کرد.

این ملی پوش اسپانیایی که نتوانست در زمان مورینیو خود را به ترکیب اصلی رئال بپیوندد، در این تابستان از رئال به ناپولی پیوست.

اما او تاکید کرد که تنها بازیکنی نیست که فصل گذشته در تیم رئال دچار سرخوردگی شد.

آلبیول به خبرنگاران گفت:" دشوار بود که آرامش را حفظ کنیم. ما به اهداف مان نرسیدیم و می دانستیم که مورینیو نخواهد ماند.

بعضی از ما با او درگیری پیدا کردیم و بهترین اتفاق، پایان فصل بود. او یک شروع جدید داشت و بقیه هم می توانستند در مورد آینده شان تصمیم بگیرند.

من هم باید تصمیم می گرفتم. به یک تغییر نیاز داشم زیرا از بازی خودم در زمین لذت می بردم. من به اندازه کافی بازی نمی کردم."

رونی: دیدار منچستریونایتد- لیورپول مهمتر از دربی منچستر است

شیاطین سرخ فردا در دربی منچستر، میهمان رقیب همشهری خواهند بود اما رونی معتقد است که دیدار مقابل لیورپول از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وین رونی، مهاجم منچستریونایتد، معتقد است که رقابت تیمش با لیورپول، از اهمیت دربی منچستر کاسته است.

شیاطین سرخ فردا در دربی منچستر، میهمان رقیب همشهری خواهند بود اما رونی معتقد است که دیدار مقابل لیورپول از حساسیت بیشتری برخوردار است.

او به خبرنگاران گفت:" هر دو اینها دیدارهای بزرگی هستند. واضح است دیدار منچستریونایتد و لیورپول در طول سال ها به دیداری بزرگ تبدیل شده است.

سیتی در چند سال اخیر موفقیت هایی داشته اما به نظر من هنوز دیدار منچستریونایتد- لیورپول بزرگترین دیدار لیگ انگلیس است."

البته رونی که در 19 دیداری که مقابل سیتی به میدان رفت، 7 گل به ثمر رساند، از اهمیت دربی منچستر به خوبی آگاده است و از اینکه این هفته مقابل یکی از مدعیان قهرمانی قرار می گیرند، خوشحال است.

" این یک دیدار بزرگ بین دو مدعی قهرمانی است. این دیدار سرنوشت قهرمانی را مشخص نمی کند اما دیداری بزرگ است؛ یک دربی محلی.

این دیداری بزرگ است و ما برای پیروزی پای به میدان می گذاریم. من چند گل مقابل سیتی به ثمر رسانده ام و خیلی منتظر این دیدار هستم."

گزارش روز: همه وعده های پرس که محقق نشد؛ از ساخت جزیره ای مصنوعی درامارات تا شهربازی والدبباس

در طول دوران حضور فلورنتینو پرس روی صندلی ریاست باشگاه رئال مادرید، او وعده های فراوانی داد که هرگز به واقعیت تبدیل نشد

فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید در دو دوره اخیر حضورش روی صندلی ریاست باشگاه مادریدی وعده و وعیدهای زیادی داده که برخی از این وعده ها عرگز عملی نشده اند.

foton

1- ساخت جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس

در ماه مارس سال 2012 بود که فلورنتینو پرس در حالی که کت و شلوار تیره ای برتن داشت، ازقراردادن یک نقطه سیاه روی دریای خلیج فارس و ساخت یک جزیره مصنوعی درکشور امارات متحده عربی صحبت کرد. قرار بود که دراین کشور، یک جزیره مصنوعی ساخته شود ودرمراسم سخنرانی پرس دراین باره بیش از 200 میهمان شرکت کردند که علاوه بر پرس، شیخ سعود سکر القسیمی امیر راس الخیمه نیز حضور داشتند. این پروژه ای خیره کننده بود: ساخت یک جزیره به شکل لوگوی باشگاه رئال مادرید که البته بخش صلیب آن به نشانه احترام به مسلمانان خاورمیانه حذف شده بود و قراربود که در سال 2015 به بهره برداری برسد. پرس در دو جلسه ای که با مسئولان ساخت این جزیره مصنوعی داشت، به این نتیجه رسید:« برنامه های موجود مشخص و شفاف نیست. ما به دنبال آن هستیم  که امارت دیگری دراین منطقه بسازیم.» و درماه اکتبر سال 2012 اعلام کرد که به خاطر کمبوداین پروژه دنبال نخواهد شد.

 

اما این تنها ایده رویایی پرس نبود که به درهای بسته خورد و هرگز عملی نشد. در اینجا می توانید لیستی از وعده های پرس که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت را ملاحظه کنید:

 foton

2-ساخت پارک تماتیک در کنار شهرک ورزشی والدبباس

قرار بر این بود که فلورنتینو پرس، در شهرک ورزشی والدبباس، یک «فلورنتینوپولیس» بسازد. یک مجموعه ورزشی بسکتبال با گنجایش 18 هزار نفر و درکنار آن هم پروژه ای با سه بخش متفاوت : حرفه ای، اجتماعی و تفریحی که فقط بخش اول آن محقق شد. ولی از ساخت پارک تماتیک، پیست تنیس، پادل، استخر و مجموعه های پارک مانند برای تفریح سهامداران باشگاه هیچ خبری نشد.در طول 4 سال ابتدایی حضور پرس روی صندلی ریاست رئال مادرید، سران این باشگاه تنهابه ساخت یکی شهرک ورزشی خوب برای فوتبالیست ها و بازیکنان تیم پایه ای بسنده کردند.

درسال 2005 درتکرار وعده هایش گفت:« در شهرک والدبباس، تمام رویاهای شما را محقق خواهیم کرد، اگرمادرید یک پایتخت جهانی است، والدبباس هم پایتخت مادرید خواهد شد. رئال مادرید یک باشگاه اجتماعی ، یک زمین برای رقابت، یک ساختمان چندکاربردی و مرکز تعطیلات خواهد بود..یک موزه و یک پارک تماتیک خواهیم ساخت.»

و در سال 2009 وقتی پرس به صندلی ریاست باشگاه بازگشت گفت:« ساخت پارک تماتیک، آینده تاریخ، افسانه و ارزش های ماست.» و در سال 2011 هم دراین باره گفت:« در پارک تماتیک، تاریخ 109 ساله باشگاه ما لذت خواهد برد.» ودرسال 2012 با تکرار رویایش گفت:« پارک تماتیک، خودش یک مقصد توریستی خواهد بود.»

این درحالی است که پرس در سال 2005 و در مراسم اففتاحیه شهرک والدبباس برای اولین بار این وعده را داده بود:« خانواده ها با هم به پارک تماتیک می آیند و تجهیزات این پارک بی نظیر خواهد بود. این پارک 60 هکتار مساحت خواهد داشت و میتوان تمام بچه های دنیا را در آن جای داد. نوعی دیسنی لند رئال مادرید...»

پرس می خواست پارکی شبیه تماتیک پارک میامی یا پکن بسازد و حتی گفت که با شهرداران این شهرها دراین باره مذاکراتی هم انجام داده.

این قولی بود که پرس در سال 2005 درموردش صحبت کرد و هنوز خبری از آن نیست.

 foton

 

3-سرپوشیده کردن ورزشگاه برنابئو درسال 2004

درسال 2000 پرس برای اولین بار رئیس باشگاه مادریدی شد و وعده داد که شهرک ورزشی قدیمی این باشگاه را فروخته و والدبباس جدیدی را خواهد ساخت تا بدین ترتیب بتواند بدهی قبلی باشگاه که 50هزار میلیون پستا بود را پرداخت کند. برنامه های او در سال 2001 مورد تائید قرار گرفت و بدین ترتیب قرار بود که اولین پروژه نجومی در باشگاه مادریدی ساخته شود. درآن سالها باشگاه مادریدی حدود 50 هزار میلیون پستا (303 میلیون یورو ) بدهی داشت

در می سال 2004 وقتی اولین دوره ریاست پرس بدون فتح جام به پایان رسید وبعد از لغو قرارداد دل بوسکه وکنار گذاشتن کئیروش ، او در شعارهایش برای انتخابات جدید گفت:« ما بهترین استادیوم قرن 21 را خواهیم داشت. اگر من درانتخابات برنده شوم، همه این پروژه ها یک روز بعد از انتخابم استارت خواهد خورد. می خواهیم ورزشگاه را سرپوشیده کنیم و این سرپوشیده کردن ورزشگاه تا سال 2008 به پایان خواهد رسید.»

 درسال 2005 ویک سال بعد، فلورنتینو اعلام کرد که در 5 سال اول حضورش برروی صندلی ریاست باشگاه مادریدی، 127 میلیون یورو هزینه برایش دربر داشته.

این وعده پرس هم سرانجامی نداشت و خبری از سرپوشیده شدن ورزشگاه برنابئو نشد.

 foton

4- بعدازناکامی در وعده سرپوشیده کردن ورزشگاه، صحبت از بازسازی برنابئو شد

روز 30 سپامبر سال 2012 پرس از ماکت 4 پروژه که نتیجه تحقیقات و مطالعات معماران برجسته اروپا بود پرده برداری کرد و در توضیح آن گفت:« همه درانتظار پاسخ مثبت سازمان شهرسازی مادرید هستیم.» پاسخ مثبت درماه نوامبر از راه رسید

پروژه ابتدایی پرس برای سرپوشیده کردن ورزشگاه برنابئو درنهایت به پروژه بازسازی کلی ورزشگاه بدل شد که هزینه ای 400 میلیون یورویی را در بر داشت:« امیدواریم که این پروژه درتابستان سال 2013 استارت بخورد.» این پروژه نه تنها شروع نشد بلکه هیچ خبری هم از آن نشد.

طبق توافقات انجام شده، سران رئال از شهرداری زمینی که دریکی از طرفین ورزشگاه برنابئو قرار داشت را اجاره کرد تا برنامه ها را پیش ببرد ولی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. قرار بود که سران باشگاه رئال به توسعه باشگاه پرداخته و هتل و چندین رستوران ساخته  و پارکینگ ورزشگاه را بهبود ببخشند ولی از این مسائل خبری نشد.پروسه بازسازی ورزشگاه برنابئو روی هواست و هیچ پیشرفتی نداشته

 

البته با وجود تمام این وعده های بی سرانجام، پرس در طول این مدت یک پروژه بزرگ را پیش برده وآن هم ساخت مجموعه اقامتی شهرک والدبباس است؛ یک مجموعه بزرگ هتل مانند که در آن تک تک بازیکنان رئال اتاقی مخصوص به خود دارند.




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 89 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل