بروزترین وبلاگ فوتبال

هوینس: در جلسه با گواردیولا، حس می کنی که درحال پیشرفت درزندگی هستی

رئیس باشگاه بایرن مونیخ از عطش سرمربی اسپانیایی برای موفقیت تیمش به شدت متعجب شده است

اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ درصحبت هایی اعلام کرد که از عطش فراوانی که پپ گواردیولا برای کسب جامهای قهرمانی دارد،به شدت متعجب شده است.

هوینس درگفتگو با رسانه های آلمانی گفت:«گواردیولا خیلی جاه طلب است و با توجه به سن و سال کمش و با موفقیت های بزرگی که به دست آورده، جالب است که او هرروز با انگیزه های فراوانی برسر کار می آید و اصلا از میزان انگیزه هایش کاسته نشده است. کار کردن با او خیلی خیلی لذت بخش است. گواردیولا انسان خوشرویی است و همیشه قلبش کف دستش است و صادقانه کار می کند. من واقعا احساس خوشبختی می کنم که او را اینجا می بینیم. در جریان جلساتی که با گواردیولا داریم همیشه حس می کنیم که در حال رشد و پیشرفت در زندگی مان هستیم.»

رئیس باشگاه باواریایی درمورد تردیدهای موجود راجع به تغییر سبک بازی بایرن که در هفته های اخیر افزایش یافته گفت:« کاملا روشن است که پپ به کمی زمان نیاز داشت تا بتواند میان سیستمی که در بارسلونا مورد استفاده قرار می داد و سیستمی که برای بایرن به کار می گیرد ارتباط برقرار کند. من کاملا مطمئنم که هر دو فرهنگ به خوبی رشد خواهد کرد و نتیجه همکاری با این سرمربی اسپانیایی ثمربخش و مثبت خواهد بود.»

گواردیولا: نویر یکی از بهترین دروازه بانان دنیاست؛درآلمان برعکس اسپانیا، بازیهای جام حذفی حکم فینال را دارد

سرمربی اسپانیایی بایرن در صحبت هایی به تمجید از عملکرد دروازه بان تیمش پرداخته و از احتمال حضور گوتزه در ترکیب اصلی تیمش مقابل هانوفر خبر داده

پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی باشگاه بایرن مونیخ در صحبت هایی مانوئل نویر را یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ دنیای فوتبال خوانده.

گواردیولا تابستان امسال و بعد از کنار رفتن یوپ هاینکس هدایت بایرن مونیخ را در دست گرفت و حالا هسته مرکزی تیمش را با بازیکنان کلیدی باواریایی ها تشکیل داده.

سرمربی اسپانیایی به شدت تحت تاثیرعملکرد مانوئل نویر دروازه بان ملی پوش تیمش قرار دارد و درعین حال به توانایی های بالای فیلیپ لام اشاره کرده است

گواردیولای 42 ساله در صحبت هایی گفت:« نویر یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ ویکی از بهترین دروازه بانان دنیاست. لام هم در خط میانی غیرقابل باور ظاهر می شود و حتی می تواند وقتی همه بازیکنان تیم آماده باشند هم برای تیم بازی کنند.»

بایرن در دور دوم جام حذفی آلمان مقابل هانوفر قرار خواهد گرفت و گواردیولا اعلام کرده که ممکن است ماریو گوتزه را درترکیب اصلی تیمش قرار دهد. او درادامه صحبت هایش دراین باره گفت:«گوتزه در ترکیب قرار خواهد گرفت. او فقط به کمی زمان نیاز دارد و باید رشد کند. ما هم برای این فینال آماده ایم. در آلمان برعکس اسپانیا، تک تک بازیها در جام حذفی مثل یک فینال است.بایرن در دو سال اخیر واقعا به فینال رسیده و می خواهیم امسال هم به جلو پیش برویم. من شخصا می خواهم این حس را تجربه کنم.»

گواردیولا ادامه داد:« جام حذفی کمی کم اهمیت تر از بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپاست  ولی من توقع دارم که تیمم با همان عطشی که مقابل شالکه (دربوندس لیگا)، و زسکا مسکو( درلیگ قهرمانان اروپا) و چلسی (سوپرکاپ اروپا) قرار گرفتند، دراین بازی نیز به میدان بروند.»

شاگردان پپ گواردیولا در بازی با شالکه به برد ارزشمندی دست یافته و بابهره گیری از لغزش دورتموند، خورد به زردپوشان رساندند

 

بایرن مونیخ دقایقی پیش موفق شد تا با نتیجه 0-4 ازسد میزبانش شالکه عبور کرده و با کسب سه امتیاز این بازی، خود را از نظر امتیازی به بوروسیا دورتموند، صدرنشین جدول بوندس لیگا برساند.

 

این بازی که در ولتینز آرنای گلزنکرشن برگزار می شد، با گلزنی باستین شواین اشتایگر و ماریو ماندزوکیچ همراه بود و فرانک ریبری و کلودیو پیزارو هم درنیمه دوم دو گل دیگر زدند تا روند شکست ناپذیری بایرن در بوندس لیگا به 31 بازی برسد

 

هر دو تیم در اولین بازی شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده بودند و هر کدام یک تغییر در مقایسه با بازی اروپایی شان داشتند؛ شالکه ای ها ژرمین جونز را به جای مارکو هوگر قرار داده بودند و سرمربی بایرن شواین اشتایگر را در ترکیب اصلی قرار داده و توماس مولر را نیمکت نشین نموده بود

 

ترکیب اصلی دو تیم دراین بازی بدین ترتیب بود:

 

شالکه: هیلده براند، اوچیدا، هوودس، ماتیپ، آئوگو، نئوستاتر، جونز، درکسلر، بواتنگ، فارفان، شالای

 

بایرن مونیخ: نویر، رافینیا، بواتنگ، دانته، آلابا، لام، روبن، شواین اشتایگر، کروس، ریبری، ماندزوکیچ

 

در دقایق ابتدایی این بازی داوید آلابا در آستانه گلزنی برای تیمش بود و ضربه ازاد او با اختلاف کمی از دست رفت. تونی کروس هم در آستانه گلزنی بود ولی او نیز فرصت گلزنی را از دست داد.

 

شالای می توانست در دقیقه 16 بازی گل اول تیم میزبان رابه ثمر برساند ولی او هم دراین مسیر ناکام ماند تا اولینگل بازی در دقیقه 21 توسط باستین شواین اشتایگر از راه برسد. یک دقیقه بعد ماریو ماندزوکیچ بایرن را دو گله کرد و با بهره گیری از ارسال آلابا با ضربه سر دروازه تیم میزبان را باز کرد و تلاش های تیمو هیلده برند هم راه به جایی نبرد تا بایرن نیمه اول را با دو گل به پایان ببرد.

 

شالکه که در سه بازی اخیر قبل از مصاف با بایرن گل نخورده بود، در این نیمه، شاهد فرصت های متعدد گلزنی ای بود که توسط شاگردان گواردیولا خلق می شد /جالب اینجاست که بیشتر مالکیت توپ در دست بازیکنان تیم میزبان بود ولی ضربات نهایی آنها چندان موفق نبود

 

 البته این پایان کار شالکه نبود؛ چرا که در دقیقه 74 فرانک ریبری توانست برای بار سوم دروازه تیم میزبان را بازکند. او از روی توپ ارسالی توسط آلابا توانست تیمش را 0-3 پیش بیندازد و درنهایت این پیزارو بود که در حالی که 7 دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود، توانست بار دیگر برای تیمش گلزنی کرده و بدین ترتیب بایرن به پنجمین بردش در شش بازی این فصل خود در بوندس لیگا دست یافت.

 

بعد از تساوی 1-1 دورتموند مقابل نورنبرگ، این بردبه معنای برابری امتیازات بایرن و شالکه و جبران فاصله توسط با واریایی ها خواهد بود.

 

حالا بایرن و دورتموند با امتیازاتی برابر رقابت حساس تری در کورس قهرمانی رقابت های بوندس لیگا خواهند داشت

Makoto Hasebe, Hiroshi Kiyotake - Nuernberg vs Dortmund

بعد از پنج پیروزی پیاپی، دورتموند سرانجام در دیدارهای این فصل بوندس لیگا امتیاز از دست داد

بوروسیا دورتموند با تساوی 1-1 در خانه نورنبرگ، روند صد در صد پیروزی هایش در این فصل را از دست داد.

در این دیدار ابتدا دورتموندی ها با گل اشملزر پیش افتادند اما پر نیسلن در نیمه دوم کار را به تساوی کشید.

در روزی که کلوپ، هوملس را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، از پاپاستوپولوس در ترکیب اصلی استفاده کرد. ضمن اینکه به لواندوفسکی، میخیتاریان و نوری شاهین هم استراحت داد و از آنها در ترکیب اصلی استفاده نکرد.
دورتموندی ها بازی را به بهتر آغاز کردند و رویس می توانست در دقیقه 8 آنها را پیش بیندازد اما ضربه او را پوگاتتنز برگشت داد.

 

نورنبرگ بعد از پشت سر گذاشتن فشار ابتدایی، رفته رفته  به دروازه حریف نزدیک شد و چندین موقعیت گلزنی ایجاد کردند.

اما سرانجام اولین گل بازی برای دورتموند به ثمر رساند. خطای فرانتس روی بلاژیکوفسکی، یک ضربه آزاد نصیب دورتموند کرد که اشملزر با یک ضربه آزاد دیدنی آن را تبدیل به گل کرد.

در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم، کلوپ دو تعویض انجام داد و نوری شاهین و هوفمن را جانشین رویس و اشملزر کرد.

این تغییرات تاثیر منفی روی روند حرکتی دورتموند داشت و در مقابل این نورنبرگ بود که بازی را خوب آغاز کرد و خیلی زود مزد برتری اش را گرفت.

یک ارسال از فرانتس روی یک ضربه آزد، در شلوغی مقابل دروازه دورتموند به پر نیلسن رسید و او با ضربه ای محکم دروازه وایدن فلر را باز کرد.

دورتموندی ها که نتیجه را از دست رفته می دیدند، لواندوفسکی را در دقیقه 65 راهی میدان کردند اما او

نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.

نتایج دیدارهای امشب بوندس لیگا؛ توقف دورتموند، آتش بازی لورکوزن

لورکوزن با این پیروزی جای بایرن در رتبه دوم جدول را گرفت

در ادامه دیدارهای هفته ششم بوندس لیگا، دقایقی پیش پنج دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی، دورتموند در خانه نورنبرگ با تساوی 1-1 متوقف شد.

شاگردان کلوپ در این دیدار با گل اشملزر پیش افتادند اما پر نیلسن در ابتدای نیمه دوم کار را به تساوی کشید.

اما بهترین نتیجه امشب را لورکوزن گرفت که در خانه ماینس به پیروزی 4-1 رسید.

بایرن مونیخ از ساعتی دیگر مقابل شالکه قرار می گیرد.

 

نتایج کامل دیدارهای امشب:

هامبورگ 0-2 وردربرمن

گل ها: پترسن 32 و 90

هانوفر 2-1 آگسبورگ

گل ها: سوبیچ 60، هوستی (پنالی) 89 (هانوفر) ورهوف (پنالتی) 51 (آگسبورگ)

ماینس 1-4 بایرلورکوزن

گل ها: یونس مالی 82 (ماینس) رابی کروز 19 و 45، لارس بندر 38، کیسلینگ 59 (لورکوزن)

نورنبرگ 1-1 بوروسیا دورتموند

گل ها: نیلسن 51 (نورنبرگ) اشملزر 37 (دورتموند)

وولفسبورگ 2-1 هوفنهایم

گل ها: اولیچ 44 و 48 (وولفسبورگ) مودسته 15 (هوفنهایم)

لام: نباید با موضوع دوپینگ در فوتبال ساده برخورد کرد

کاپیتان بایرن مونیخ اعتقاد دارد این ساده انگارانه است اگر فکر کنیم در فوتبال استفاده از داروهای ممنوعه وجود ندارد.

فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ، تاکید کرد که باید مشکل دوپینگ در فوتبال را جدی گرفت اما معتقد است که داروهای نیروزا در فوتبال تاثیر کمتری نسبت به سایر رشته ها دارند.

در چند سال اخیر ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و دو و میدانی با رسوایی های مربوط به دوپینگ روبرو بوده و لام اعتقاد دارد این ساده انگارانه است اگر فکر کنیم در فوتبال استفاده از داروهای ممنوعه وجود ندارد.

او به نشریه اشپیگل گفت:" من با موضوع دوپینگ ساده برخورد نمی کنم. پیش از این مواردی از دوپینگ در فوتبال رخ داده و ممکن است بار دیگر تکرار شود.

البته تفاوت زیادی با سایر ورزش ها دارد. درک بازی و تکنیک در فوتبال اساسی هستند و نمی توان تنها با دوپینگ در همه موارد پیشرفت کرد.

می توانم اطمینان بدهم که می توان بدون دوپینگ، در بالاترین سطح، فوتبال بازی کرد.

من کاملا موافق فرپلی هستم و مخالف هرگونه کلاهبرداری ورزشی. کاملا موافق وجود قوانین ضد دوپینگ در فوتبال هستم."

لام در فصل گذشته 6 بار تست دوپینگ داد که دو بار آن بدون اعلام و در خانه از او گرفته شد.
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : حمید

پلاتینی: ریبری یکی از مدعیان جدی کسب توپ طلاست

این ملی پوش فرانسوی که یکی از ارکان قهرمانی سه گانه بایرن در فصل گذشته بوده، به تازگی جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را از آن خود کرد

میشل پلاتینی، رئیس یوفا، معتقد است که فرانک ریبری، ستاره بایرن مونیخ، شانس زیادی برای بردن توپ طلای سال 2013 دارد.

این ملی پوش فرانسوی که یکی از ارکان قهرمانی سه گانه بایرن در فصل گذشته بوده، به تازگی جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را از آن خود کرد و اکنون یکی از رقبای جدی کریس رونالدو و لیونل مسی، در راه کسب توپ طلاست.

پلاتینی به خبرنگاران گفت:" او یکی از مدعیان جدی کسب توپ طلست.

او ماه گذشته به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. البته واضح است که سیستم رای گیری در توپ طلا کاملا متفاوت است."

مسی در چهار سال اخیر به طور پیاپی برنده جایزه توپ طلا شده است.
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : حمید

شکست سنگین برانشویگ در شب نیمکت‌نشینی داوری

تيم فوتبال مونشن گلادباخ روز جمعه در ديدار نخست از هفته ششم بوندس ليگا مقابل برانشوايك به پيروزي رسيد.

شب گذشته هفته‌ی ششم رقابت‌های بوندسلیگا استارت خورد و در نخستین دیدار این هفته تیم مونشن گلاباخ با هدایت مکس ایبرل در ورزشگاه بورسیا پارک میزبان تیم تازه‌وارد آینتراخت برانشویگ بود و در نهایت با دستانی پر از گل میهمان قعرنشین خود را بدرقه کرد.

به گزارش سایت گل، تورستن لیبرکنخت، سرمربی برانشویگ در شرایطی بازیکنان خود را راهی میدان بورسیا پارک کرد که ماریان پتکوویچ را به دانیال داوری در درون دروازه ترجیح داده بود و در نهایت نیز با پذیرفتن 4 گل و البته انجام دو سیو، کارنامه‌ی این دروازه‌بان در پایان هفته‌ی ششم بسته شود. در این دیدار اسكا ونت در دقيقه‌ی 22، رافائل در دقايق 31 و 76 و مكس كروس در دقيقه‌ی 72 از روی نقطه‌ی پنالتی برای تیم میزبان گل‌زنی کردند و تنها گل یاران داوری نیمکت‌نشین را میرکو بولند در دقیقه‌ی 58 به ثمر رساند.

بدین ترتیب مونشن گلادباخ با این پیروزی شیرین جمع امتیازات خود را به عدد 9 رساند تا موقتا راهی رده‌ی چهارم جدول بوندسلیگا شود و برانشویگ همچنان قعرنشین بماند.

کوین پرینس بواتنگ: امیدوارم در دوئل با برادرم، برنده باشم

امشب در بوندس لیگا دو برادر رو درروی هم قرار می گیرند؛ کوین پرینس بواتنگ مقابل ژروم بواتنگ

کوین پرینس بواتنگ بازیکن خط میانی باشگاه شالکه اعلام کرده که بی صبرانه منتظر است تا برادرش ژروم را شکست دهد.

امشب دو تیم شالکه و بایرن مونیخ درشرایطی رودرروی هم قرار می گیرندد که این بازی به نحوی مصاف دو برادر نیز هست. کوین پرینس در بازار نقل و انتقالات تابستانی با قراردادی 12 میلیون یورویی از میلان جدا و به شالکه پیوست و خیلی سریع در ترکیب این تیم جاافتاده و در سه بازی ابتدایی ای که برای این تیم برگزار کرد، به دو گل رسیده.

حالا بازیکن 26 ساله شلکه این فرصت را دارد تا در بازی امشب تیمش مقابل بایرن در گلزنکرشن به استقبال برادرش برود.

کوین پرینس بواتنگ در صحبت هایی به بیلد گفت:« ما با سینه ای سپر به میدان می رویم ؛ آماده برای مصاف با بایرن! امیدوارم که بتوانم در دوئل با برادرم ژروم، برنده باشم.»

جولین دراسلر که روز جمعه 20 ساله شد هم نظر فردی اش را در مورد بازی امشب اعلام کرده و ابراز امیدواری کرده که بتواند دروازه دروازه بان اسبق شالکه ، یعنی مانوئل نویر را که حالا در درون دروازه بایرن قرار می گیرد باز کند.

او که در سال 2011 از شالکه به بایرن منتقل شد، هنوز از تیم سابقش گل نخورده است. دراسلر دراین باره گفت:« وقتی مانوئل مجبور شود که توپی را از درون دروازه اش خارج کند، این همه ما را خوشحال می کند  . امیدوارم که بتوانم در روز تولدم این اتفاق را جشن بگیرم.»

شالکه در حال حاضر در رده نهم جدول بوندس لیگا قراردارد و از 5 بازی خود 7 امتیاز به دست آورده ولی بایرن مونیخ با 2  امتیاز فاصله نسبت به دورتموند صدرنشین در رده دوم جدول است.

پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:, :: 18:44 ::  نويسنده : حمید

شواین اشتایگر: خوشحالم توانستم مقابل زسکا بازی کنم

این ملی پوش آلمانی که در دیدار مقابل فرایبورگ دچار آسیب دیدگی شده بود، در چند دیدار اخیر باواریایی ها غایب بود.

باستین شواین اشتایگر، ستاره خط میانی بایرن، از اینکه در دیدار تیمش مقابل زسکا مسکو، 20 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد، ابراز خشنودی کرد.

این ملی پوش آلمانی که در دیدار مقابل فرایبورگ دچار آسیب دیدگی شده بود، در چند دیدار اخیر باواریایی ها غایب بود.

با این وجود، او در اولین دیدار تیمش در رقابت های چمپیونزلیگ، در دقایق پایانی جای تونی کروس را گرفت و معتقد است که تمرینات بدنسازی اش مفید بوده است.

او به خبرنگاران گفت:" شرایط خوبی دارم. مصدومیتم با تمریناتی که در سالن بدنسازی داشتم، بهبود پیدا کرد. خوشحالم که توانستم 20 دقیقه بازی کنم."

شاگردان گواردیولا این هفته در بوندس لیگا میهمان شالکه خواهند بود.
پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:, :: 19:30 ::  نويسنده : حمید

حمایت اعضای یوفا از برگزاری جام جهانی قطر در زمستان

هنوز در مورد اینکه برگزاری رقابت ها در چه ماهی کمترین تاثیر را روی تقویم رقابت های اروپایی دارد، توافقی به دست نیامده است

54 عضو اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، از برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 قطر در فصل زمستان حمایت کردند.

نشست روسای اتحادیه های فوتبال کشورهای اروپایی امروز در کرواسی برگزار شد و بعد از بحث در مورد زمان برگزاری رقابت های جام جهانی 2022، به این نتیجه رسیدند که امکان برگزاری این رقابت ها در فصل تابستان در قطر که دمای هوا به 50 درجه می رسد، امکان پذیر نیست.

جیم بویس، نایب رئیس بریتانیایی فیفا، به بی بی سی گفت:" نتیجه گیری این جلسه این بود که جام جهانی قطر نمی تواند در قطر برگزار شود.

همه اعضا در این مورد با هم موافق بودند."

علی رغم این توافق در مورد ضرورت تغییر زمان برگزاری رقابت ها جام جهانی به زمستان، هنوز در مورد اینکه برگزاری رقابت ها در چه ماهی کمترین تاثیر را روی تقویم رقابت های اروپایی دارد، توافقی به دست نیامده است.

اتحادیه فوتبال بریتانیا پیشنهاد داد تا این رقابت ها در نووامبر برگزار شود اما یوفا معتقد است که بهترین زمان برای برگزاری این رقابت ها، ماه ژانویه است؛ زمانی که رقابت های چمپیونزلیگ تعطیل است.

بویس در این مورد گفت:" هنوز 9 سال زمان باقی مانده است. کمیته اجرایی فیفا باید جلسه ای برگزار و راه حلی برای این موضوع پیدا کند."

فیفا قرار است برای برری این مسئله، روز 3 اکتبر جلسه ای تشکیل بدهد.

چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : حمید

آلابا: باید به اهدافی که مربی مان تعیین می کند، برسیم

آلابا با ثبت آمار 12147 متر دوندگی یکی از فعال ترین بازیکنان میدان بودو علاوه بر زدن گل اول تیمش دربازی با زسکامسکو، پاس گل سوم را هم به روبن رساند

بایرن مونیخ، نخستین دیدارخود در رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را پرقدرت آغاز کردند و در همان دقایق نخست با ضربه ی زیبای دیوید آلابا به گل رسیده و کار را برای زسکا مسکو،حریف روس خود دشوارتر نمودند.

طبق گزارش منتشره در FCBayern.ir ، داوید آلابا یکی از بهترین بازی های خود در این فصل را برای بایرن به نمایش گذاشت. او با گلزنی در دقیقه 4 بازی از روی ضربه ایستگاهی نقش به سزایی در کاهش استرس مونیخی ها در اولین گام اروپایی داشت. او علاوه بر گل زیبایش بنیانگذار سومین گل بایرن نیز بود. پاس زیبای او به آرین روبن، گل سوم بایرن را منجر شد. آلابا با ثبت آمار 12147 متر دوندگی یکی از فعال ترین بازیکنان میدان بود.

آرین روبن دیگر بازیکن برتر زمین در این دیدار بود. او علاوه بر گلزنی در دقیقه 68 شش ضربه ی دیگر نیز به سمت دروازه زسکا نواخت که 4 تای آن درون دروازه بود. او همچنین در گلزنی ماندزوکیچ نیز موثر عمل کرد و 10066 متر درون زمین دوندگی داشت.

در پایان این بازی، داوید آلابا مدافع چپ اتریشی باشگاه در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت:" ما از اینکه توانستیم بازی را به نفع خود به پایان ببریم بسیار خوشحالیم . اما باید عملکردمان را روی برنامه ی تعیین شده پیش ببریم و به آنچه که مربی برایمان تعیین کرده است دست یابیم."

آلابا علاوه بر گلزنی با ارسال پاس گل سوم برای آرین روبن یکی از بهترین بازی های خود در این فصل را جشن گرفت

سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : امیرپارسا

10باشگاه ثروتمند جهان به ترتیب:

1- رئال مادرید (512.6 میلیون یورو)

2- بارسلونا (483 میلیون یورو)

3- منچستریونایتد (395.9 میلیون یورو)

4- بایرن مونیخ (368.4 میلیون یورو)

5- چلسی (322.6 میلیون یورو)

6- آرسنال (290.3 میلیون یورو)

7- منچسترسیتی (285.6 میلیون یورو)

8- میلان (256.9 میلیون یورو)

9- لیورپول (233.2 میلیون یورو)

10- یوونتوس (195.4 میلیون یورو)

دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : امیرپارسا

بنيتس: ناپولي مي‌تواند دورتموند را شکست بدهد


رافا بنيتس، سرمربي ناپولي، معتقد است که تيمش از کيفيت لازم براي شکست دادن هر تيمي در چميپونزليگ، از جمله بوروسيا دورتموند، را دارد.


 

ناپولي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان با تيم هاي آرسنال، بوروسيا دورتموند و المپيک مارسي هم گروه است و اميدوارند تا با پشت سر گذاشتن اين تيم ها به مرحله بعد صعود کنند.

به گزارش گل، بنيتس معتقد است که دورتموند شانس اصلي صعود از اين گروه است اما هيچ يک از تيم هاي گروه را شکست ناپذير نمي داند.

او به خبرنگاران گفت:" ما شانس شکست دادن هر تيمي در گروه را داريم؛ از جمله مدعي اصلي، دورتموند."

اين مربي اسپانيايي معتقد است که با توجه به بازي هاي زيادي که دارند، بايد از سيستم چرخشي استفاده کند.

" تيم ما فقط 11 بازيکن ندارد. اين غيرممکن است که با اين تعداد بازي، هميشه از يک سري بازيکن استفاده کنيم و از سيستم چرخشي استفاده نکنيم."

ناپولي در اولين ديدارش در ليگ قهرمانان، چهارشنبه شب ميزبان دورتموند خواهد بود.

 

 

دیدار بوریرام تایلند و استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه ساعت 15:30 از شبکه سه سیما به طور زنده پخش خواهد شد.


شبکه سه سیما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اقدام به پوشش زنده لیگ قهرمانان اروپا و آسیا خواهد کرد.

شبکه سه


بر این اساس در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، دیدار گالاتاسرای ترکیه و رئال مادرید اسپانیا سه شنبه شب ساعت 23:15 از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.دیدار منچستر یونایتد انگلیس و بایرلورکوزن آلمان هم در همین ساعت از شبکه ورزش روی آنتن خواهد رفت.

چهارشنبه ساعت 15:30 دیدار استقلال ایران مقابل بوریرام تایلند در لیگ قهرمانان آسیا به طور مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می شود.

دیدار بارسلونا اسپانیا مقابل آژاکس هلند هم در همین روز ساعت 23:15 روی آنتن شبکه سوم می رود.

همچنین دیدار ناپولی ایتالیا و بور

پاسخ لو به کلوپ:دورتموند زیر نظر کلوپ رشد و پیشرفت خوبی داشته؛هوملس دربرنامه های ما نقش مهمی دارد

سرمربی دورتموند در صحبت هایی به انتقاد از رفتارهای یواخیم لو و خط زدن نام بازیکنان دورتموند از تیم ملی پرداخته بود

بعداز متس هوملس، مارسل اشملتزر دیگر بازیکن ملی پوش بوروسیا دورتموند بود که شاهد خط خوردن نامش از لیست تیم ملی آلمان بود.

حالا و دراین میان، یورگن کلوپ سرمربی 46 ساله بوروسیا دورتموند به دفاع از شاگردانش برخاسته و در صحبت هایی به انتقاد از یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان پرداخته و او را متهم کرده که تصمیمات او درقبال بازیکنان دورتموند خشن تر از سایر ملی پوشان آلمانی است.

حالایواخیم لو سرمربی ژرمن ها پاسخگوی اظهارات کلوپ که بعد از برد 2-6 دورتموند مقابل هامبورگ مطرح شد، شده است.

لو در صحبت هایی اعلام کرده که در سیاستش برای انتخاب بازیکنان ملی پوش، هیچ تبعیضی قائل نمی شود و یادآوری کرد که کار کلوپ و قدرت دورتموند را تحسین می کند.

لو در صحبت هایی به اشپورت بیلد گفت:« هیچ بحثی نیست که دورتموند زیر نظر کلوپ رشد و پیشرفت فوق العاده ای داشته. من اخیرا بارها و بارها گفته ام که متس هوملس یک مدافع میانی خیلی خوب است که در برنامه های ما نقشی مهم و حیاتی را ایفا می کند. در بازی با پاراگوئه، رفتار و عملکرد او با سایر تیم جور نبود و من این را دریافتم. من حالا ترجیح  دادم تا ژروم بواتنگ را در کنار پر مرتساکر به کار بگیرم. چون فکر کردم که او در ماه های اخیر عملکرد خوب و باثباتی در ترکیب بایرن مونیخ داشته.»

انتقاد کلوپ از سرمربی ژرمن ها: لو با ستاره های دورتموند خشن تر رفتار می کند

سرمربی دورتموند از رفتاری که با بازیکنان ملی پوشش در اردوی تیم ملی آلمان می شود راضی نیست

یورگن کلوپ سرمربی بوروسیا دورتموند در صحبت هایی یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان را به بدرفتاری با بازیکنان ملی پوش تیمش متهم کرده است.

او درحالی این صحبت هارا برزبان آورده که اخیرا متس هوملس، بازیکن ملی پوش دورتموند، جایگاهش در ترکیب ژرمن ها را از دست داده است و نامش را در لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی  تیم ملی آلمان برای بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل اتریش و جزایرفارو ندید.

لو به جای هوملس، ژروم بواتنگ از بایرن مونیخ را به اردوی تیمش برد و او را در کنار پر مرتساکر به کار گرفت.این طور به نظر می رسد که لغزش هوملس در بازی دوستانه با پاراگوئه که منجر به به ثمر رسیدن گل سوم تیم آمریکای جنوبی شد، باعث شده که لو او را به تیمش دعوت نکند.

بعد از آن بود که لو اعلام کرد که در خط زدن نام هوملس حق داشته و بعد از آنکه مارسل اشملتزر هم قربانی رفتار مشابهی از سوی سرمربی تیم ملی آلمان شد، کلوپ حالا دراین باره به صحبت پرداخته.

سرمربی 46 ساله دورتموند بعد از برد 2-6 تیمش مقابل هامبورگ به خبرنگاران گفت:« وقتی اشتباهاتی برجسته می شود، بعید نیست که یک بازیکن بوروسیا دورتموند مرتکب آن شده باشد. وقتی که داستانی مشابه با هوملس برای مارسل اشملتزر هم پیش آمد، من چندان سورپرایز نشدم. باید در مورد  این مسائل شفاف سازی شود. اشتباه کار اینجاست که هنوز این ماجرا ادامه دارد. انگار که متس تنها مقصر در آن بازی بود.»

بواتنگ: باید انتقادات سامر را بپذیریم؛ شروع خوب در اروپا،سرنوشت ساز است

ستاره 25 ساله باواریایی ها معتقد است که تیمش هنوز زیر نظر گواردیولا به حداکثر پتانسیلش نرسیده است

ژروم بواتنگ مدافع باشگاه بایرن مونیخ انتقادات اخیر ماتیاس سامر، مدیر ورزشی باواریایی ها را می پذیرد. سامر اخیرا به انتقاد از عملکرد باواریایی ها از زمان روی کار آمدن پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری بایرن مونیخ پرداخته است.

بایرن شنبه شب با نتیجه 0-2 از سد هانوفر عبور کرد و به چهارمین پیروزی اش در پنج بازی برگزار شده در رقابت های این فصل بوندس لیگا دست یافت ولی این برد هم نتوانست مانع از انتقاد ماتیاس سامر از بازیکنان بایرن شود؛ او در صحبت های گفته بود که بازیکنان بایرن نباید پشت سرگواردیولا پنهان شوند.

حالا ژروم بواتنگ در صحبت هایی اعلام کرده که تیمش هنوز به اوج پتانسیلش نرسیده و با تیمی که زیر نظر یوپ هاینکس بازی می کرد فاصله دارد. بواتنگ در صحبت هایی که در وب سایت رسمی باشگاه بایرن منتشر شد گفت:« فکر می کنم که سامر حق دارد که انتقاد کند. او اگر چیزی ارزشش را نداشته باشد، در مورد آن صحبتی نمی کند. فکر می کنم که بازیکنان تیم ما باید انتقادات سامر را بپذیرند. چون ما بازیهای زیادی را پیش رو داریم و باید برروی بازیهایمان تمرکزکنیم.»

بایرن سه شنبه شب در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مقابل زسکا مسکو قرار خواهد گرفت.

باواریایی ها در گروه دی رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تیم های زسکا مسکو، منچسترسیتی و ویکتوریا پلژن همگروه است . بواتنگ 25 ساله در این باره اعلام کرد که بایرن برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در اروپا به میدان خواهد رفت و می خواهد اولین تیمی باشد که در دو دوره متوالی قهرمان اروپا می شود. بواتنگ در این باره ادامه داد:« مثل همیشه می خواهیم تا جایی که می توانیم در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا پیش برویم. برای ما مهم و سرنوشت ساز است که شروع خوبی داشته باشیم. ما دوست داریم تا اولین تیمی باشیم که در دو دوره متوالی به قهرمانی می رسد. البته ما در ابتدای فصل هستیم و نمی توانیم از الان به قهرمانی فکر کنیم. ما بازی به بازی پیش می رویم. در حال حاضر مهم این است که در مرحله گروهی شروع خوبی داشته باشیم.»

یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:, :: 21:8 ::  نويسنده : امیرپارسا
     آخرین تغییرات تا 20:42 به وقت ایران
1392/06/24    19:30
 54'
ساوتهمپتون 0 - 0 وستهام
1392/06/24    15:00
نتیجه نهایی
فيورنتينا 1 - 1 کالياري
1392/06/24    17:30
نتیجه نهایی
لاتزيو 3 - 0 كيه وو
1392/06/24    17:30
نتیجه نهایی
ليورنو 2 - 0 کاتانيا
1392/06/24    17:30
نتیجه نهایی
اودينزه 1 - 1 بلونيا
1392/06/24    17:30
نتیجه نهایی
ورونا 2 - 0 ساسولو
1392/06/24    23:15   سامپدوريا ? - ? جنوا
 
1392/06/24    14:30
نتیجه نهایی
گرانادا 0 - 1 اسپانيول
1392/06/24    19:30
 57'
ختافه 2 - 1 اوساسونا
1392/06/24    21:30   مالاگا ? - ? رايو والكانو
 
1392/06/24    23:30   بتيس ? - ? والنسيا
 
1392/06/24    18:00
نتیجه نهایی
هافن هايم 2 - 1 مونشن گلادباخ
1392/06/24    20:00
 42'
برانشوآيگ 0 - 1 نورنبرگ
1392/06/24    16:30
نتیجه نهایی
موناكو 1 - 0 لوريان
1392/06/24    19:30
 55'
ليل 0 - 2 نيس
1392/06/24    23:30   ليون ? - ? استادي رنز
یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : حمید

کلوپ: رویس به خاطر این بازی باید به بهشت برود

این ملی پوش آلمانی در پیروزی 6-2 دورتموند مقابل هامبورگ نقشی تعیین کننده داشت و به همین دلیل، کلوپ نمایش او را دیوانه کننده توصیف کرد.

یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند، مارکو رویس، ستاره جوان تیمش، را به دلیل درخشش در دیدار با هامبورگ مورد ستایش قرار داد.

این ملی پوش آلمانی در پیروزی 6-2 دورتموند مقابل هامبورگ نقشی تعیین کننده داشت و به همین دلیل، کلوپ نمایش او را دیوانه کننده توصیف کرد.

او در مورد گلی که رویس برای لواندوفسکی فراهم کرد، به اسکای گفت:" من به مارکو گفتم که به خاطر این گل، یک جا در بهشت به او می دهند.

من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. معمولا وقتی توپ آن طور به سمت بازیکن می آید، بازیکن تمام تلاشش را می کند تا به توپ ضربه بزند اما او آن را رها کرد تا به لواندوفسکی برسد. واقعا دیوانه کننده بود."

رویس هم با ابراز رضایت از پیروزی تیمش، تایید کرد که بار دیگر به بهترین شرایط بازگشته است.

" وقتی بازی 2-2 شد، ما تسلیم نشدیم و به دنبال گل های بیشتر بودیم. اکنون باید روی دیدار پیش رو مقابل ناپولی در چمپیونزلیگ تمرکز کنیم.

ما باید در تمام 90 دقیقه با همین فشار بازی کنیم زیرا شکست دادن آنها دشوار است.

من بار دیگر ریتم و اعتماد به نفسم را به دست آوردم. تنها چیزی که من به آن اهمیت می دهم، فوتبال بازی کردن است. من عاشق فوتبال هستم. من عاشق این تیم هستم و حالا نوبت شکست دادن ناپولی است."

یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : حمید

اتفاق روز: صدمین کلین شیت بوندس لیگایی نویر

او که حداقل یک دهه دیگر از دوران حرفه ای اش مانده، هنوز می تواند روزهای درخشان تری را در پیش رو داشته باشد.

مانوئل نویر با دو واکنش فوق العاده ای که در دیدار شب گذشته بایرن مقابل هانوفر داشت، سه امتیاز بازی را برای تیمش به ارمغان آورد. بایرن در نهایت 2-0 پیروز شد تا نویر برای سومین بار در 5 هفته ابتدایی فصل جدید، دروازه اش را بسته نگه دارد.

اما اتفاق اصلی، رسیدن نویر به صدمین کلیت شیت بوندس لیگایی اش بود. شماره یک تیم ملی آلمان حالا در 26 سالگی به رکوردی رسیده که برای دروازه بان های زیادی در آخرین روزهای دوران حرفه ای شان به دست می آید.

او که حداقل یک دهه دیگر از دوران حرفه ای اش مانده، هنوز می تواند روزهای درخشان تری را در پیش رو داشته باشد. اصلا بعید نیست روزی که نویر از دنیای فوتبال خداحافظی می کند، او را به عنوان بهترین دروازه بان دنیا بشناسیم. موافقید؟

گواردیولا:هانوفر ثابت کرد که تمام تیمهای بوندس لیگا خیلی خوب هستند

در جریان بازی شنبه شب باواریایی ها فرانک ریبری و تونی کروس نقشی اساسی در برد تیمشان ایفا کردند

پپ گواردیولا بر این باور است که برد 0-2 تیمش مقابل هانوفر در روز شنبه نشان دهنده سطح بالای رقابت های بوندس لیگاست.

گلهای ماریو ماندزوکیچ و فرانک ریبری برد ارزشمند باواریایی ها در این بازی را رقم زد. آنها در آخرین بازی شان مقابل فرایبورگ با تساوی 1-1 متوقف شده بودند. اما حالا گواردیولا از برد شاگردانش راضی و خوشنود است و به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخته.

در پایان بازی شنبه شب گواردیولای 42 ساله به خبرنگاران گفت:« تمام تیم های حاضر در بوندس لیگا خیلی خیلی خوب هستند؛ این را هانوفر در بازی شنبه شب ثابت کرد. ما در نیمه اول ریسک کمی را انجام دادیم و در نیمه دوم بعد از گلی که ماریو ماندزوکیچ به ثمر رساند، بهتر کار کردیم. الان حالا به بازی مان در لیگ قهرمانان اروا کار می کنیم.»

درپایان این بازی ریبری هم به خبرنگاران گفت:« ما در نیمه اول عملکرد خیلی خوبی نداشتیم. بازی کردن بعد از وقفه برگزاری بازی های ملی همیشه خیلی سخت است. البته در نیمه دوم اوضاع ما خیلی بهتر شد. »

کروس هم در پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« می دانستتیم که در نیمه دوم می بایست بهتر شویم. ما قسم خورده بودیم که بهتر بازی کرده و پیروز شویم و این کار را با موفقیت انجام دادیم. در پایان بازی ما شایستگی پیروزی دراین بازی را داشتیم.»

این برد باعث شد تا بایرن با دو امتیاز فاصله نسبت به بوروسیا دورتموند در صدر جدول بوندس لیگا قرار بگیرد. روز سه شنبه باواریایی ها اولین بازی شان درمرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را مقابل زسکا مسکو برگزار خواهند کرد.

کلوپ: دورتموند فوق العاده بود؛ در دقایق پایانی مهار ناپذیر شده بودیم

شاگردان یورگن کلوپ با بردی قاطعانه مقابل هامبورگ حالا با روحیه فراوانی خود را برای برگزاری اولین بازی شان در لیگ قهرمانان اروپا آماده می کنند

بعد از برد قاطعانه و 2-6 بوروسیا دورتموند مقابل هامبورگ، یورگن کلوپ سرمربی باتجربه زردپوشان به تمجید از عملکرد شاگردانش دراین بازی پرداخت.

شاگردان تورستن فینک می توانستند بعد از تساوی 2-2 دو تیم با بسته نگاه داشتن دروازه شان از این بازی یک امتیاز بگیرند ولی دردقایق پایانی نیمه دوم 4 گل دیگر از راه رسید تا دورتموند به بردی ارزشمند و درنهایت سه امتیاز این بازی دست یابد.

کلوپ در پایان مسابقه به این نکته اشاره کرد که تیمش باید پیشرفت کند ولی از بازگشت شاگردانش به جریان این بازی راضی و خوشحال بود. کلوپ 46 ساله به خبرنگاران گفت:« بعد از آنکه بازی 2-2 شد، ما کمی ساکت ماندیم و بعد از آن نمایش درخشانی داشتیم. واقعا لذت بخش بود.دیگر مهار ناپذیر شده بودیم. این یک گام رو به جلو برای ما بود، هرچند که 2 گل دریافت کردیم. این اتفاق نباید برای ما رخ بدهد، بویژه در لیگ قهرمانان اروپا. ما باید اقدامات لازمه را انجام دهیم تا استانداردهایمان را بهبود بخشیم.»

با وجود این برد که دورتموند را در صدر جدول بوندس لیگا نگاه داشت،کلوپ نگرانی اش را در مورد شرایط فیزیکی نوون سوبوتیچ و هنریک مخیتاریان ابراز کرد و گفت:« در نیمه اول ضربه جزئی ای به پای نوون وارد شد ولی او توانست به بازی ادامه دهد و در روزهای بعدی شرایط او را بررسی خواهیم کرد. مخیتاریان هم از ناحیه زانو ضربه ای را دریافت کرد. سون بندر هم همین طور.البته امیدوارم که همه چیز به خوبی پیش برود.»

حالا تردیدهایی درمورد احتمال حضور نوون سوبوتیچ و هنریک مخیتاریان در بازی سه شنبه شب دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا مقابل ناپولی وجود دارد.

یک شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 23:10 ::  نويسنده : حمید

بروسیا دورتموند شش - هامبورگ دو: توفان زرداوبامیانگ در دقیقه 19 با ضربه ای تماشایی گل اول بازی را برای شاگردان کلوپ به ثمر رساند و میختاریان فاصله را دو برابر کرد

بروسیا دورتموند با نمایشی بسیار تماشایی توانست هامبورگ را با نتیجه هفت بر دو در هم بکوبد.

پیر-امریک آئوبامیانگ و روبرت لواندوفسکی هر کدام دو گل زدند و هنریخ مخیتاریان و مارکو روییس هم گل زدند.

دورتموند به این ترتیب رکورد صددرصدی خود را در این فصل حفظ کرد.

دورتموند در دقیقه 19 به گل رسید. آئوبامیانگ روی پاس عمقی مارسل شملتزر به پیش تاخت و با پای چپ دروازه رنه آدلر را گشود.

سه دقیقه بعد فاصله دوبرابر شد. مخیتاریان روی پاس پشت پای عالی لواندوفسکی با خونسردی دروازه را باز کرد.

میهمان هرچند موقعیت چندانی نداشت اما در دقیقه 26 به گل رسید. ژی گین لام از دو بازیکن حریف گذشت و با ضربه‌ای خوب بختی برای رومن وایدنفلر نگذاشت.

گل لام تنها ضربه داخل چارچوب هامبورگ در نیمه اول بود.

هامبورگ در دقیقه 49 با دومین ضربه داخل چارچوب به دومین گل رسید. هایکو وسترمن بالاتر از نون سوبوتیچ برخاست و با سر ضربه ایستگاهی رافا ون‌دروارت را به گل تبدیل کرد.

اما یک ساعت از بازی گذشته بود که دورتموند باز هم گل زد. آئوبامیانگ روی پاس مخیتاریان این گل را زد.

در دقیقه 73 بازی چهار بر دو شد. این بار لواندوفسکی روی کار عالی مارکو روییس صاحب توپ شد و از فاصله 10متری گل زد.

روییس خودش یک دقیقه بعد گل زد. او از اشتباه دفاعی حریف استفاده کرد و گل زد. سپس لواندوفسکی در دقیقه 81 با ضربه سر سانتر نوری شاهین را به گل تبدیل کرد.

رنه آدلر در این مسابقه چندین واکنش عالی داشت. اما هامبورگ به‌حدی بد بازی کرد که این دروازه‌بان بازی را با شش گل خورده به پایان برد. دورتموند هم به صدر جدول بوندس‌لیگا رفت.

نتایج دیدارهای امشب بوندس لیگا؛ پیروزی بایرن، شالکه و لورکوزن

تیم های مدعی در دیدارهای امشب به پیروزی رسیدند

 

 در ادامه دیدارهای این هفته بوندس لیگا، دقایقی پیش پنج دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها، بایرن مونیخ با گل های مانژوکیچ و ریبری مقابل هانوفر به پیروزی رسید.

 

لورکوزن هم که میزبان وولفسبورگ بود، با نتیجه خوب 3-1 پیروز شد. شالکه نیز در خانه ماینس با تک گل کوین بواتنگ به پیروزی رسید.

 

 نتایج کامل دیدارهای امشب بوندس لیگا:

آگسبورگ 2-1 فرایبورگ

 

 

بایرلورکوزن 3-1 وولفسبورگ

 

 

بایرن مونیخ 2-0 هانوفر

 

 

ماینس 0-1 شالکه

 

 

وردربرمن 0-3 فرانکفورت

شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : حمید

هوینس: انتخاب گواردیولا 100 درصد درست بود

باواریایی ها که فصل گذشته توانستند به یک سه گانه تاریخی برسند، در پایان فصل با یوپ هاینکس قطع همکاری کرده و سرمربی سابق بارسا را به خدمت گرفتند.

الی هوینس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ، معتقد است تصمیم این باشگاه برای جانشین کردن یوپ هاینکس با پپ گواردیولا، 100 درصد درست بوده است.

باواریایی ها که فصل گذشته توانستند به یک سه گانه تاریخی برسند، در پایان فصل با یوپ هاینکس قطع همکاری کرده و سرمربی سابق بارسا را به خدمت گرفتند.

تغییرات تاکتیکی گواردیولا با انتقادهایی همراه بود اما هوینس از تغییراتی که در کادر فنی تیمش ایجاد کرده، دفاع کرد.

او به خبرنگاران گفت:"  یوپ هاینکس بار دیگر به من اعلام کرد که تصمیم درستی گرفته که به دوران مربیگری اش پایان داد. من شخصا فکر می کنم که ما با به خدمت گرفتن پپ گواردیولا، تصمیمی 100 درصد درست گرفتیم.

در سوپرکاپ اروپا، ما متوجه شدیم که تیم زیر نظر او می تواند چه دستاوردهایی داشته باشد و فکر می کنم که هنوز می تواند از دیدن بازی های تیم بسیار لذت برد."

هوینس همچنین تایید کرد که بایرن برای تکرار موفقیت های فصل گذشته کار دشواری در پیش دارد.

" رسیدن به اوج یک چیز است و ماندن در آن یک چیز دیگر. ماندن در بالاترین سطح برای مدتی طولانی بسیار دشوار است. ما اکنون کار بسیار دشواری در پیش داریم."

در آستانه شروع هفته پنجم بوندس لیگا: ذره بینی روی 4 هفته اول

تا اینجای فصل 17 ضربه ی پنالتی گرفته شد که 14 ضربه از آن ها به هدف نشست و سه ضربه به هدر رفت

پس از دو هفته تعطیلی بوندس لیگا و انجام بازی های ملی، از امشب هفته پنجم آغاز خواهد شد تا بار دیگر شور و هیجان به فوتبال دوستان آلمانی باز گردد اما در آستانه ی آغاز این هفته نگاهی اجمالی داشته باشیم به آنچه که در هفته های گذشته سپری شد که می تواند نوید گر آخر هفته ای هیجان انگیز باشد.

 دورتموندی های صدرنشین

 تا اینجای کار فصلی برجسته برای دورتموندی ها رقم خورده است. مردان یورگن کلوپ تنها تیمی هستند که در هر چهار دیدار ابتدای فصل پیروز بودند و صدرنشین بوندس لیگا هستند چهار پیروزی در چهار دیدار یادآور شروع وستفالنی ها در فصل 2002-2001 است که به قهرمانی آن ها منجر شد. ورود پیر آئوبامیانگ و هنریک مخیتاریان قدرت تهاجمی دورتموند را افزایش داده است هتریک آئوبامیانگ و دو گلی که مخیتاریان به ثمر رساند نقش بسزایی در موفقیت های ابتدای فصل زردها داشت.

 

میزبانان پیروز

تا اینجای فصل از 36 دیدار انجام شده 22 بازی را میزبانان به سود خود به پایان رسانده اند و هشت تیم هستند که در خانه خود شکست نخورده اند. تنها تیمی که در دیدارهای خارج از خانه امتیازی از دست نداده است بوروسیا دورتموند است از نکات جالب توجه دیگر تعداد تساوی ها در این فصل است تنها پنج دیدار در چهار هفته به بن بست رسیده است که این آمار در 31 سال اخیر کم سابقه بوده است.

 

گلباران در بوندس لیگا

در این پنج تساوی هیچکدام با نتیجه ی بدون گل به پایان نرسیده است باورنکردنی است. بوندس لیگا با نتیجه ی 0-0 بیگانه است و چنین نتیجه ای را نمی تواند به اندازه ی کافی در آن مشاهده نمود تعداد گلهای به ثمر رسیده شده در این چهار هفته در بررسی 20 سال گذشته چشم گیر بود: در هفته های ابتدایی 141 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد که میانگین 3.36 گل در هر بازی را به جای گذاشت. میزبانی هوفنهایم از مونشن گلادباخ و مصاف دورتموند و هامبورگ در هفته پیش رو بعید است که این آمار را تغییر دهد. 

بازهم یک مولر گلزن

"مولر" نام ها در فوتبال آلمان زیاد هستند و هرجا از گلزنی مولر اسم برده می شود همه به یاد "بمب افکن" بایرن گرد مولر افسانه ای می افتند. او در فصل 72-1971 موفق شد با چهل گلزده آقای گل بوندس لیگا شود و رکوردی جاودانه را به یادگار بگذارد. اما در این فصل توماس توشل مولر جدیدی را معرفی کرده است. نیکولای مولر در چهار هفته برای ماینتس پنج گل به ثمر رسانده است و اگر آمار خود را حفظ کند می تواند در پایان فصل با 43 گل رکورد گرد مولر را جا به جا کند.

نقطه ی پنالتی

تا اینجای فصل 17 ضربه ی پنالتی گرفته شد که 14 ضربه از آن ها به هدف نشست و سه ضربه به هدر رفت. دو ضربه از این سه پنالتی هدر رفته متعلق به بایرن بود. ابتدا توماس مولر در هفته نخست مقابل گلادباخ پنالتی را از دست داد و دیگری را نیز دیوید آلابا در دیدار مقابل نورنبرگ توپ را به دستان دروازه بان کوبید. در آن سو نیز کاپیتان هامبورگ رافائل فان در فارت موفق ترین پنالتی زن بود او هر دو ضربه ی خود را به گل نشاند.

پسران برانشویگ، قعرنشینان بوندس لیگا

آینتراخت برانشویگ بدون امتیاز در قعر جدول بوندس لیگا جا خوش کرده است آن ها یکی از سه تیمی هستند که بردی را به دست نیاورده اند و با چهار شکست از چهار بازی ناکام ترین تیم فصل بودند. با بررسی بوندس لیگا در فصول گذشته آینده ی خوبی برای این تیم تازه صعود کرده پیش بینی نمی شود هانزاروستوک با چنین شرایطی در فصل 08-2007 به لیگ پایین تر سقوط کرد هر چند که هانوفر توانست فصل 03-2002 را در جایگاه یازدهم به پایان برسانند. در هفته ی پیش رو برانشویگ میزبان دیگر تیم بدون برد نورنبرگ است که به نظر بازی پر تنشی را شاهد خواهیم بود

منبع:سایت گل

روبن:نگران مصدومیت بازیکنان بایرن هستم؛ما به همه بازیکنانمان نیازداریم

ستاره هلندی از اینکه سه بازیکن مهم تیمش با مصدومیت از میادین به دور هستند نگران است

آرین روبن ستاره هلندی باشگاه بایرن مونیخ از غیبت بازیکنان مهم تیمش به دلیل مصدومیت نگران و ناراحت است.

ماریو گوتزه، تیاگو آلکانتارا و خاوی مارتینس همگی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند ودر بازی شنبه شب بایرن مقابل هانوفر و اولین بازی باواریایی ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل زسکا مسکو که سه شنبه آینده برگزار می شود غایب خواهند بود.

دراین میان آرین روبن در گفت و گو با خبرنگاران گفت:« حالا همه چیز شروع می شود. ما به تمام بازیکنانمان نیاز داریم. حیف است که همین الان 3بازیکن مهم تیممان را در اختیار نداریم.»

باواریایی ها اخیرا پیراهن خارج از خانه شان برای فصل 4-2013 را معارفه کردند که الهام گرفته از لباس های سنتی مردم باواریایی در جشن اکتبرفست است.

روبن درادامه صحبت هایش گفت:« امیدواریم که بتوانیم دراولین دیداری که با لباس های جدیدمان برگزار می کنیم به پیروزی برسیم.»

بایرن برنامه بازیهای سنگین و فشرده ای دارد و در بین روزهای 14 سپتامبر تا 5 اکتبر 7 بازی برگزار خواهد کرد و بعد از آن وقفه برگزاری بازیهای ملی خواهد بود.

رومنیگه: سالهاست که انتقالات درفوتبال اصلا منطقی نیست؛ پرس باخرید بیل به دنبال دهمین قهرمانی اروپایی است

قیمت یک بازیکن رابازار نقل و انتقالات تعریف می کند وبه خاطر تمایلاتی که برای جذب این بازیکن وجود داشت، قیمت او تا این حد بالا رفت ولی وارد شدن به بحث روانی این ماجرا اصلا آسان نیست

کارل هاینس رومنیگه، رئیس اتحادیه باشگاه های اروپایی در جلسه اخیر مجمع این اتحادیه به این نکته اشاره کرد که دنیای فوتبال با هر منطقی، انتقال جنجالی گرث بیل به رئال مادرید را نمی پذیرد؛ آن هم درشرایطی که نیمی از جامعه جوان اسپانیا با بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

رومنیگه دراین باره گفت:« قیمت یک بازیکن را بازار نقل و انتقالات تعریف می کند و به خاطر تمایلاتی که برای جذب این بازیکن وجود داشت، قیمت او تا این حد بالا رفت ولی وارد شدن به بحث روانی این ماجرا اصلا آسان نیست.»

او درادامه به این نکته اشاره کرد که باشگاه رئال مادرید به دنبال بازیکنان فوق العاده ای است تا بتواند به موفقیت هایش ادامه دهد:« احتمالا خواسته فلورنتینو پرس فتح دهمین قهرمانی اروپایی توسط رئال مادرید است. چرا که آنها حالا 9 قهرمانی اروپایی دارند و درانتظار لادسیما هستند.»

رومنیگه به این نکته اشاره کرد که یکی از نکات مهم که باید مدنظر داشت، آنالیز اقدامی مثل انتقال گرث بیل به رئال مادرید است:« باید در مسیر قوانین «بازی سالم و پاک» یوفا حرکت کرد. قطعا دربازار نقل وانتقالات گامها و حرکات بزرگی انجام شده که معمولا برای تجدید قوای تیم ها انجام می شود, دقیقامثل آنچه در دو سال اخیر رخ داده.» و درعین حال یادآوری کرد که قضاوت در مورد چنین انتقالی کار سختی است. انتقالی که رکورد مبلغ پرداختی برای یک بازیکن را شکسته و بازتاب روانی زیادی داشته:« از دیدگاه اقتصادی دنیای فوتبال سالهاست که از هرگونه منطق و درکی خارج شده و گاهی وقتها مردم درک نمی کنند که باشگاه ها در نقل وانتقالات چه کار می کنند.»

شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : حمید

فیلیپ لام و رسیدن به رکورد 100 بازی ملی

این مدافع باتجربه اولین بازی ملی اش را در سال 2004 انجام داد و از آن زمان یکی از بازیکنان کلیدی ژرمن ها در سه یورو و دو جام جهانی بود.

فیلیپ لام، کاپیتان تیم ملی آلمان، در دیدار شب گذشته تیمش مقابل اتریش به رکورد 100 بازی ملی رسید.

این مدافع باتجربه اولین بازی ملی اش را در سال 2004 انجام داد و از آن زمان یکی از بازیکنان کلیدی ژرمن ها در سه یورو و دو جام جهانی بود.

لام که کاپیتان بایرن مونیخ نیز هست، پیش از جام جهانی 2010 و با مصدومیت میشائیل بالاک، به عنوان کاپیتان تیم ملی آلمان انتخاب شد.

او در 9 سالی که پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کرد، 5 گل به ثمر رساند که به یاد ماندنی ترین آن، گل افتتاحیه جام جهانی 2006 بود.

تاکنون تنها 8 بازیکن به رکورد 100 بازی ملی رسیدند که از بازیکنان فعلی آلمان، کلوزه و پودولسکی چنین رکوردی را دارند.  
لوتار ماتئوس که 20 سال، بین سال های 1980 تا 2000، عضو تیم ملی آلمان بود، با 150 بازی ملی، رکورد دار بازی های ملی در این کشور است.

شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, :: 10:43 ::  نويسنده : حمید

فن خال: تساوی مقابل استونی راضی کننده نیست

در این دیدار آرین روبن خیلی زود و در دقیقه 2 هلند را پیش انداخت اما گل های کنستانتین واسیلیف، نتیجه را به سود استونی تغییر داد و تنها گل فن پرسی، مانع از شکست نارنجی ها شد

لوئی فن خال، سرمربی تیم ملی هلند، از اینکه اعتماد به نفس بیش از اندازه بازیکنانش به تساوی 2-2 مقابل استونی منجر شد، اظهار تاسف کرد.

در این دیدار آرین روبن خیلی زود و در دقیقه 2 هلند را پیش انداخت اما گل های کنستانتین واسیلیف، نتیجه را به سود استونی تغییر داد و تنها گل فن پرسی، مانع از شکست نارنجی ها شد.

با این وجود، فن خال از واکنش ضعیف تیمش بعد از دریافت گل تساوی ابراز تاسف کرد و بازیکنانش را مورد انتقاد قرار داد.

او به خبرنگاران گفت:" ما در نیمه اول خوب بازی کردیم و موقعیت های خوبی ایجاد کردیم. ما هیچ فرصتی به آنها ندادیم و خیلی زود 1-0 پیش افتادیم. به نظر می رسید نباید نگران چیزی باشیم.

اما وقتی آنها روی یک موقعیت نصفه و نیمه بازی را 1-1 کردند، روند بازی را تغییر دادند. اعتماد به نفس ما از بین رفت. ما نتوانستیم دوباره بازی را در دست بگیریم و حملات بیشتری انجام بدهیم.

خوشحالم که این شجاعت را داشتیم که به بازی برگردیم. خوشبختانه یک پنالتی گرفتیم و توانستیم بازی را 2-2 کنیم.

نباید از این نتیجه راضی باشیم اما می خواهیم از این گروه به عنوان تیم اول به جام جهانی برسیم. این بازیکنان حاضرند به خاطر من از آتش عبور کنند."

جمعه 15 شهريور 1392برچسب:, :: 21:17 ::  نويسنده : حمید

سامر: انتقادات از گواردیولا نادرست است

بعضی معتقدند که او در تیمی که فصل گذشته به یک سه گانه تاریخی رسید، تغییرات بیش از اندازه ایجاد کرده است.

ماتیاس سامر، مدیر ورزشی بایرن مونیخ، به انتقادات اخیر از پپ گواردیولا واکنش نشان داد.

سرمربی اسپانیایی در این تابستان جانشین یوپ هاینکس شد و علی رغم نتایج نسبتا خوبی که تیمش گرفت، از جمله قهرمانی در سوپرکاپ اروپا، بعضی معتقدند که او در تیمی که فصل گذشته به یک سه گانه تاریخی رسید، تغییرات بیش از اندازه ایجاد کرده است.
اما سامر اعتقاد دارد که ارزیابی عملکرد گواردیولا بسیار زود است و باید بیش از صبر کرد زیرا او برای پروژه ای بلند مدت به بایرن آمده است.

او به کیکر گفت:" فکر می کنم بعضی از اظهارنظرها در مورد گواردیولا نادرست است زیرا اگر فصل گذشته را خیلی جزئی آنالیز کنید، ایده آل گرایانه است که بگوییم همه چیز بی نقص بود.

شیوه بازی ما مناسب آینده نبود. گواردیولا به دلایل استراتژیک انتخاب شد. ما باید به او زمان بدهیم."

گواردیولا در طول 4 فصل هدایت بارسا، 14 جام مختلف با این باشگاه به دست آورد اما پیش از برعهده گرفتن هدایت بایرن، یک سال استراحت کرد.
جمعه 15 شهريور 1392برچسب:, :: 20:54 ::  نويسنده : حمید

کلوپ: اوزیل یک نارنجک است

سرمربی دورتموندمعتقد است که این انتقالی فوق العاده برای آرسنال بود و از اینکه باشگاه های لیگ برتری در تابستان برای خرید بازیکنان جدید 600 میلیون یورو هزینه کردند، ابراز تعجب کرد

یورگن کلوپ، سرمربی بوروسیا دورتموند، مسوت اوزیل، خرید جدید آرسنال را یک نارنجک توصیف کرد.

این ملی پوش آلمانی در آخرین روز بازار نقل و انتقالات از رئال به آرسنال رفت تا به گرانترین بازیکن تاریخ این باشگاه لندنی تبدل شود.

کلوپ معتقد است که این انتقالی فوق العاده برای آرسنال بود و از اینکه باشگاه های لیگ برتری در تابستان برای خرید بازیکنان جدید 600 میلیون یورو هزینه کردند، ابراز تعجب کرد.

او به بیلد گفت:" انتقال اوزیل شگفت انگیز است. این اتفاق معمولا رخ نمی دهد؛ یک انتقال 50 میلیون یورویی در روز آخر نقل و انتقالات.
مسوت یک نارنجک است. کسی می دانست که او فروخته خواهد شد. شاید رئال به پول نیاز داشت.

اما آنچه در فوتبال انگلیس رخ می دهد، دیوانه کننده است."

کلوپ همچنین انتقال 100 میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال را دیوانه کننده توصیف کرد و گفت:" اهمیتی ندارد که یک بازیکن چقدر می ارزد. مهم این است که اگر بازیکنی را می خواهید، سرانجام او را به دست بیاورید. این هزینه های دیوانه کننده است اما به هر حال در حیطه فوتبال انجام می شود.

پرس به هر قیمتی بیل را می خواست و اکنون برای او 100 میلیون یورو پرداخت. شاید گاهی اوقات او خودش هم نداند که با پول هایش چه می کند."

بایرن فصل گذشته به اولین تیم آلمانی تبدیل شد که توانست به یک سه گانه تاریخی برسد اما شکیری فکر نمی کنم که این موفقیت ها موجب ترس هیچ یک از تیم های بزرگ اروپایی شده باشد.

ژردان شکیری، هافبک بایرن، معتقد است که فصل موفق باواریایی ها که با کسب یک سه گانه به پایان رسید، انگیزه حریفان برای شکست دادن این تیم را افزایش داد.

بایرن فصل گذشته به اولین تیم آلمانی تبدیل شد که توانست به یک سه گانه تاریخی برسد اما شکیری فکر نمی کنم که این موفقیت ها موجب ترس هیچ یک از تیم های بزرگ اروپایی شده باشد.

او به خبرنگاران گفت:" هیچ یک از تیم های بزرگ اروپایی از یکدیگر نمی ترسند. به همین دلیل آنها از بایرن هم ترسی ندارند.

در ذهن بهترین بازیکنان فوتبال اروپا جایی برای ترس وجود ندارد. هر بازیکن بزرگی ترس را از ذهنش دور می کند.

هیچ کس با این فکر به زمین نمی رود که " وای، ما باید مقابل بایرن قرار بگیریم". واقعا اینطور نیست. اگر هم احساسی وجود داشته باشد، انگیزه برای شکست دادن تیمی است که به سه گانه رسیده است."

این ستاره سوئدی همچنین در مورد رابطه اش با پپ گواردیولا گفت:" پپ می داند که دقیقا چطور با بازیکنانش رفتار کند. این فوق العاده است. او دقیقا نشان می دهد که چقدر به ما اطمینان دارد.

او یک انگیزه دهنده قوی است و کار کردن با او بسیار جالب است. تردیدی ندارم که دوران خوبی با او خواهیم داشت."

پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : حمید

بواتنگ: کلوپ اصلا بامزه نیست

ستاره 26 ساله بعداز صحبت های شوخ طبعانه اخیر کلوپ درمورد او، با لحن خشونت آمیزی پاسخگوی سرمربی دورتموند شده است

کوین پرینس بواتنگ خرید تابستانی باشگاه شالکه بعد از انتقالش از میلان به شالکه به این نکته اشاره کرده که صحبت های اخیر کلوپ دراین باره اصلا هم خنده دار نبود.

این ستاره 26 ساله در فصل 9-2008 به صورت قرضی در دورتموند توپ می زد و زیرنظر یورگن کلوپ بازی می کرد و بعد از آن به پورتسموث و میلان منتقل شد.

این ستاره غنایی هفته گذشته و در بازار نقل وانتقالات تابستانی به شالکه منتقل شد و بعد از انجام این انتقال بود که یورگن کلوپ با لحن طنزآلودی درمورد انتقال بواتنگ به شالکه صحبت کرد.

حالا بواتنگ در واکنش به صحبت های اخیر کلوپ به اشپورت بیلد گفت:« خیلی ها فکر می کنند که کلوپ بامزه است ولی من اصلا چنین فکری نمی کنم. حتی اگر من و کلوپ رابطه خوبی داشته باشیم هم او قطعا نخواهد شنید که من در مورد او حرف بدی بزنم ولی صحبت های او درکنفرانس خبری اش مرا به شدت متعجب کرد. »

بواتنگ در برد شنبه شب تیمش مقابل بایرلورکوزن که بانتیجه 0-2 به پایان رسید نقشی کلیدی داشت تا به روند سه ناکامی متوالی تیمش در بوندس لیگا پایان دهد.

این ستاره غنایی ماه گذشته با انتقالی 15 میلیون یورویی ازمیلان به شالکه پیوست و قراردادی 4 ساله را به امضا رساند

شواین اشتایگر: می ترسم مصدومیتم طولانی شود؛فعلا حتی نمی توانم به توپ ضربه بزنم

ستاره آلمانی در صحبت هایی اعلام کرد که بعد از مصدومیت در بازی با فرایبورگ درحال حاضر حتی نمی تواند به توپ ضربه بزند

باستین شواین اشتایگر ستاره باتجربه باشگاه بایرن مونیخ هشدار داده که ممکن است برای مدتی طولانی از میادین ورزشی به دور بماند.

این ستاره 29 ساله در جریان بازی بایرن مقابل فرایبورگ که با تساوی 1-1 به پایان رسید دچار پیچ خوردگی قوزک پا شد و بدین ترتیب دربازی تیمش در سوپرکاپ اروپا ودر مصاف با چلسی غایب بود و حالا نیز در اردوی تیم ملی آلمان حضور ندارد.

شواین اشتایگر حالا در صحبت هایی اعلام کرده که مشخص نیست که تا چه زمانی از میادین ورزشی به دور است و یادآوری کرد که مصدومیتش نگران کننده تر از آن چیزی است که درابتدا به نظر می رسید.

شواینی درصحبت هایی که در توتومرکاتو وب منتشر شد گفت:« متاسفانه من آنقدرها که فکر می کردم خوب نیستم. با آرامش به جلو می روم و تلاشم را می کنم که به بهترین نحو ممکن ریکاور کنم ولی درحال حاضر حتی نمی توانم به توپ ضربه بزنم. امیدوارم هفته بعد بهتر شوم و بتوانم به زمین تمرین بازگردم.»

آلمان روز جمعه مقابل تیم ملی اتریش قرار خواهد گرفت و هفته آینده به جزایر فارو سفر خواهد کرد تا بازیهایش درمرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره اروپا را دنبال کند.

چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : حمید

لو: لام یک رهبر به تمام معناست

سرمربی 53 ساله تیم ملی آلمان در صحبت هایی به تمجید از فیلیپ لام پرداخته

یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان در صحبت هایی اعلام کرده که فیلیپ لام، کاپیتان تیمش یک لیدر بی عیب و نقص است.این درحالی است که لام در آستانه برگزاری صدمین بازی ملی اش با پیراهن ژرمن هاست

ستاره باشگاه بایرن مونیخ روز جمعه و در بازی تیمش درمرحله مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل اتریش صدمین بازی ملی اش را برگزار خواهد کرد وبدین ترتیب نهمین بازیکن تیم ملی آلمان لقب خواهد گرفت که بیش از صد بازی ملی برای تیم ملی کشورش برگزار می کند.

یواخیم لو در گفت و گو با خبرنگاران به تمجید از مهارتهای لیدری و رهبری لام و ثبات او در طول نه سال حضورش در اردوی تیم ملی آلمان پرداخت.

لو در کنفرانسی خبری گفت:« فیلیپ لام الگوی ثبات در ده سال اخیر بوده است. او قدرتی ذاتی دارد و مسئولیت ها را بردوش می کشد. لام واقعا ارتباط عمومی قوی ای دارد و یک لیدر به تمام معناست.»

بازی تیم های ملی آلمان و اتریش جمعه ساعت 20.45 به وقت اروپای مرکزی برگزار می شود.این بازی از سری بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا خواهد بود.

زلاتان : گواردیولا یک مرد واقعی نیست؛پپ بازیکنان مظلومی مثل مسی و اینیستا رابیشتر می پسندد

ستاره سوئدی پاری سن ژرمن بار دیگر صحبتهایی جنجالی علیه گواردیولا برزبان آورده

زلاتان ایبراهیموویچ، ستاره سوئدی باشگاه پاری سن ژرمن بار دیگر با یادآوری خاطرات نه چندان خوشایندی که در طول دوران حضورش در رختکن بارسلونا سپری کرده، علیه پپ گواردیولا سرمربی اسبقش در تیم کاتالان در فصل 10-2009 موضع گیری کرده است.
ایبرا که حالا در پاری سن ژرمن توپ می زند و پیش از این چندین بار به گواردیولا طعنه وکنایه زده بود و از جمله او را فیلسوف خوانده بود، این بار در گفت و گو با روزنامه معتبر «تایمز» انگلیس علیه سرمربی کنونی بایرن حرف زده و گفته که گواردیولا یک مرد واقعی نیست.
زلاتان در تشریح خاطرات تلخی که از پپ در ذهنش مانده گفت:« همیشه وقتی که من وارد رختکن می شدم، پپگواردیولا غیب می شد. اگر هم وقتی در راهرو یا راه پله ها به صورت تصادفی با هم روبرو می شدیم، او نگاهش را پائین می انداخت. پپ بزدل است و یک مرد واقعی نیست.» ستاره سوئدی با گفتن این صحبت ها پپ را بزدل و ترسو دانسته و یادآوری کرد که پپ قدرت رویارویی و همراهی با شخصیت قدرتمند نهفته در درون شخصیت او (ایبرا) را نداشته:« او از من می خواست که یک انسان نرمال و عادی باشم ولی من زلاتان هستم. من دوست دارم متفاوت باشم.»
ایبراهیموویچ در ادامه این گفت وگو یادآوری کرد که برای گواردیولا رویارویی با بازیکنان کم حاشیه تری مثل مسی و یا اینیستا، زحمت کمتری دارد و گفت:« از حرف من برداشت بد نکنید. از نظر من لئو و آندرس واقعا بازیکنان خوبی هستند و از آنها واقعا خوشم می آید ولی آنها آنقدر آرام و ساکت هستند که نمی توانید تصور کنید. همیشه هر کاری که به آنها گفته شود را انجام می دهند و هیچ وقت از هیچ چیزی گله ای ندارند. گواردیولا ترجیح می دهد چنین بازیکنانی داشته باشد.»
البته لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که ایبرا تیر انتقادی اش را به سمت گواردیولا، سرمربی اسبقش در نوکمپ نشانه گرفته و پیش از این بارها در گفت و گوهایی از پپ انتقاد کرده بود و به عنوان مثال در کتاب بیوگرافی جنجالی اش «من زلاتان ایبراهیموویچ هستم» در اظهارات مشابهی به تبعیض هایی که پپ میان مسی و سایر بازیکنان بارسا می گذاشت اشاره کرده بود.

در آستانه ی صدمین دیدار ملی لام؛ هاینکس: او بهترین مدافع تاریخ بوندس لیگا است

فیلیپ لام جمعه شب صدمین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی اتریش برگزار خواهد کرد.

یوپ هاینکس سرمربی موفق فصل پیش باشگاه بایرن مونیخ که موفق شد در سومین دوره ی فعالیت خود در باشگاه مونیخی سه گانه ی اروپا را به ویترین افتخارات بایرن اضافه کند، نظرات جالبی را در مورد فیلیپ لام کاپیتان بایرن و تیم ملی آلمان برزبان آورده است.

به نقل از fcbayern.ir، لام جمعه شب در دیدار تیم ملی آلمان برابر اتریش حاضر خواهد شد تا 100امین بازی ملی خود را جشن بگیرد. به همین مناسبت بسیاری از کارشناسان فوتبال آلمان به تحسین توانایی های او پرداخته اند .نظرات یوپ هاینکس سرمربی فصل گذشته بایرن در مورد لام شنیدنی است. او که با مجله کیکر به گفتگو نشسته است در مورد لام می گوید:" 100 بازی ملی، عملکرد فوق العاده ای است. همیشه این عدد یک حس خاص به بازیکنان می دهد. لام چند سال اخیر با توانایی های ویژه ای که نشان داده ، همواره مورد علاقه بوده است. بازی های او خصوصا در این چند سال همواره چشم گیر بوده است و به خوبی نشان می دهد که او بازیکنی در سطح کلاس جهانی است."

هاینکس ادامه می دهد:" او فصل گذشته یکی از بهترین ها بود. لام یکی از ارکان کلیدی موفقیت ما در لیگ قهرمانان بود. من به عنوان مربی همکاری فوق العاده ای را با کاپیتان تیمم داشتم. هنگامی که برای دیدن دوستانم به اسپانیا می روم و صحبت می کنیم کاملا متوجه می شوم که لام چه شهرت و احترام جهانی را از آن خود کرده است. فیلیپ لام بهترین مدافع تاریخ بوندس لیگا است."

سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : حمید

گوتزه: خوشحال باشید که مصدومیتم شدیدتر نیست

بازی خشن بازیکنان چلسی و صحبت های مورینیو در مورد اشتباهات داوری در اخراج رامیرس باعث ناراحتی گوتزه شده است

ماریو گوتزه جوان 21 ساله ی بایرنی ها که تابستان امسال با مبلغ 37 میلیون یورو از بوروسیا دورتموند به بایرن پیوست، در این فصل تنها 148 دقیقه توانست برای مونیخی ها به میدان برود. 128 دقیقه در بوندس لیگ و 20 دقیقه نیز در سوپر کاپ اروپا. او تنها چند دقیقه پس از حضور در دیدار مقابل چلسی با تکل خشن رامیرس هافبک برزیلی آبی ها مواجه شد تا با مصدومیتی دیگر مواجه شده و سه هفته ای دیگر نیز در ترکیب بایرن جایی نداشته باشد.

به نقل از fcbayern.ir، گوتزه در صحبت هایی به بیلد گفت:" مطمئنا از اینکه باز هم چند هفته ای را مصدوم شدم، ناراحتم. اما شما می توانید خوشحال باشید که مصدومیتی شدید تر برایم ایجاد نشد."

رامیرس در برخورد با گوتزه تکلی خشن را روی پای چپ او زد تا با کارت زرد دوم داور از زمین اخراج شود. در این میان تنها یک نفر نسبت به این تصمیم شکایت داشت؛ ژوزه مورینیو سرمربی آبی های لندن. او این تصمیم را نادرست خواند و گفت:" زمانیکه شما در حال لذت بردن از فوتبال هستید با چنین تصمیماتی هیجان یک فینال را از بین می برید."

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل