لام: نباید با موضوع دوپینگ در فوتبال ساده برخورد کرد

کاپیتان بایرن مونیخ اعتقاد دارد این ساده انگارانه است اگر فکر کنیم در فوتبال استفاده از داروهای ممنوعه وجود ندارد.

فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ، تاکید کرد که باید مشکل دوپینگ در فوتبال را جدی گرفت اما معتقد است که داروهای نیروزا در فوتبال تاثیر کمتری نسبت به سایر رشته ها دارند.

در چند سال اخیر ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و دو و میدانی با رسوایی های مربوط به دوپینگ روبرو بوده و لام اعتقاد دارد این ساده انگارانه است اگر فکر کنیم در فوتبال استفاده از داروهای ممنوعه وجود ندارد.

او به نشریه اشپیگل گفت:" من با موضوع دوپینگ ساده برخورد نمی کنم. پیش از این مواردی از دوپینگ در فوتبال رخ داده و ممکن است بار دیگر تکرار شود.

البته تفاوت زیادی با سایر ورزش ها دارد. درک بازی و تکنیک در فوتبال اساسی هستند و نمی توان تنها با دوپینگ در همه موارد پیشرفت کرد.

می توانم اطمینان بدهم که می توان بدون دوپینگ، در بالاترین سطح، فوتبال بازی کرد.

من کاملا موافق فرپلی هستم و مخالف هرگونه کلاهبرداری ورزشی. کاملا موافق وجود قوانین ضد دوپینگ در فوتبال هستم."

لام در فصل گذشته 6 بار تست دوپینگ داد که دو بار آن بدون اعلام و در خانه از او گرفته شد.