استقلال و طلسم 42 ساله مقابل کره‌ای‌ها ! / آنیانگ ال جی ، این بار در قامت اف سی سئول

نکته قابل توجه ، اینکه حالا با گذشت 11 سال از آن بازی ،تیم آنیانگ ال جی سابق حالا تغییر نام داده و با نام اف سی سئول کره جنوبی در مقابل استقلال ایران صف آرایی می کند

استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در گردونه رقابت های بزرگان آسیا در حالی این روزها در پایتخت چشم بادامی ها حضور داشته و آماده صف آرایی مقابل اف سی سئول است که تا کنون در هیچ دیداری در کره جنوبی به میدان نرفته و در تاریخ بازی ها برای نخستین بار در این کشور حوزه شرق آسیا پا به مستطیل سبز می گذارد .
تیم آبی پوش پایتخت در طول بازی های آسیایی ، تنها 4 بار به مصاف تیم های کره‌ای رفته که از مجموع این بازی‌ها 2 پیروزی و 2 شکست را برای خود به همراه آورده است .
آخرین باری که استقلال موفق شد یک تیم کره ای را در رقابت های آسیایی با شکست مواجه کند ، به رقابت های آسیایی 1972 بر می گردد که استقلالی ها در آن بازی با گلهای علیرضا حاج قاسم ، غلامحسین مظلومی و علی جباری موفق شدند با نتیجه 2-3 تیم ارتش کره جنوبی را شکست داده و بر سکوی سوم بازی ها تکیه بزنند.
و اما در نگاه آمار آخرین باری هم که استقلال به مصاف یک تیم از کره رفته به سال 81 باز میگردد که در رقابت های نیمه نهایی ، آبی پوشان با نتیجه 1-2 در آزادی نتیجه را به آنیانگ ال جی کره جنوبی واگذار کردند و از راهیابی به فینال باز ماندند .
نکته قابل توجه و مهم در این بین ، اینکه حالا با گذشت 11 سال از آن بازی ،تیم آنیانگ ال جی سابق حالا تغییر نام داده و با نام اف سی سئول کره جنوبی در مقابل استقلال ایران صف آرایی می کند . دیداری که بدون شک برای شاگردان ژنرال آبی ها رنگ و بویی از انتقام خواهد داشت