هشدار مورینیو به ماتا: یا خود را با شرایط وفق بده یا روی نیمکت بنشین

سرمربی پرتغالی به بازی ساز 25 ساله هشدار داد که باید سبک بازیش را تغییر دهد. در غیر این صورت باید پشت سر اسکار دراولویت بعدی ورود به زمین باشد

ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی، به خوان ماتا، بازیساز اسپانیایی تیمش گفته که تا موقعی که خود را با سبک بازی جدید تیم وفق ندهد، به عنوان بازیکن نیمکت نشین کارش را در استمفورد بریج ادامه خواهد داد.  

بازیکن ملی پوش اسپانیایی که در دو فصل اخیر بهترین بازیکن باشگاه چلسی لقب گرفته بود، از زمان حضور مورینیو به عنوان سرمربی جدید چلسی برای حضور در میان 11 بازیکن ترکیب اصلی چلسی تقلای زیادی کرده است.

این بازیکن 25 ساله به ندرت درترکیب اصلی چلسی مورینیو به میدان رفته ولی مورینیو به خاطر این تصمیم معذرت خواهی نکرده و گفته که ماتا باید تلاش کند تا بتواند به بازیکنی ثابت تبدیل شود و جایگاه اسکار را غصب کند.

روز جمعه مورینیو در جمع خبرنگاران گفت: "آنطوری که من وضعیت را می بینم و دلیل اینکه در حال حاضر ماتا در بازی ها زیاد شرکت نمی کند چیزی است که درباره ی آن با خود او صحبت می کنم و در ملاء عام درباره اش حرف نمی زنم. اما او در بازی با اورتون از اول در ترکیب اصلی حضور داشت و شما می توانید عملکرد او را بررسی کنید. در بازی با بازل هم وقتی که تیم ما 0-1 جلو بود، او به میدان فرستاده شد ( و مثل دمبا با یا جان اوبی میکل برای نجات تیم به میدان نیامد) و وظایف خاص وویژه ای داشت. البته این جزئی از پروسه پیشرفت اوست. از یک سو می توان با رامیرس و اسکار استفاده کرد و از ماتا به عنوان بازیکن شماره 10 و پشت سرمهاجم استفاده نمود؛ چون او استعداد فوق العاده ی دارد و پاسهای گل زیرکانه ای می دهد و درپاسکاری ها هوشمندان رفتار می کند وعملکرد فوق العاده ای دارد؛ چون درکل بازیکن بامهارتی است. اما از سوی دیگر، بحث تطبیق یابی با شیوه بازی تیم مطرح است و او باید خود را با سبکی که می خواهیم بازی کنیم وفق دهد. در حال حاضر اسکار بازیکن شماره ی 10 من است و اگر کسی بگوید که او بهترین بازیکن این فصل چلسی نبوده، مجبورم با او مخالفت کنم. من باید به طرفداران ثابت کنم که سرمربی خوبی هستم. الان ماتا نیز باید ثابت کند که بازیکن خوبیست."   

 فصل گذشته مثلث اسکار، ادن آزارد و ماتا موفق بود و مورینیو تأکید می کند که این مثلث هنوز هم می تواند مؤثر باشد؛ االبته به شرطی که بازیکن اسپانیایی بازی خود را به یک سیستم دفاعی تر تغییر دهد. البته بازهم بعید به نظر می رسد که ماتا بتواند با پیشی گرفتن از اسکار، بازیکن شماره 10 تیم مورینیو لقب بگیرد.

مورینیو در ادامه می گوید: "البته این فقط در شرایطی امکان پذیر است که ماتا خود را با آن چیزی که ما می خواهیم وفق دهد. من هنوز نمی توانم از اسکار بخواهم که رو در روی دفاع آخر تیم مقابل بازی کند. برزیل با استعدادترین بازیکنان را در قامت بازیکن شماره ی 10 در دنیا دارد و او درتیم ملی کشورش هم دراین پست بازی می کند. پس من  می خواهم اسکار را به عنوان شماره ی 10 انتخاب کنم. من دو بازیکن دیگر می خواهم که از طرفین با این واقعیت کنار بیایند و یاد بگیرند چگونه کارهایی را که قبلا آمادگی انجام آن ها را نداشتند انجام دهند. بازیکنان آمادگی اش را داشته باشند تا برخی تغییرات را بپذیرند."

مورینیو در بخش پایانی صحبت هایش گفت:" اگر من مهاجم باشم، ترجیح می دهم که بدون پست و مسئولیت های خاص بازی کنم و بقیه مرا از پشت پوشش دهند و به این شکل دیگر نگران بازگشت به عقب نخواهم بود. مسئله تغییر ذهنیت است. این تغییر سبک بازی کمی زمان می برد اما قول می دهم به 5، 6 یا 7 سال نرسد."