مورینیو: چلسی دربحران نیست؛ فقط 2 نتیجه بد گرفتیم

من موافقم که ایده آل ترین حالت ممکن این بود که کار را خوب شروع می کردیم، خوب ادامه می دادیم و خوب هم به پایان می بردیم

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی در صحبت هایی اعلام کرده که تیمش در بحران نیست و فقط در هفته های اخیر،2 نتیجه منفی گرفته.

مورینیو قبل از رویارویی تیمش با فولام در هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر درکنفرانسی خبری گفت:« من نگرانم؛ چون تیمم باخته و من از باخت خوشم نمی آید ولی این مسائل گاهی وقتها پیش می آیند. از نظر من بحرانی درمیان نیست و تنها 2 نتیجه منفی گرفته ایم.»

آبی ها هفته گذشته و در دور اول رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 2-1 مغلوب بازل سوئیس شدند و چهار بازی پی در پی است که به پیروزی نرسیده اند وهمین ماجرا باعث شده تا اولین انتقادات ازتیم مورینیو به گوش برسد.

سرمربی پرتغالی به روزنامه نگاران گفت:« باید که صبور باشید. اگر بتوانید انتخاب کنید، بهتر است که تیم شروع بدی داشته باشد ولی کار را خوب به پایان برساند و این بهتر از حالت برعکس آن است. البه من موافقم که ایده آل ترین حالت ممکن این بود که کار را خوب شروع می کردیم، خوب ادامه می دادیم و خوب هم به پایان می بردیم.»

آقای خاص در مقابل تردیدهای به وجود آمده در رسانه های بریتانیایی درمورد عملکرد ضعیف خط حمله چلسی در بازیهای اخیر گفت:« بعید می دانم که مهاجمانم با کمبود اعتماد به نفس روبرو شده باشند. به علاوه باید بگویم که روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی تیم که به صورت قرضی به اورتون فرستاده شده، نمی تواند در ماه ژآنویه به چلسی بازگردد. »

مورینیو درمورد استفاده از ساموئل اتوئو، دمبا با و فرناندو تورس در ترکیب تیمش و حضور اتوئو درترکیب اصلی، نیمکت نشینی دمبا با و ارسال فرناندو تورس به جایگاه ها گفت:« نمی گویم که آیا تورس در بازی بعدی بازی خواهد کرد یا نه. بعضی از بازیکنان با ما به فولام می آیند و بعضی دیگر نه.»

مورینیو درمورد تورس 29 ساله گفت:« بعضی از بازیکنان می گویند:"اینجا  جایگاه من است و جای من را عوض نکن." برای بعضی دیگر از پست ها، به اطلاعات بیشتری نیازداری تا ببینی که آیا فلان بازیکن برای آن پست بهترین گزینه است یا نه. من بدین ترتیب کار می کنم:« این زمین مسابق است که بازیکن را انتخاب می کند. عملکرد بازیکنان در آخرین بازی و آخرین جلسه تمرینی تیم مرا به جمع بندی برای بازی بعدی می رساند.»

سرمربی پرتغالی درادامه به این نکته اشاره کرد که چلسی تیمی نیست که بتوان برای رسیدن به موفقیت با آن سه یا5 سال صبر کرد:«چلسی تیمی نیست که برای رسیدن به موفقیت 3 تا 5 سال منتظربماند. من در پروژه کاری ام به دنبال تغییر دادن شیوه بازی تیم در دو فصل اخیر هستم. من اصلا از بازی کردن چلسی در دو فصل اخیر خوشم نمی آید. سران باشگاه هم از سبک بازی چلسی در دوسال اخیر راضی نبودند و می خواهیم این روند را تغییر دهیم. ما به دنبال یک سبک کاری متفاوت هستیم.»

این درحالی است که چلسی در دو فصل اخیر دو قهرمانی اروپایی به دست آورده. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2-2011 و لیگ اروپا در فصل 3-2012

مورینیو دربخش پایانی صحبت هایش گفت:« اگر کسی توقع دارد که ما در بازی با فولام 9 بازیکن را پشت توپ بگذاریم و منتظر باشیم که آنها یک اشتباه کنند تا ما 0-1 به پیروزی برسیم، باید بگویم که اگر این طور شود، من راضی و خوشحال به خانه نخواهم رفت.»