فولاد؛ یک نیمه پر انتقاد, یک نیمه مثل یک قهرمان
 
بروزترین وبلاگ فوتبال
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : حمید

یادداشت: فولاد؛ یک نیمه پر انتقاد, یک نیمه مثل یک قهرمان

فولاد خوزستان در هفته دهم رقابتهای لیگ در حالی به مصاف سایپا رفت که مدافعان سوم و چهارم خود را در قلب دفاع میدید و همین اتفاق از آغاز مسابقه باعث نگرانی طرفداران فولاد بود.اشتباه فاحش وفا هخامنش در دقایق اولیه بازی یک شوک بزرگ به تیم صدر نشین وارد کرد. این شک نشان داد که نگرانی طرفداران بیدلیل نبوده است .شاید همین اتفاق یکی از دلایل بازی بد فولاد تا دقیقه 45 بازی بود .در نبود عبدلله محروم و والی مصدوم خط دفاعی فولاد بسیار آسیب پذیر به نطر میرسید. نیمه اول با بازی ضعیف بازیکنان فولاد و ضد حملات سایپا ادامه پیدا کرد تا جایی که کاوه رضایی بازیکن سابق آکادمی فولاد,در موقعیتی تک به تک توپ را به تیر دروازه فولاد کوبید و فولاد خوش شانس بود که اختلاف در نیمه اول به 2 گل نرسید. در حالی که هواداران منتظر نیمه دوم و تغییر نتجه در 45 دقیقه دوم بودند ,حرکت خوب شریفات در دقیقه 45+1 بازی منجر به ضربه پنالتی برای فولاد شد .البته صحنه ای که چند لحظه قبل در محوطه جریمه روی اسماعیل اتفاق افتاد مشکوک تر از خود پنالتی بود. به هر حال با ضربه دقیق شیمبا دو تیم با نتیجه 1-1 به رختکن رفتند و بعد از صحبتهای فرکی در بین دو نیمه یک فولاد متفاوت را در زمین دیدیم. در نیمه دوم حرکت اول را شیمبا انجام داد . پاس خوب بختیار, پیریرا را در موقعیتی تک به تک قرار داد . او در حالی که شرایط متعادلی نداشت ,در چند متری محمد باقر صادقی توپ را به آسمان زد. دومین حرکت را سروش رفیعی انجام داد.سروش که برای اولین بار در این فصل در ترکیب اولیه قرار گرفته بود,با یک حرکت خوب در محوطه جریمه سایپا ,برای خود موقعیت ایجاد کرد و شوت خوب او با بد شانسی به تیر دروازه خورد.

دقایقی بعد و روی یک ضربه کرنر ,بختیاری که خود همیشه کرنرهای فولاد را میزد ,با ضربه سر اهوازیها را پیش انداخت .بعد از این گل و بالا رفتن روحیه فولاد دیگر فشار از روی صدر نشین لیگ برداشته شد و فولادیها بازی چشم نواز خود را به نمایش گذاشتند. حرکتهای خوب رفیعی ,شریفات و رحمانی موقعیتهای خوبی را برای فولاد ایجاد کرد که البته با بی دقتی به گل تبدیل نشد .چند دقیقه بعد و در حالی که 66 دقیقه از بازی گذشته بود حرکت خوب شریفات از جناح چپ به گل سوم فولاد منجر شد. شریفات که درمحاصره چند مدافع سایپا بود با تیز هوشی از گوشه محوطه جریمه شوتش را زد و توپ دور از دستان باقری به تور نشست. بازی خوب سروش رفیعی با گل او در دقیقه 77 کامل شد. در حالی که شیمبا در موقعیت آفساید بود ,همراه با رفیعی در موقعیتی 2 به تک با دروازبان سایپا قرار گرفت. پیریا سخت به دنبال زدن گل ششم خود در لیگ بود ولی سروش سریعتر از او و از بین پاهای صادقی توپ را درون دروازه قرار داد.بعد از این گل نیمکت نشینان سایپا به کمک داور اول بازی معترض بودند که البته رفیعی اصلا در آفساید نبود.

در حالی که شکست سایپا میتوانست سنگینتر از این هم باشد بازی با همان اختلاف 3 گل به پایان رسید و فولاد نشان داد در کنار جمع کردن امتیازات توانایی ارایه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند را نیز دارد.فولاد بعد از هفته ها به مدت 45 دقیقه فوتبالی را ارائه کرد که خواسته هوادارانش بود. مطمئنا تماشاگران با دیدن اینچنین نمایشی هم به آینده بیشتر امیدوار میشوند هم تعداد سکوهای خالی ورزشگاه تختی را کمتر میکنند. از نکات قابل توجه بازی میتوان به نمایش خوب دروازبان سوم فولاد اشاره کرد.مظاهری که روی گل اول مقصر نبود,در نیمه دوم چند موقعیتی که روی تعلل و ضعف دفاع نصف و نیمه فولاد شکل گرفت را به خوبی جمع کرد.در حالی که دو دروازبان دیگر فولاد در بازیهای مقابل پرسپولیس و مس اشتباهاتی را داشتند ,مظاهری با ادامه این روند میتواند شماره 1 فولاد را ازان خود کند.

بازی پراشتباه ایوب کلانتری ,خارج بودن شهاب کرمی از ترکیب اولیه و بازی کردن امید خالدی در نیمه دوم به عنوان دفاع وسط از دیگر نکات بازی سایپا و فولاد بود. فولاد که اختلاف خود را با تیم دوم جدول به 4 امتیاز رسانده در حالی هفته آینده در انزلی به دیدار ملوان میرود که طرفداران فولاد امیدوارند بازی خوب نیمه دوم فولاد در دیدارهای آینده این تیم نیز تداوم داشته باشد.ًَ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل