پیگرینی: مویس بیشتر از زمان هدایت اورتون،تحت فشار است؛ جانشینی فرگوسن، بدون فشار نمی شود

سرمربی منچسترسیتی براین باور است که سرمربی جدید شیاطین سرخ فشار زیادی را برای پرکردن جای خالی سرالکس فرگوسن متحمل می شود

مانوئل پیگرینی سرمربی باتجربه منچسترسیتی براین باور است که دیوید مویس سرمربی یونایتد فشار زیادی را برای پر کردن جای خالی سرالکس فرگوسن روی نیمکت مربیگری این تیم را بردوش می کشد.

بعد از آنکه سرالکس فرگوسن تصمیم گرفت تا بعد از 27 سال حضور برروی نیمکت مربیگری منچستریونایتد این تیم را ترک کند، نام دیوید مویس به عنوان جانشین او معرفی شد و حالا او تنها 7 امتیاز از 4 بازی ابتدایی یونایتد در رقابتهای این فصل لیگ برتر کسب کرده و همین تردیدها در مورد اینکه آیا او گزینه ایده آلی برای جانشینی فرگوسن بوده یا نه را افزایش داده

در این میان پیگرینی سرمربی منچسترسیتی براین باور است که کاملا طبیعی است  که مویس فشاری به مراتب بیشتر از فشار دوران حضورش روی نیمکت مربیگری اورتون را متحمل می شود.

پیگرینی که سابقه هدایت تیم های رئال مادرید و مالاگا را در کارنامه مربیگری اش می بیند در این باره گفت:« غیرممکن است که بعد از جانشینی سرالکس فرگوسن تحت فشار زیادی نباشی. با هدایت تیم هایی مثل منچستریونایتد  همیشه تحت فشار زیادی هستی. این اصلا هم بد نیست؛ چون شیوه خوبی برای کار کردن است و دقیقا می دانی که چه کار باید بکنی.»

هم مویس و هم پیگرینی یکشنبه شب اولین حضورشان در دربی شهر منچستررا تجربه می کنند وسرمربی شیلیایی می داند که این بازی چقدر برای هواداران و مدیران باشگاه مهم است.

او ادامه داد:« من برای درک اهمیت دربی مقابل منچستریونایتد به این نیاز ندارم که اینجا بوده باشم. در همین چند ماه هم کاملا درک کرده ام که بازی ویژه و حساسی است.»

در طول دورانی که روبرتو مانچینی هدایت منچسترسیتی را در دست داشت، مویس با اورتون نتایج خوبی مقابل سیتی می گرفت و در هشت رویارویی با سیتی مانچو تنها یک بار تن به شکست داده بود.

از سوی دیگر پیگرینی هم با ویارئال مقابل اورتون مویس قرار گرفته بود و در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 در بازی پلی آف با این تیم روبرو شده بود . حالا مهندس شیلیایی دراین باره می گوید:« من و مویس ، با هم روبرو شده ایم. او آن موقع سرمربی اورتون بود. من هم رکورد خوبی در مقابل اورتون دارم؛ البته این رکورد مربوط به زمانی می شود که مویس سرمربی اورتون بود.»