پیش بازی فولاد – سایپا؛ حمله به سایپا برای حفظ صدرنشینی

مدافعان سایپا بیش از هر تیم دیگری به حریفان ضربات پنالتی و آزاد هدیه داده اند؛ ضرباتی که فولاد بهترین استفاده را از آن ها می کند

در روزی که سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم می روند، فولاد خوزستان این فرصت را دارد تا با مغلوب کردن سایپای البرز صدرنشینی اش را تحکیم ببخشد. فاصله شش امتیازی دو تیم در جدول، بر اهمیت امتیازات این بازی افزوده است و سایپا در صورت کسب پیروزی در اهواز می تواند به سه امتیازی فولاد برسد.
 
فرصت جواب به انتقادات
انتقادات از نحوه بازی تیم فرکی بالا گرفته است. منتقدین بر این باورند که بازی های پر انتقاد و پیروزی های شکننده تضمین کننده قهرمانی نیست. فولادی ها حالا در مصاف با تیم هفتم لیگ این فرصت را دارند تا با ارائه بازی تماشاگرپسند و کسب امتیازات لازم، پاسخ انتقادات را بدهند و هوادارانشان را راضی کنند.
دغدغه فرکی برای دیدار با سایپا، قلب دفاعی قرمزپوشان است. عبدالله کرمی سه اخطاره شده و ایوب والی هنوز شرایط بازی را پیدا نکرده است. سایپا در بازی های خارج از خانه تیم خطرناکی روی ضد حملات بوده و فرکی به همین دلیل نگران جای خالی کرمی است. در سوی مقابل، مدافعان سایپا بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر به حریفان ضربات پنالتی و آزاد هدیه داده اند؛ ضرباتی که فولاد بهترین استفاده را از آن ها می کند. فولاد سال قبل در هر دو بازی رفت و برگشت برابر سایپا، از روی نقطه پنالتی به گل رسید.
 
تیم 30 دقیقه آخر
حریف فولاد در ورزشگاه تختی اهواز، تیمی است که یک سوم بازی های قبلی خود را با تساوی صفر بر صفر تمام کرده است. اکثر گل هایی که در بازی های تیم انگین فیرات رد و بدل شده، در 30 دقیقه های پایانی بازی های این تیم ثبت شده است.
سایپای البرز برای ضربه زدن به تیم صدرنشین لیگ، به مثلث کاوه رضایی، شهباززاده و قباخلو امیدوار است که توسط ابراهیم صادقی کاپیتان نارنجی پوشان تغذیه می شوند. سایپا اگر با دست پر از اهواز خارج شود، در ردیف تیم های مدعی لیگ قرار خواهد گرفت.
 
سوابق بازی های دو تیم
فولاد خوزستان و سایپای البرز تا کنون 22 بار در تاریخ رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که سهم فولادی ها در کسب پیروزی بیشتر بوده است.
فولاد هشت بار موفق به شکست دادن سایپا شده و نارنجی پوشان پنج بار بر تیم اهوازی غلبه کرده اند که سه بار آن در ورزشگاه تختی اهواز اتفاق افتاده است. فولادی ها همچنین 30 بار موفق به گشودن دروازه سایپا شده و 25 گل را دریافت کرده اند.
 
ترکیب های احتمالی:
فولاد خوزستان: علی سلیمی، مهرداد جماعتی، وفا هخامنش، سرجیو رافائل، ابوالحسن جعفری، مهدی نوری، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، عباس محمدرضایی، اسماعیل شریفات و لوسیانو پریرا.
سایپا کرج: محمدباقر صادقی،مجید ایوبی، سجاد مشکل پور، ابراهیم شکوری،حامد شیری،ابراهیم صادقی، علی زینالی، بابک حاتمی، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و مقداد قباخلو.