چاواری: در ایران فوتبال فیزیکی است و تکنیک به چشم نمی‌آید/ اگر شانس داشتیم پرسپولیس را می‌بردیم/ خطیبی جوان است اما فوتبال را می‌فهمد/ اگر شانس داشتیم پرسپولیس را می‌بردیم/ خطیبی جوان است اما فوتبال را می‌فهمد

به نظر من این تیم یک باشگاه حرفه‌ای است که مربی جوان و فوتبال بازی کرده‌ای را در اختیار دارد که قبلا هم بازیکن بزرگی بوده و این موضوع به درک بازیکنش کمک می‌کند

دیه‌گو چاواری هافبک مهاجم گسترش فولاد که از لیگ پرو به ایران آمده است می‌خواهد با درخشش در گسترش فولاد به باشگاه‌های بزرگتری راه پیدا کند. مصاحبه سایت گل با چاوری را بخوانید.
نظرت درباره بازی با پرسپولیس چیست؟
باید بگویم ما یکی از تیم‌های بزرگ ایران که دارای هواداران زیادی هم است را در پیش روی خود می‌دیدیم. البته ما برای این بازی تمرینات  ویژه‌ای کرده بودیم اما واقعا کار سختی داشتیم چرا که آنها در خانه بازی می‌کردند با این حال ما خیلی خوب کار کردیم و اگر کمی شانس داشتیم می‌توانستیم بازی را ببریم.
کار با رسول خطیبی جوان چطور است؟
آقای خطیبی مربی جوانی هست اما فوتبال را خیلی خوب می‌فهمد و این برمی‌گردد به سابقه حضور او در سطح یک فوتبال ایران و اینکه حتی در باشگاه‌های مطرح اروپایی هم بازی کرده است برای همین فکر نمی‌کنم این مسئله چیز خاصی باشد و اگر شما هم دقت کنید در اروپا هم تیم‌های بزرگ به سمت مربیان جوان رفته‌اند.
فوتبال را در ایران چطور می‌بینی؟
فوتبال در ایران خیلی فیزیکی و کمتر در آن تکنیک دیده می‌شود. تاکتیک اکثر تیم‌ها تحت فشار قراردادن تیم مقابل است و همین موضوع باعث می‌شود که بازیکنان تکنیکی زیادی نتوانند خودشان را نشان دهند. اما چون من در فوتبال پرو بازی کرده‌ام و فوتبال آن ترکیبی از تکنیک و خشونت است سعی می‌کنم خیلی زود با فوتبال فیزیکی ا یران خودم را هماهنگ کنم و بتوانم تحت نظر آقای خطیبی اهداف تاکتیکی او را اجرا کنم.
چه شد که به گسترش فولاد آمدی؟
به نظر من این تیم یک باشگاه حرفه‌ای است که مربی جوان و فوتبال بازی کرده‌ای را در اختیار دارد که قبلا هم بازیکن بزرگی بوده و این موضوع به درک بازیکنش کمک می‌کند و همچنین برخورد عوامل باشگاه با من خیلی حرفه‌ای بوده و من در اینجا با آرامش به کارم ادامه می‌دهم.
از تو انتظار گلزنی هم می‌رود. آیا به این هدف دست پیدا می‌کنی؟
من در بازی‌های دوستانه برای تیم گلزنی کرده‌ام اما هنوز در بازی‌های رسمی این اتفاق نیفتاده. البته این را هم باید بگویم در پست هافبک بازی می‌کنم اما مطمئنم که برای تیمم گلزنی هم خواهم کرد و البته قبل از هر چیز دوست دارم در قالب تاکتیکی برای تیم مفید باشم.