در آستانه شروع هفته سوم سری آ: ذره بینی روی دو هفته اول

در پایان هفته دوم این رقابتها، 5 تیم با کسب دو پیروزی و درنتیجه 6 امتیاز برای صدرنشینی باهم رقابت می کنند. اینتر، یوونتوس، رم، ناپولی و فیورنتینا

دو هفته ابتدایی رقابت های سری آ نوید بخش فصلی هیجان انگیز بود. هرچند بسیاری یوونتوس را مدعی جدی قهرمانی می دانند و معتقدند که شاگردان کونته با سایر تیم ها فاصله زیادی دارند اما در دو هفته ابتدایی مشخص شد که بیانکونری خیلی هم کار راحتی برای رسیدن به سومین قهرمانی پیاپی ندارد.

کوئینتت صدرنشینان

در دو هفته ابتدایی، 5 تیم موفق شدند 6 امتیاز کامل را به دست بیاورند. به جز یووه، تیم های رم، اینتر، ناپولی و فیورنتینا هم با توپ پر رقابت ها را شروع کردند. البته مطمئنا در هفته سوم همه این پنج تیم نمی توانند به پیروزی سوم برسند زیرا اینتر و یوونتوس باید مقابل هم قرار بگیرند.

 

صفر امتیازی ها

کاتانیا، جنوا و تیم تازه وارد ساسوئولو، تیم هایی هستند که در هر دو بازی ابتدایی شان شکست خوردن و از همین حالا خطر سقوط را احساس می کنند. البته جنوا با تجربه بیشتری که دارد، احتمالا از این جمع جدا خواهد شد و در مقابل، سایه سقوط بیش از همه بر سر ساسوئولو سنگینی می کند.

 

پرتماشاگرترین و کم تماشاگرترین!

هرچند اینتر رقابت های فصل قبل را با رتبه ناامید کننده نهم پشت سر گذاشت، اما 46 هزار نفر از طرفداران این تیم در دیدار ابتدایی برای جنوا در ورزشگاه حضور پیدا کردند تا این دیدار پرتماشاگرترین دیدار دو هفته ابتدایی باشد. بازی کالیاری- آتالانتا با 8500 تماشاگر هم کم تماشاگرترین دیدار دو هفته اول بود.

 

بهترین گلزن رقابت ها

 

در حال حاضر مارک همسیک، ستاره ناپولی با 4 گلی که در دو هفته ابتدایی به ثمر رسانده، در صدر جدول گلزنان سری آ قرار دارد و جوزپه روسی، مهاجم فیورنتینا، با سه گل در رتبه بعدی قرار دارد. 10 بازیکن، از جمله کایخون، ماریو گومز، ویدال و لوکا تونی هم با دو گل زده در تعقیب این دو هستند.

 


 

پرگل ترین پیروزی ها:

از 6 پیروزی با اختلاف 3 گل در این دو هفته، پنج پیروزی مربوط به تیم های 6 امتیازی بوده است. یوونتوس، رم و ناپولی به ترتیب در خانه موفق شدند با نتایج 4-1، 3-0 و 3-0 تیم های لاتزیو، ورونا و بولونیا را شکست بدهند. در مقابل فیورنتینا و اینتر هم در خانه جنوا و کاتانیا به پیروزی های 5-2 و 3-0 رسیدند. لیورنو هم که در هفته اول با دو گل مغلوب رم شد، در هفته دوم 4-1 ساسوئولو را از پیش رو برداشت.

منبع:سایت گل