اعتراض‌های تند آبی‌ها به جهانبازی؛ یدالله و 3 صحنه مشکوک

جهانبازی داور بازی استقلال و ذوب آهن در 3 صحنه مشکوک به پنالتی سوتش را طوری به صدا درآورد که خشم استقلالی‌ها الخصوص امیر قلعه‌نویی را در پیش داشته باشد

یدالله جهانبازی داور بازی استقلال و ذوب آهن در 3 صحنه مشکوک به پنالتی سوتش را طوری به صدا درآورد که خشم استقلالی‌ها الخصوص امیر قلعه‌نویی را در پیش داشته باشد. صحنه اول خطای صلصالی روی نظری بود که درون محوطه جریمه رخ داد، صحنه دوم آنجا که شوت جواد نکونام روی خط توسط مدافعان ذوب آهن برگشت داده شد و آنها عقیده داشتند توپ به دست این مدافع خورده است اما صحنه سوم که اعتراض قلعه‌نویی به آن بی‌مورد بود آنجا رخ داد که هاشم بیگ‌زاده در محوطه جریمه سرنگون شد.
قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی عقیده داشت این صحنه هم پنالتی است. اما تصویر پخش شده از روبه‌رو نشان داد که این موضوع صحت ندارد. در این بین حرف‌های کارشناسان داوری هم می‌تواند کمکی به روشن شدن موضوع باشد. محمد فنائی کارشناس داوری نظری متفاوت دارد و او تنها واژگون شدن نظری را در محوطه‌ی جریمه می‌داند و معتقد است که این صحنه پنالتی بوده است و در صحنه‌ی زمین خوردن بیک‌زاده او دایو زده است و خطائی رخ نداده است.
فنائی در گفت و گوئی کوتاه در این رابطه گفته است : "در صحنه‌ی برخورد محمد صلصالی با محمدمهدی نظری در محوطه‌ی جریمه‌ی ذوب‌آهن به عقیده من داور باید به سود استقلال اعلام پنالتی می‌کرد، چرا که برخورد این 2 بازیکن در محوطه‌ی جریمه بود. نکته‌‌ی جالب توجه اینکه داور اعلام خطا کرد که اگر این حرکت را خطا دانسته باید اعلام پنالتی می‌کرد."
وی در خصوص برخورد مدافع ذوب‌آهن با هاشم بیک‌زاده که دقایقی پس خطای صلصالی روی نظری اتفاق افتاد، گفت: "در این صحنه هاشم بیک‌زاده بزرگنمایی کرد. برخورد 2 بازیکن یک برخورد جزئی بود که از دید من نمی توانست خطا باشد."