روماریو: مسی هم مثل نیوتون و اینشتین است؛اوتیسم دارند و تمرکزشان بالاست

مسی سندروم آسپرگر دارد، این نشانی از اوتیسم است که مهارت او را در راستای توجه و تمرکز بالا خواهد برد. این به او کمک خواهد کرد تا در دنیای فوتبال به موفقیت برسد

روماریو د سوزا، مهاجم اسبق تیم ملی برزیل و بارسلونا که حالا به عنوان یک چهره سیاسی در برزیل در اوج شهرت به فعالیت هایش ادامه می دهد و به عنوان نماینده پارلمان برزیل به فعالیت مشغول است،اعتقاد داردکه لیونل مسی را می توان با ایساک نیوتون و آلبرت اینشتین مقایسه کرد. او معتقد است که بخشی از این نبوغ مسی ممکن است به بیماری اوتیسم جزئی او برگردد، بیماری ای که نیوتون و اینیشین هم از آن رنج می بردند. روماریو حالا شرایط فوتبالی مسی را بررسی کرده و او را بی نظیر می داند.

او که یکی از فوتبالیست های افسانه ای برزیل و در بین سالهای 1993 تا 1994 در تیم رویایی بارسلونا توپ می زد در سه پیغامی که در صفحه اختصاصی اش در شبکه اجتماعی توئیتر قرار داد، در این رابطه توضیح بیشتری داد.

روماریو مشکل و بیماری مسی را مشکل نمی بیند و شرایط لیونل مسی را مرتبط با نبوغ فوتبالی اش می بیند. روماریو در ابتدا در این باره نوشت:« شما می دانستید که مسی سندروم آسپرگر دارد؟ این سندروم ، نوع خفیفی از اوتیسم است که مهارت دقت و تمرکز در آن بیش از سایر مهارت ها و بیشتر از سایر افراد است.»

در توئیت دوم روماریو به این نکته اشاره کرده که :« نیوتون و اینشتین هم از بیماری اوتیسم رنج می بردند. امیدوارم که مسی هم مثل آنها روز به روز بهتر شود و همچنان این فوتبال زیبایش را ادامه دهد.»

و در نهایت روماریو در آخرین توئیتش در شبکه اجتماعی توئیتر، لینک مقاله ای را قرار داد که در آن به این داستان انقلابی اشاره شده:« مسی سندروم آسپرگر دارد، این نشانی از اوتیسم است که مهارت او را در راستای توجه و تمرکز بالا خواهد برد. این به او کمک خواهد کرد تا در دنیای فوتبال به موفقیت برسد.» این مقاله نوشته ژوزه لوئیس تخون است. تخون یک روزنامه نگار و ناشر برزیلی است که رئیس شبکه سی.سی.ای.اس و دکتر و پروفسور سرشناسی از شهر سائوپائولو است.

پیوستن نیمار به باشگاه بارسلونا و آغاز همکاری او با لیونل مسی سبب شده تا اسطوره های دنیای فوتبال و به ویژه فوتبالیست های برزیلی بیش از هرزمان دیگری به این زوج جوان توجه کرده و درنتیجه بیشتر درمورد لیونل مسی اظهار نظر کنند. اخیرا رونالدوی برزیلی هم به تمجید از توانایی های مسی پرداخته بود و آرزو کرده بود که ای کاش می شد که در کنار مسی فوتبال بازی می کرد.