ابراهیم‌زاده : روز خاصی در انتظار من و سپاهان است / انتظار بالا از من باعث انرژی مثبت در من می‌شود

تیم راه آهن سورینت دچار تغییر و تحولات زیادی شده است، چه از لحاظ بازیکن و کادر فنی و چه از بابت تغییرات حاصل از انتنقالش از بخش دولتی به خصوصی، ما باید این تغییرات را مدیریت کنیم .

منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی راه‌آهن تهران در شرایطی که با کسب تنها 5 امتیاز از هفت دیدار در رده‌ی چهاردهم جدول قرار گرفته است تا یکی از بدترین شروع‌های خود در لیگ برتر در دوران سرمربیگری را تجربه کند، برای دیدار برابر تیم اول شهر خود به اصفهان بازگشته است تا در ورزشگاه آشنای فولادشهر به ناکامی ‌های خود پایان دهد و روزگار خوب را آغاز کند. ابراهیم‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان در هفته‌ی هشتم لیگ برتر فوتبال، در رابطه با شرایط این دیدار و بازیکنانش گفت :

سنت‌شکنی و حضور در کنفرانس مطبوعاتی؛ آفتاب از کدام طرف طلوع کرده است ؟

سال گذشته که در نفت حضور داشتم در کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با سپاهان شرکت نکردم، دلیلم حضور قنبری به عنوان مربی سپاهان بود و جز این هیچ مساله دیگری وجود نداشته است.

همه کسانی که در اصفهان هستند را به شکل یک تیم می بینم، با بسیاری از دوستان رسانه ای اصفهان هنوز در ارتباط هستم و گاهی اوقات در تهران و در خلوتم این خاطرات را مرور می کنم.

دوئل با تیم اول زادگاه؛ چطور خواهد بود؟

فردا روز خاصی است، هم برای ما و هم برای سپاهان، زیرا تغییرات در روند کاری ما باعث شده تا چهار باخت پیاپی داشته باشیم، این نتایج با بدشانسی، اشتباهات داور و بد بازی کردن خودمان توام بوده است که به دنبال این هستیم تا این روند را تغییر بدهیم.

شکست برابر سپاهان؛ پایان راه است ؟

هر نتیجه ای که رقم بخورد به معنای تمام شدن کار نیست، چرا که هفته های زیادی باقی مانده است. همیشه بازی های ما و سپاهان چه در زمانی که در ذوب آهن بودم و چه در زمان حضورم در نفت بازی های خوب و پرگلی بوده و بازی فردا هم حتماً همین طور خواهد بود.

محرومان و مصدومان راه‌آهن ...

میلاد نوری آسیب دیده است و محرومی هم برای این دیدار نداریم.

عملکرد ابراهیم‌زاده در راه‌آهن؛ اصلا قابل انتظار از شما نبود، درست است ؟

همین انتظاری که از من دارند به من انرژی می دهد، تیم راه آهن سورینت دچار تغییر و تحولات زیادی شده است، چه از لحاظ بازیکن و کادر فنی و چه از بابت تغییرات حاصل از انتنقالش از بخش دولتی به خصوصی، ما باید این تغییرات را مدیریت کنیم و به دنبال رسیدن به این هدف هستیم.

همیشه با چنین بحران هایی روبرو بوده ام، چه در سال اول حضورم در ذوب آهن و چه سال گذشته با نفت که متعاقب آن در چند بازی نتیجه نگرفتم اما معتقدم بازیکنانم توان عبور از این شرایط و موفقیت را دارند.

راه‌آهن پس از سال‌ها در راه سهمیه‌ی آسیا؛ این هدف شدنی است ؟

یکی از تغییرات همین بوده است، چون به دنبال سهمیه آسیا هستیم با توجه به این هدف باید تفکرات خود را هم تغییر بدهیم.

جدائی از نفت تهران؛ دلیل خاصی داشت ؟

جدا شدن من از نفت یک اتفاق بود که مسائل دیگری را به دنبال داشت که نمی خواهم راجع به آنها صحبت کنم.

بعد از این اتفاقات رئیسی کیا مدیرعامل راه آهن پیشنهاد داد تا با این تیم قراردادی سه ساله ببندم تا تفکراتم را به خوبی در این تیم پیاده کنم چون خود من هم ترجیح می دهم جایی کار کنم که ثبات داشته باشد.

پاداش به مربی و بازیکن در پایان فصل؛ نظر شما چیست ؟

در ابتدای فصل مربی و بازیکن وقتی با باشگاه قرارداد می بندند نمی توانند در مورد جایگاه خود در پایان فصل قول بدهند اما همین را می توانم بگویم که می توانیم تلاش کنیم تا به رده ای خاص برسیم، بنابراین بسته به رتبه‌ای که به دست می آوریم سقفی تعیین می کنیم، اینها سیستم هایی است که به خصوص در باشگاههای خصوصی باید وجود داشته باشد و باعث کم شدن هزینه ها می شود. در همه جای دنیا بازیکنان هفته به هفته پول می‌گیرند و یعنی به عملکرد بازیکن در آن هفته نگاه می شود.