خاطره انگیز ترین گل دربی ؛ پیروز برای پیروزی

دیرترین گل در زمان عادی را پیروز قربانی در دقیقه 93 دربی 58 به ثمر رساند تا استقلال 3 بر 2 پیروز شود. دیرترین گل در وقت‌های اضافه را اسماعیل شریفات، دقیقه 105 دربی 73 به ثمر رساند.

گویا آبی‌پوشان پایتخت به ابتدا و انتها علاقه‌ی خاصی دارند، چون سریع‌ترین و دیرترین گل‌های به ثمر رسیده در تاریخ رقابت‌های دربی در اختیار آبی‌پوشان است.

به گزارش سایت گل، دیرترین گل تاریخ دربی در پنجاه‌ و هشتمین مصاف استقلال و پرسپولیس در شرایطی به ثمر رسید که با گل‌های سهراب انتظاری و محمود فکری در دقایق 84 و 87، محتمل‌ترین نتیجه برای این دیدار تساوی 2-2 به نظر می‌رسید، اما پیروز قربانی موفق تلخ‌ترین گل دیرهنگام تاریخ را به سرخ‌پوشان پایتخت تحمیل کند و در دقیقه‌ی 3+90 موفق به گشودن دروازه شود و تاریخ‌ساز شود.

اما بد نیست مروری هم بر دیرترین گل تاریخ این رقابت سنتی در وقت‌های اضافی داشته باشیم. دربی هفتاد و سوم در شرایطی دنبال شد که دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک‌چهارم نهایئ جام حذفی به پست هم خوردند و در وقت‌های قانونی به تساوی بدون گل رسیدند تا در وقت‌های اضافی آبی‌ها با درخشش مجتبی جباری که منجر به دبل این بازیکن شد، پیروزی خود را قطعی کنند و راهی نیمه نهائی شود. اما در این دیدار اسماعیل شریفات نیز گل زد، آن‌هم در دقیقه‌ی 105. پس از این گل فرهاد مجیدی در کنار حسرت پرسپولیسی‌ها، بازوبند را بر بازوی شریفات بست.  

ماجرای کاپیتان شدن شریفات اوج ناکامی را به یاد هواداران پرسپولیس می‌آورد، جائی‌که کاپیتان علی کریمی و بازوبندش چاره‌ای جز حسرت خوردن نداشتند.