5 گلزن تاريخ دربي در تركيب آبي ها/نوروزي تنها گلزن پرسپوليس است!

هادي نوروزي هم با به ثمر رساندن 3 گل در دربي ها تنها بازيكن از كادر بازيكنان فعلي تيم پرسپوليس است كه در اين مسابقه گل زده است.

درآيتم مربوط به گل و گلزني آمار  قبل از دربي 77 به سود  استقلالي هاست چرا كه در بين بازيكنان اين تيم 5 بازيكن سابقه گلزني در دربي را دارند اما در اردوي رقيب اين اتفاق مهم تنها براي يك بازيكن رخ داده است.
در بين استقلالي ها فرهاد مجيدي  با به ثمر رساندن 4 گل بهترين گلزن آبي هاست  و بعد از او آرش برهاني،عليرضا واحدي نيكبخت(كه البته با پيراهن پرسپوليس دروازه استقلال را باز كرده)،امير حسين صادقي  و حنيف عمران زاده  هم در اين بازي مهم جزو گلزنان تاريخ دربي هستند.
در سوي مقابل هادي نوروزي هم با به ثمر رساندن 3 گل در دربي ها تنها بازيكن از كادر بازيكنان فعلي تيم پرسپوليس است كه در اين مسابقه گل زده اما با وجود اين مهم بعيد است كه عصر جمعه در تركيب اصلي تيمش  به ميدان برود.
نكته ديگر اينكه از دربي 68  به بعد كه پرسپوليس با گل هاي هادي نوروزي و كريم باقري برنده شد سرخ ها در 7 بازي تنها 5 گل زده اند كه شامل هت تريك زايد در دربي بهمن سال 90 و دو گل نوروزي در جام ولايت است.اين در حالي است كه آبي ها در همين تعداد بازي  و از دربي 68 به بعد 11 گل به تيم حريف زده اند و از اين حيث شرايط بهتري نسبت به رقيب شان دارند.