قلعه‌نوئی : نخبه‌کشی کشور ما را نابود می‌کند ! / فقط می‌گویم امیدوارم مشکل کی‌روش هم حل شود
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

قلعه‌نوئی : نخبه‌کشی کشور ما را نابود می‌کند ! / فقط می‌گویم امیدوارم مشکل کی‌روش هم حل شود / خوشحالم که هفت سال به پرسپولیس نباختمنمی‌دانم چرا برخی به پیشرفت استقلال حسادت می‌کنند، این حسادت‌ها کشور ما را نابود می‌کند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال تهران این‌روزها درگیر تمرینات سخت قبل از دربی است، تمریناتی که کم و بیش با حاشیه‌های خاص خود در آمیخته است. قلعه‌نوئی که بیش از آن‌که به فکر صدرنشینی باشد در اندیشه‌ی حفظ رکورد شکست‌ناپذیری خود در دربی است، خود را برای مصافی سخت با علی دائی آمده می‌کند، علی دائی که سابقه‌ی رقابت و جنگ لفظی با قلعه‌نوئی را در این چند سال گذشته داشته است. قلعه‌نوئی در حاشیه تمرین استقلال در جمع خبرنگاران در مورد شرایط تیمش و همچنین شرایط این بازی گفت :

دربی پایتخت؛ مصاف 77 به سود چه تیمی خواهد بود ؟

 فوتبال همین است یک بازی را می‌بری و ممکن است در یک بازی شکست بخوری نمی‌توان در همه بازی‌ها پیروز شد. البته خوشحالم و باید به مجموعه استقلال و خانواده بزرگ استقلال به خاطر پیشرفت در یک سال و خرده‌ای اخیر تبریک بگویم. هرچند بنده کم‌ترین نقش را در این پیشرفت داشته‌ام اما نمی‌دانم چرا برخی دوستان از این مسئله ناراحتند. مثلاً اگر تیم ملی به جام جهانی رفته این برای همه فوتبال ایران است ولی نمی‌دانم چرا برخی در مورد پیشرفت استقلال موضع‌گیری می‌کنند.

زمانی که من در سپاهان بودم 30 درصد از مدال‌های گوانگجو متعلق به اصفهان بود به خاطر اینکه آنها بیشتر کار کرده بودند و به غیر از فوتبال در زمینه‌های دیگر هم پیشرفت کرده بودند نباید به آنها حسودی می‌کردیم متأسفانه بخل و حسادت مملکت ما را نابود می‌کند. نخبه‌کشی کشور ما را نابود می‌کند. آدم‌های کوچک در حد خودشان حرف می‌زنند و از تریبون‌هایی که دارند استفاده می‌کنند و حرف‌های خنده‌دار می‌زنند.

من حرف‌هایم را به طور کلی می‌زنم، استقلال با وجود مشکلات مالی که دارد توانسته افتخاراتی به دست بیاورد و این حاصل زحمات همه است. قلعه‌نویی کمترین نقش را در این مسئله داشته اکنون قطار به حرکت افتاده و بهتر است از آن حمایت کنیم اما همه به آن سنگ می‌زنیم.

حضور رویانیان در دیدار برابر بوریرام؛ این مساله چطور ارزیابی می‌کنید ؟

از رویانیان ممنونم که برای تماشای آن مسابقه آمد خدا کند همیشه نگاه‌ها اینجوری باشد. اما خیلی‌ها نگاه اینجوری ندارند از پروین و رویانیان تشکر می‌کنم از پیشکسوتان خودمان هم که خیلی‌ها با مصاحبه‌هایشان حمایتمان کرده‌اند تشکر می‌کنم اما برخی هم ناراحت بودند و از مصاحبه‌هایشان مشخص است.

رکورد 10 ساله‌ی شکست ناپذیری در دربی؛ اعتماد به نفس است یا استرس ؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد من نمی‌خواهم بگویم این آمار مال من است ما دنبال فوتبال جوانمردانه هستیم قبل از بازی با استقلال اهواز هم به بازیکنان و همکارانم گفتم حق کری‌خوانی ندارید اگر هم می‌خواهید مصاحبه کنید مصاحبه کلان انجام دهید.

کری‌خوانی؛ خوب است یا بد ؟

خوب است اما نباید قداست‌شکنی شود و شأن و شخصیت افراد زیر سؤال برود. من در جلسه صبح روز مسابقه با استقلال اهواز به بازیکنانم این حرف‌ها را گفتم که نباید علیه تیم حریف حرفی بزنند و به جز احترام نباید چیز دیگری باشد.

در گذشته استقلال و پرسپولیس در رختکن سه گل از  حریفان خود جلو بودند اما اکنون دیگر اینگونه نیست و شرایط فوتبال فرق کرده است. ما اکنون یک رقیب به نام پرسپولیس داریم و آنها هم یک رقیب به نام استقلال. در دربی هم ممکن است بازیکنان بزرگ ضعیف بازی کنند و شاید یک بازیکن که فکرش را هم نمی‌کنید خوب بازی کند.

حضور خلعتبری در دربی؛ نظر شما چیست ؟

اجازه بدهید من در مورد تیم حریف حرفی نزنم از زمانی که مربیگری کرده‌ام همواره به همکارانم احترام گذاشته‌ام نمی‌خواهم در مورد تیم حریف صحبت کنم. اگر در مورد تیم استقلال سؤالی دارید بپرسید. چنین سؤالهایی باعث تنش روی سکوها می‌شود.

وضعیت مصدومان استقلال؛ در این‌باره بگوئید ؟

در تیم ما هر بازیکنی که مصدوم شود در خدمت تیم پزشکی قرار می‌گیرد و زمانی که تیم پزشکی اجازه داد به تمرینات گروهی ملحق می‌شود. مسئولیت این تیم با دکتر نوروزی است. من این را در لورکوزن یاد گرفته‌ام صادقی از امروز با ما تمرین می‌کند و تیموریان و حیدری هم مشکلی برای بازی ندارند.

ساموئل؛ به تمرینات بازگشت ؟

 مشکل این بازیکن حل شده است و مبلغی را که باید می‌گرفته گرفته و از امروز در تمرینات ما شرکت می‌کند.

بحث پا در میانی نیست ما به بازیکنان ایرانی می‌توانیم بگوییم به خاطر مردم کمی صبر کنند اما خارجی‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند پول ساموئل عقب افتاده بود و در دو سه روز آینده مشکل گوران را هم حل می‌کنیم.

نتیجه‌ی دربی؛ پیش‌بینی شما چه خواهد بود ؟

همه چیز دست خداست و من در کار خدا دخالت نمی‌کنم ما سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم و تکلیفمان را انجام می‌دهیم. اگر لیاقت برد داشتیم پیروز می‌شویم و اگر نداشته باشیم به تیم حریف تبریک می‌گوییم.

احتمال فسخ قرارداد کی‌روش؛ نظر شما در این رابطه چیست ؟

اجازه بدهید در مورد جایی که مسئولیت دارم حرف بزنم. کی‌روش هم برای فوتبال ما زحمت کشیده و ان‌شاءالله مشکل کی‌روش و همکارانش با فدراسیون حل شود همه باید نگاه ملی داشته باشیم اما نگاه ملی هم چارچوب‌هایی دارد و در آن باید منافع تیم‌ها و مردم هم در نظر گرفته شود.

قلعه‌نوئی و هواداران؛ چه صحبتی با آن‌ها دارید؟

هواداران همیشه از ما جلوتر هستند و به ما انرژی می‌دهند بهتر است آنها فقط تیم خودی را تشویق کنند و به تیم دیگری کاری نداشته ‌باشند اگر غیر از این باشد به بیراهه رفته‌ایم.

استقلال در رتبه‌ی 84 و پرسپولیس در رتبه‌ی بالای 400؛ در این رابطه بگوئید !

این دلیل نمی‌شود، ما به استقلال خوزستان باختیم این سؤال کارشناسی نیست، خوشحالم که در یک سال اخیر نمودار حرکتی استقلال رو به بالا بوده است هر چند خیلی‌ها از اینکه مردم خوشحال شده‌اند ناراحتند و قلعه‌نویی کمترین نقش را در این موفقیت داشته همه از هیئت‌مدیره و مدیرعامل و معاونین باشگاه در این موفقیت نقش داشته‌اند، قلعه‌نویی اگر بخواهد سهم خودش را زیاد کند بی‌معرفتی کرده و اگر سهم دیگران را کمتر جلوه دهد کم‌لطفی است. اکنون ما در رده 84 دنیا هستیم و با کمک خدا و اهل بیت ان‌شاءالله بتوانیم نماینده شایسته‌ای در آسیا باشیم.

گل سالم ما مردود شد، پنالتی ما را داور نگرفت و بازیکن حریف که باید اخراج می‌شد اخراج نشد اما نه من نه بازیکنانم اعتراضی به داور نکردیم نامه‌ای هم ننوشتیم شاید اگر کسان دیگری بودند چنین کاری می‌کردند. بعد از باخت به استقلال خوزستان روی مسائل روحی و روانی کار کردیم و فردا هم یک جلسه تمرین پشت درهای بسته داریم که می‌خواهیم روی کارهای تاکتیکی تمرین کنیم. امیدوارم مردم چه تماشاگران حاضر در ورزشگاه چه بینندگان تلویزیونی از دیدن این بازی لذت ببرند.

وضعیت استقلال در کورس قهرمانی؛ نظر شما چیست ؟

استقلال اکنون صدر جدول است اما دوستان کم‌لطفی کرده‌اند همانطور که نصیرزاده‌ هم گفت این خلاف قوانین فیفا است باید یک امتیاز را به مجموعه استقلال برگردانند.

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در بالای جدول هستند و نیازی به احتیاط نداریم. تیم‌های من و دایی هر وقت رو به روی یکدیگر قرار گرفته‌اند زیبا بازی کرده‌اند.

تلخ و شیرین‌های شما از دربی؛ برای‌مان بگوئید

بازی‌های استقلال و پرسپولیس شیرینی خاص خودش را دارد البته یادم است در اولین بازی که مقابل پرسپولیس به میدان رفتم عمل جراحی انجام داده بودم و قرار نبود بازی کنم اما جزو یازده نفر اصلی بودم، شرایط جسمانی خوبی هم نداشتم 120 دقیقه بازی کردیم و با اینکه قرار نبود پنالتی هم بزنم به خواسته غلامحسین مظلومی پنالتی زدم. شکورزاده یک پنالتی را خراب کرد و نفر بعدی که قرار بود پنالتی بزند، نزد اسمش را هم نمی‌گویم و نوبت من شد که پنالتی بزنم که من هم آن پنالتی را خراب کردم. خوشحالم که هفت سال مقابل پرسپولیس نباختیم.

حساس‌ترین بازی استقلال و پرسپولیس زمانی بود که دو تیم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و تیم برنده راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شد که ما در آن بازی دو بر یک پیروز شدیم و به آسیا رفتیم. پرسپولیس هم به جام در جام آسیا رفت و فکر می‌کنم در آن جام قهرمان شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل