گفت و گوی متفاوت با ستاره سابق آبی‌ها درآستانه دربی 77 ؛ دین محمدی : به کرمانی مقدم گفتم تا می توانی کری بخوان در زمین حرف میزنیم / هواداران مان ثابت کنند که استقلالی ها بیشترند / امیر به خوبی با قلق دربی آشناست

من همین امروز با کرمانی مقدم در دفتر یکی از روزنامه ها بودم که او کلی کری خواند و با شش تایی ها کلی برای خودش کیف کرد ولی من حتی عدد " چهار " را نشانش ندادم

قدی نسبتا کوتاه ، سرعت بالا و چالاکی ، از خصوصیاتی بود که سیروس دین محمدی را در فوتبال ایران تبدیل به یک چهره کرد . به واقع نمی توان اسمی از دربی برد ولی به نام او اشاره نکرد ، ستاره ای که حضور در 10 داربی را تجربه کرده و به خوبی با جو چنین دیداری آشناست . با دین محمدی که حالا عضو کمیته فنی استقلالی هاست ، گپی کوتاه و متفاوت داشته ایم که می خوانید :
*استقلال در استانه دیدار دربی شکست پیش بینی نشده ای را تجربه کرد ، این باخت در راندمان استقلالی ها در بازی جمعه تاثیر گذار نیست ؟
من با اطمینان کامل و تجربه ای که دارم به شما می گویم که این شکست در بازی استقلال در روز جمعه کوچکترین تاثیری نمی تواند داشته باشد و ما در این دیدار با تفکر حرفه پا به میدان مسابقه خواهیم گذاشت.  گرچه گمان می کنم حتی با شکستی که مقابل استقلال اهواز متحمل شدیم ، انگیزه بیشتری هم برای اثبات توانایی های مان در دربی داریم و امیدوارم بتوانیم با روحیه ای دو چندان راهی این مسابقه حساس شویم.
*هواداران دو تیم گویا استرس زیادی برای این بازی دارند ، این استرس به سراغ شما نیامده ؟
اصلا جای هیچ استرسی نیست و من راجع به استقلال باید بگویم که ما بازیکنان بزرگی در مجموعه خود داریم و بازیکنان بزرگ هم در بازی های بزرگ تبحر خوبی از خود به نمایش خواهند گذاشت.
*البته کری خوانی پرسپولیسی ها هم که شروع شده؟
بله خب چه ایرادی دارد ؟ دوستان می توانند تا دلشان می خواهد کری بخوانند و این مسئله هیجان بازی را بیشترهم خواهد کرد .
من همین امروز با کرمانی مقدم در دفتر یکی از روزنامه ها بودم که او کلی کری خواند و با شش تایی ها کلی برای خودش کیف کرد ولی من حتی عدد " چهار " را نشانش ندادم و گفتم تا میتواند تا قبل از دربی خوش باشد چون ما حرف مان را در زمین می زنیم ( باخنده ) .
*نتیجه را چطور پیش بینی می کنی؟
شما شک نکنید که 3 امتیاز این بازی بنام استقلال خواهد بود.
*حضور فرهاد مجیدی را در این دیدار چطور میبینید ؟ با توجه به اینکه او تبحر خوبی هم در دربی ها داشته ؟
فرهاد از نظر من بازیکن بزرگی است و من امیدوارم که بهترین بازی اش را در این دیدار به نمایش بگذارد و در آخر هم یک گل مثل آخرین گلی که به پرسپولیس زد ، به ثمر برساند.
*شیرین ترین خاطره تان را هم از دربی بگویید :
خب من بالاخره 10 دربی را در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس بازی کرده ام و حتی نام این بازی هم برایم خاطره است ، به هر حال زمان ما هم جذابیت بازی ها بیشتر بود و هم کری خواهنی ها داغ تر ، از مدیر عامل دو تیم بگیرید تا بقال محله ما هم کری خوانی را خوب بلد بودند . برادر خانم خودم پرسپولیسی است و خوب به خاطر دارم وقتی ما موفق شدیم پرسپولیس را شکیت دهیم ، با او تماس گرفتم و گفتم که از خانه فرار نکن تا من بیایم ( با خنده ).
*تقابل امیرقلعه نویی و علی دایی را چطور میبینید؟
خب به هر جهت هر دوی این عزیزان از مربیان خوب و بزرگ ما هستند و می توانند بازی خوبی از تیم شان در زمین به نمایش بگذارند ، به نظر من امیر تجربه بیشتری دارد و مربی دربی بازی هم هست و حضور او روی نیمکت استقلال می تواند برگ برنده تیم ما باشد.
*اگر بخواهید کری بخوانید ، اولین واکنش شما در مقابل دوستان پرسپولیسی تان چه خواهد بود ؟
من خیلی اهل تلاش برای کری خواندن نیستم ، همین که عدد " چهار " را به دوستانم نشان بدهم کفایت می کند ( با خنده ).
حرف آخر ؟
ببینید ، استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیاست و همانطور که می دانید ، در رنکینگ جهانی فاصله خیلی زیادی را با پرسپولیس دارد ، من امیدوارم هواداران ما روز جمعه به خوبی از استقلال حمایت کنند تا ثابت کنیم به لحاظ هواداران هم از آنها خیلی بیشتر هستیم.