احیاى یک زوج خوزستانى/ کلاه‌کج و مبعلى در پى انتقام از سرخابى‌ها
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

احیاى یک زوج خوزستانى/ کلاه‌کج و مبعلى در پى انتقام از سرخابى‌ها

به نظر مى‌رسد با احیای این زوج خوزستانى در تیم استقلال، دیگر خیال ویسى بابت خط هافبک تیمش راحت باشد

تیم فوتبال استقلال خوزستان موفق شد در آخرین بازى هفته، در ورزشگاه تختى اهواز و با دو گل کلاه‌کج و بیگدلى همنام تهرانى خود را از پیش رو بردارد و همشهرى اهوازى‌اش را در صدر حفظ کند.

شاگردان ویسى توانستند با ارائه یک بازى تماشایى، پس از ۵ هفته به دومین ٣ امتیاز دلچسب‌شان دست یابند. هر چند نباید از بازى ضعیف آبى‌هاى پایتخت -به‌خصوص در خط دفاعى- نیز به راحتى بگذریم. اما در این بین دو تن از مهره‌هاى استقلال خوزستان یعنی عادل کلا‌ه‌کج و ایمان مبعلى، که اتفاقن اولى دو دوره‌ى ناموفق در پرسپولیس و دومى یک دوره‌ى ناموفق در استقلال را داراست، عملکرد چشمگیرى داشتند. کلاه‌کج که یک گل زد و یکى هم ساخت و مبعلى هم یک رهبر واقعى در میانه‌ى میدان بود.

 

کاپیتان مبعلى؛ پدیده ۳۱ ساله!

 

مبعلى در ۶ مسابقه قبلى استقلال خوزستان نیز با دو گل زده و دو پاس گل بهترین بازیکن این تیم بود و حتى به همراه بختیار رحمانى مؤثر‌ترین هافبک لیگ. او در این مسابقه هم بازى چشم‌نوازى را از خود به نمایش گذاشت تا نشان دهد با وجود ٣١ سال سن هنوز حرف‌هاى زیادى براى گفتن دارد.

 

١-قدرت بازی‌سازى: شماره ٢٣ آبى‌هاى اهواز، بار‌ها و بار‌ها با استفاده از پاس‌هاى تودر و گاهى اوقات طولى، هم‌تیمى‌هایش را صاحب موقعیت مى‌کرد، به خصوص در نیمه اول. پاس‌هایى که بیشتر براى میداوودى ارسال مى‌شد. اما در نیمه دوم به نظر مى‌رسید با توجه به گرماى ۴۴ درجه اهواز، بدنش تا حدودى تحلیل رفته و بیشتر نزدیک خط دفاع حضور داشت.

 

٢-یک رهبر واقعى براى کل تیم: در غیاب سهراب بختیارى‌زاده، مبعلى به خوبى در مواقع ضرورى از پس کنترل تیم و هم‌تیمى‌هاى جوانش بر آمد و نشان داد سال‌ها حضور در لیگ ایران و امارات و تیم‌هاى مختلف ملى، یک بازیکن پخته از او ساخته است.

 

٣-خلاقیت و تکنیک بالا: این‌ها دو خصلتى هستند که براى یک هافبک طراح الزامى‌اند. مبعلى این دو ویژگى را داراست و بسیار حساب شده و به موقع از آن‌ها استفاده مى‌کند. در واقع، او گره‌گشاى بازى شاگردان ویسى است.

 

عادل کلاه‌کج

 

هافبک اسبق تیم‌هاى پرسپولیس، سپاهان، صبا و فولاد تا اینجاى کار دو گل زده و سازنده یک گل هم بوده، که آمار خوبى براى یک هافبک جنگنده و شوتزن است.

 

١-قدرت دوندگى: کلاه‌کج در همه جاى زمین دیده مى‌شد. این خصلت او بیشتر در نیمه دوم و با خستگى مبعلى به چشم آمد و در ‌‌نهایت هم توانست با یک پاس تودر عالى، خیال هر دو تیم را راحت کند. به نظر مى‌رسد کلاه‌کج تنها در پرسپولیس دچار مشکل می‌شود!

 

٢-قدرت توپ‌گیری بالا: توپ‌گیرى‌هاى عادل امان شاگردان قلعه‌نوعى را بریده بود. بازیکنانى که اسکلت اصلى تیم ملى را تشکیل مى‌دهند. این باعث شده بود، نکونام حتى یک بار هم فرصت شوتزنى پیدا نکند.

 

٣-حضور فعال در حملات: کلاه‌کج در اکثر حملات تیمش حضور داشت و این را مدیون دوندگى و توپ‌ربایى‌هاى خود بود و این فرصت را پیدا مى کرد تا شوت بزند، پاس عمقى بدهد و یا همانند گل اول فرصت‌طلبى کند.

 

به هر حال به نظر مى‌رسد با احیای این زوج خوزستانى در تیم استقلال، دیگر خیال ویسى بابت خط هافبک تیمش راحت باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل