ايمان به سبيلوي سرمربي؛ ابراهيم زاده بعد از بدترين شروع
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

ايمان به سبيلوي سرمربي؛ ابراهيم زاده بعد از بدترين شروع

منصور ابراهیم زاده در لیگ سیزدهم ناموفق ترین شروع در لیگ برتر را تجربه کرده است و بسیار امیدوار است که این دوران را به دست فراموشی بسپارد و بار دیگر اوج بگیرد.

منصور ابراهیم‌زاده، یکی از مربیان علم‌گرای فوتبال ایران است که در این چند سال اخیر نمودار انتظارات از او با یک شیب نجومی افزایش یافته است، تاجائی‌که پیش از آغاز فصل جاری بسیاری معتقد بودند تنها کسی که می‌تواند پس از پنج فصل به حسرت پرسپولسی‌ها برای قهرمانی و همچنین حسرت همیشگی تراکتورسازان برای فتح لیگ برتر پایان دهد، کسی جز این مربی اصفهانی نیست. این سیبیلوی خوش‌فکر که یکی از معدود تئوریسین‌های قابل احترام در فوتبال ایران است، با دل کندن از فوتبال مادری خود، یعنی فوتبال اصفهان گام به دنیائی پرحاشیه‌ی فوتبال پایتخت گذاشت و هدایت نفت تهران را برعهده گرفت. جنگ برای کسب سهمیه تا لحظات پایانی لیگ برتر با تعدادی جوان کم نام و نشان که استعدادهای آینده‌ی فوتبال ایران بودند، فرضیه‌ی ناکامی او در فوتبال پایتخت را باطل کرد و از او یک مربی صاحب برند ساخت که از قضا یکی از امتیازآورترین مربیان لیگ برتر نیز بود که دو نائب قهرمانی را در این رقابت‌ها نیز در کارنامه دارد و با توجه به فتح جام حذفی و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، به نامی سراسر انتظار مبدل شده است.

با این وجود حضور او در راه‌آهن سورینت آن‌طور که به نظر می‌رسید، با انتظارات همخوانی نداشت و او در هفت هفته‌ی نخست نتایج غیرقابل باوری را گرفت تا خود را به عنوان یکی از گزینه‌های اخراج در هفته‌ی آغازین در کانون توجهات قرار دهد. اما بد نیست بدانید چرا این‌قدر زود باید این تصمیم را گرفت و دل به اخراج ابراهیم‌زاده داد. برای رسیدن به جواب این مطلب بهتر است شروع ابراهیم‌زاده در راه‌آهن را با شروع او در چند فصل گذشته‌ی لیگ برتر مقایسه کنید و خود در این رابطه قضاوت کنید.

1)     لیگ هشتم؛ آغاز دوران سرمربیگری منصورخان در لیگ برتر بود. شروع ابراهیم‌زاده در شش هفته‌ی نخست (هفته‌ی پنجم به تعویق افتاده بود.) بسیار امیدوار کننده بود و در همین زمان بود که همگان مهر تائیدی را بر آینده‌ی مربیگری او زدند. او با کسب سه پیروزی خانگی، یک پیروزی خارج از خانه و دو تساوی خارج از خانه 14 امتیاز کسب کرد تا متوسط 2.34 امتیاز را برای هر بازی کسب کند. ذوب‌آهن با هدایت این مربی 9 گل به ثمر رساند و 5 گل هم دریافت کرد و در دو بازی نیز موفق به بسته نگه‌ داشتن دروازه‌ی خود شد.

2)     لیگ نهم؛ پس از این‌که جام قهرمانی در لیگ هشتم به لطف تفاضل گل بهتر به استقلال رسید و شاگردان ابراهیم‌زاده به فتح جام حذفی رضایت دادند، آن‌ها لیگ نهم را مشابه لیگ هشتم آغاز کردند و در هفت هفته‌ی نخست سه پیروزی خانگی، یک پیروزی خارج از خانه، یک تساوی خانگی، یک تساوی خارج از خانه و یک شکست خارج از خانه‌ی سنگین برابر مس کرمان کسب کردند و به 14 امتیاز دست یافتند تا متوسط امتیازی آن‌ها 2 امتیاز باشد. سبزپوشان اصفهانی با هدایت منصورخان 16 گل به ثمر رساندند و در مقابل 10 گل نیز دریافت کردند و فقط در دو بازی دروازه‌ی خود را بسته نگه داشتند.

3)     لیگ دهم؛ پس از کسب دومین نائب قهرمانی توسط ابراهیم‌زاده، او به یک برند موفق در فوتبال ایران تبدیل شد و او با اعتماد به نفس قابل توجه بهترین شروع را در تاریخ لیگ برتر داشت و 16 امتیاز را از سه پیروزی خانگی، دو پیروزی خارج از خانه، یک تساوی خانگی و یک شکست خارج از خانه کسب کرد تا بطور متوسط از هر بازی 2.29 امتیاز کسب کرده باشد. در مجموع ذوب‌آهن یازده گل به ثمر رساند و 6 گل نیز دریافت کرد و در دو بازی نیز دروازه‌ی خود را بسته نگه داشت.

4)     لیگ یازدهم؛ در شرایطی که بدترین دوران حضور ابراهیم‌زاده در ذوب‌آهن که با مشکلات مالی این تیم همراه بود، در این فصل بود، او موفق شد یک پیروزی خارج‌ ازخانه، یک پیروزی خانگی، یک تساوی خانگی، سه تساوی خارج از خانه و یک شکست خانگی کسب کرد تا از هفت هفته‌ی ابتدائی 10 امتیاز کسب کند و از هربازی بطور متوسط 1.43 امتیاز کسب کند. ذوب‌آهن در بدترین فصل حضور خود در لیگ برتر با هدایت ابراهیم‌زاده در هفت دیدار ابتدائی فصل 10 گل به ثمر رساند و 9 گل نیز دریافت کرد و فقط در دو دیدار دروازه‌ی خود را بسته نگه داشت.

5)     لیگ دوازدهم؛ پس از ترک ذوب‌آهن، ابراهیم‌زاده به نفت تهران کم‌حاشیه و با ثبات مالی قابل توجه رفت و در هفت هفته‌ی آغازین یک پیروزی خانگی، سه پیروزی خارج از خانه، دو تساوی خانگی و یک شکست خانگی کسب کرد تا به مجموع 14 امتیاز دست یابد و بطور متوسط از هربازی 2 امتیاز کسب کند. نفت با هدایت منصورخان 13 گل به ثمر رساند و فقط 6 گل پذیرفت و در سه دیدار نیز دروازه‌ی خود را بسته نگه داشت.

6)     لیگ سیزدهم؛ پروژه‌ی جدید منصور ابراهیم‌زاده گویا حداقل آغاز خوش‌یمنی ندارد و شاگردان او تنها یک پیروزی خارج از خانه، دو تساوی خانگی، دو شکست خانگی و دو شکست خارج از خانه کسب کنند و به مجموع امتیاز 5 از هفت بازی برسند و بطور متوسط از هر بازی 0.72 امتیاز کسب کنند. شاگردان ابراهیم‌زاده تاکنون 6 گل به ثمر رسانده‌اند و 8 گل نیز متحمل شده‌اند و در سه دیدار نیز دروازه‌ی خود را بسته نگه داشته‌اند.    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل