محروميت ابراهيمي و بولكو، نياز سپاهان به مجتبي/ آشتي اجباري با جباري!
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

محروميت ابراهيمي و بولكو، نياز سپاهان به مجتبي/ آشتي اجباري با جباري!

سپاهان در بد مخمصه‌اي قرار گرفته و بدون هافبك وسط و بازي‌ساز بايد به رشت برود. شايد كمبود بازيكن باعث شود كرانچار از موضع خود كوتاه بيايد و براي بازگشت جبازي چراغ سبز نشان دهد

سپاهان بدون مجتبي جباري صبا را برد. اين برد خط بطلاني كشيد روي اين نظريه كه سپاهان بدون مجتبي نمي‌تواند موفق باشد. حد اقل در بازي مقابل صبا اين نظريه ثابت شد كه سپاهان متكي به يك بازيكن نيست و بدون جباري هم مي‌تواند همان تيمي باشد كه همه انتظارش را دارند.

جباري حالا هم جزيي از تيم سپاهان نيست. او آمده تهران و چند روزي مي‌شود كه دور از تمرينات سپاهان است. بازي با صبا براي سپاهان به خير گذشت اما آيا بازي‌هاي بعد هم به همين شكل و بدون مشكل مي‌گذرد؟ روبروي صبا، كرانچار يك تغيير در خط مياني لوزي‌گونه خود به‌وجود آورد. تغيير اينچنيني بود: «امين جهان‌عاليان جانشين مجتبي جباري». اشتباه نكنيد. جهان‌عاليان در پست جباري يا همان هافبك بازي‌ساز بازي نكرد. او جانشين بولكو در جناح راست خط مياني شد و در عوض بولكو به وسط آمد تا هم جاي جباري را پر كند و هم هافبك بازي‌ساز سپاهان شود. البته در كنار اميد ابراهيمي كه هم كارهاي دفاعي انجام مي‌داد و هم در حملات شركت مي‌كرد. سمت چپ هم مثل چند بازي اين فصل و بازي‌هاي نيم‌فصل دوم فصل قبل متعلق به حسين پاپي بود، آن هم در روزهايي كه يعقوب كريمي بهبود يافته و مي‌تواند براي سپاهان بازي كند.

اين تركيب و اين بازيكنان، يك برد حياتي براي سپاهان به دست آوردند. اين برد سرنوشت‌ساز باعث شد غيبت جباري به چشم نيايد. در طول بازي يا بعد از بازي كسي نپرسيد مجتبي كجاست و كي برمي‌گردد؟ همه از به دست آوردن اين برد خوشحال بودند اما بازي‌هاي بعد چه مي‌شود؟ مشكل از همين بازي با داماش آغاز مي‌شود. جايي كه نه اميد ابراهيمي حضور دارد و نه اروين بولكو. در زمين عضدي كه به قول امير قلعه‌نويي، كمتر تيمي مي‌تواند از سد داماش بگذرد و براي اين تيم دردسر بسازد، سپاهان بايد بدون چند بازيكن كليدي خود بازي كند.

بدون شك اميد ابراهيمي جزو 3 بازيكن موثر سپاهان است. چه اين فصل و چه فصول گذشته، او بدون وقفه در تركيب سپاهان بازي كرده و هميشه هم بدون نوسان ظاهر شده. غيبت اميد ابراهيمي را قطعا كرانچار نمي‌تواند هضم كند. او بازيكني را در اختيار ندارد كه در ورزشگاه عضدي مي‌تواند خيلي كمكش كند. هم او را و هم سپاهاني را كه بعد از چند بازي كم‌هيجان، صبا را برد و حالا مي‌خواهد داماش را قرباني انگيزه خود كند. نه اميد ابراهيمي هست و نه تنها جايگزين او يعني اروين بولكو. به اروين بولكو مي‌گويند آچار فرانسه سپاهان. او در چندين و چند پست براي سپاهان بازي مي‌كند. هافبك مياني، هافبك دفاعي، هافبك راست، هافبك چپ، دفاع راست، دفاع مركزي و حتي دفاع چپ. كرانچار اما بولكو را هم مقابل داماش در خدمت ندارد. او هم سه اخطاره شده و با سپاهان به رشت نمي‌رود.

محروميت همزمان بولكو و ابراهيمي كه مقابل صبا مكمل يكديگر بودند و اجازه ندادند غيبت جباري به چشم بيايد، نگراني سپاهاني‌ها را به دنبال داشته. آنها مي‌دانند كه در مركز خط مياني با كمبود بازيكن روبرو هستند. مشكل هافبك دفاعي، مشكلي نيست كه خيلي راحت حل شود. درست مثل تراكتورسازي كه جايگزيني براي مهدي كياني در پست هافبك تدافعي نمي‌خرد، سپاهان هم آلترناتيوي براي اميد ابراهيمي ندارد. تنها راهي كه پيش روي كرانچار مي‌ماند انتقال علي احمدي از قلب دفاع به يك خط جلوتر و پست هافبك دفاعي است تا به نوعي خلا اميد ابراهيمي پوشش داده شود. هر چند علي احمدي هم در ذوب‌آهن و هم در سپاهان بارها در اين پست بازي كرده اما توانايي‌هاي او براي بازي در هافبك دفاعي كجا و اميد ابراهيمي كجا.

كرانچار بايد بسوزد و بسازد با نبود اميد ابراهيمي. علي احمدي را جايگزينش كند و از او بازي بگيرد. حداقل شانس كرانچار اين است كه براي هافبك دفاعي، علي احمدي را دارد اما براي بازي‌سازي چه؟ هيچ مهره‌اي نيست كه بتواند ابتدا جاي مجتبي جباري بازي كند و بعد جانشين اروين بولكو شود. جباري تا اطلاع ثانوي اخراج شده و بولكو هم محروم است. ديگر هافبك بازي‌سازي نمي‌بينيم كه بيايد و در ميانه زمين، بار سپاهان را به دوش بكشد. فقط حسين پاپي است كه شايد بتواند از كناره‌ها به ميانه زمين بيايد و به‌عنوان هافبك بازي‌ساز و كمي جلوتر از علي احمدي به ميدان برود.

به ظاهر، اين تنها راه كرانچار است اما يك راه ديگر هم وجود دارد. راهي مثل بازگرداندن مجتبي جباري به سپاهان و بازي گرفتن از او مقابل داماش. سپاهان در بد مخمصه‌اي قرار گرفته و بدون هافبك وسط و بازي‌ساز بايد به رشت برود. شايد كمبود بازيكن باعث شود كرانچار از موضع خود كوتاه بيايد و براي بازگشت جبازي چراغ سبز نشان دهد. فعلا كه چنين اتفاقي رخ نداده و سپاهان بايد بدون جباري در رشت بازي كند اما اين احتمال وجود دارد كه مسوولان سپاهان وساطت كنند و جباري را به تيم بازگردانند.

اين موضوع اگر اتفاق بيفتد هم به سود سپاهان است و هم به سود كرانچار. اگر جباري برگردد و در رشت براي سپاهان بازي كند خيلي از مشكلات خط هافبك اين تيم برطرف مي‌شود. ديگر كرانچار نگراني به دلش راه نمي‌دهد و البته حسين پاپي هم اسير نمي‌شود كه از كناره‌ها بيايد وسط زمين و غريبه‌ترين نقش زندگي خود را به‌عنوان هافبك بازي‌ساز بازي كند. با اين شرايط است كه سپاهان مي‌تواند اميدوار به موفقيت در رشت باشد. در ورزشگاهي كه جهنم تيم‌هاي حريف است و كمتر تيمي مي‌تواند با امتياز از آنجا خارج شود.

اين سپاهان با توجه به محروميت اميد ابراهيمي و اروين بولكو، بعيد است بتواند با حداكثر امتياز از عضدي خارج شود. مگر اينكه اتفاق خاصي تا روز بازي براي اين تيم رخ دهد. اتفاقي مثل بازگشت مجتبي جباري كه مي‌تواند گره از مشكلات خط مياني سپاهان باز كند. به نظر مي‌رسد مسوولان سپاهان هم متوجه اين موضوع شده‌اند كه هافبك وسط ندارند و بايد هر چه زودتر جباري را به تيم برگردانند. به همين خاطر هم هست كه قرار شده يكي دو روز آينده جلسه‌اي درباره بازگشت شماره 8 برگزار شود و همه چيز به خير و خوشي به پايان برسد. اين را هم نبايد ناديده بگيريم كه جباري چند روز تمرين نكرده و اين‌كه آيا مي‌توان به بازي او در رشت اميدوار بود؟ پاسخ اين سوال را كرانچار مي‌دهد، البته اگر جباري را قبل از بازي با داماش بخشيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل

 
 
 
cache01