آرسنال دو–صفر فنرباغچه: سلام توپچی ها به چمپیونزلیگ

دو گل آرون رمزی، صعود آرسنال به لیگ قهرمانان را قطعی کرد

آرسنال توانست برای شانزدهمین سال پیاپی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یابد. آنها فنرباغچه را در پلی‌آف لیگ قهرمانان دو بر صفر شکست دادند و با توجه به پیروزی سه بر صفر در ترکیه به مرحله گروهی رسیدند.

آرسنال در دقایق اولیه بهتر از حریف بود. پس از آن که هر دو تیم موقعیت‌هایی را از دست داند توپچی‌ها به گل رسیدند. پاس خوب لوکاس پودولسکی به تئو ولکات را گوکهان گونول خواست دفع کند اما توپ دقیقا مقابل پای آرون رمزی افتاد و او با شوت گل اول را زد.

هر دو تیم دست به حمله زدند و دیداری تماشایی را رقم زدند. فنرباغچه در یکی از حملات داشت به گل می‌رسید اما ضربه امانوئل امنیکه را وویچیخ اشچسنی دفع کرد و توپ به تیر دروازه خورد.

پودولسکی سپس به دلیل مشکلی که به نظر از ناحیه همسترینگ بود میدان را ترک کرد. بیرون رفتن او روند آرسنال را مختل کرد و فنر حملاتش را بیشتر کرد.

آرسنال در نیمه دوم کنترل بازی را در دست گرفت و در دقیقه 63 ضربه عالی سانتی کاسورلا با واکنش فوق‌‌العاده ولکان دمیرل به بیرون رفت. سپس ضربه ایستگاهی تئو ولکات به تیر دروازه برخورد کرد.

در نهایت در دقیقه 72 بود که کار تمام شد. کیه‌ران گیبس از سمت چپ فرار کرد و سانتری انجام داد که رمزی آن را سر ضرب به گوشه دروازه فرستاد. دمیرل هم نتوانست واکنشی نشان دهد.

در نهایت آرسنال بازی را برد.