اولیویرا: در پرتغال همه از تراکتورسازی می‌پرسند/ جلالی را نمی‌شناسم اما به او احترام می‌گذارم/ دکتره
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

کنون از هر چیزی مهم‌تر رقم زدن فصلی خوب با تراکتورسازی برای هواداران است و حرف زدن درباره تیمی که مربی آن من نیستم کاملا اشتباه است

 تونی اولیویرا مربی محبوب تراکتورسازی در فصل قبل، این روز‌ها دوباره بیش از هر زمانی موضوع صحبت هواداران شده است و خیلی‌ها منتظر بازگشت او هستند. هر چند خود تونی این موضوع را تایید نمی‌کند. با این مربی برونگرا و دوست‌داشتنی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که می‌خوانید:

 

شنیدیم که در این مدت عمل جراحی داشته‌اید. قضیه چه بود؟

پس از بازگشت به وطنم، حدود دو و نیم ماه پیش متوجه شدم که بیماری دارم. پس از پیگیری‌های بسیار به این نتیجه رسیدیم که در کلیه من تومور بدخیم وجود دارد. قضیه جدی بود و فورا با تصمیم پزشکان بستری شده و زیر تیغ جراحی رفتم و کلیه‌ام را برداشتند. خدا را شکر اکنون هه چیز برطرف شده است و می‌توانم بگویم صد درصد سلامتی کامل خود را دارم.

پس در این مدت استراحت می‌کردید؟

بله. با نظر پزشکان به تعطیلات و کنار دریا رفتم و مدتی را در آن‌جا سپری کردم. به تازگی به شهرم برگشته‌ام و به عنوان کار‌شناس فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی پرتغال و شبکه بنفیکا شرکت می‌کنم.

از فوتبال پرتغال و تیم محبوب‌تان بنفیکا چه خبر؟

این هفته دربی دو تیم بفیکا و اسپورتینگ برگزار می‌شود و حساسیت خاصی دارد. اسپورتینگ با تیم جدید خود وارد میدان شده و تا کنون عملکرد خوبی داشته است. بنفیکا نیز تیم اصیل و قدرتمندی است و به نظر من این بازی، بازی جذابی خواهد بود.

مسئله‌ای که تا کنون در ذهن هواداران مجهول مانده، بحث برکناری شما از تراکتورسازی است. دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

خب این تصمیم باشگاه بود. البته هدف از این برکناری دقیقا مشخص نبود و شش روز مانده به پایان فصل و بعد از بازی با الجیش با پائولو تماس گرفتند و به وی گفتند که دیگر به این تیم تمرین ندهید و در کنار تیم نباشید. آن زمان پائولو با من تماس گرفت و قضیه را گفت و من هم دیگر پیگیر دلایل نشدم. چون پیگیری من در آن برهه به تیم ضربه می‌زد و به همین خاطر به تصمیم باشگاه احترام گذاشتم و دیگر در تمرینات شرکت نکردم. من سعی کردم همان‌طور که به تراکتور آمدم تراکتور را ترک کنم تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

چرا پس از بازی با الجزیره دیگر نتوانستید نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرید؟

خب الان وقت آن نیست که درباره دلایل صحبت کرده و موشکافی کنم. تیم‌های الشباب و الجیش به دلیل داشتن مهره‌های بهتر عملکرد بهتری نسبت به ما داشتند و موفق شدند نتیجه را نیز به نفع خود کنند. اما در کل خوب نیست من درباره دلایل عدم نتیجه گیری صحبت کنم و بهتر است در این‌باره صحبت نکنیم.

در این مدت با بازیکنان تراکتورسازی در ارتباط بودید؟

ارتباط مربی سابق با بازیکنان یک تیم به هیچ عنوان کار درست و حرفه‌ای نیست. من مربی سابق این تیم بودم و اکنون فرد دیگری که قابل احترام است مربیگری این تیم را بر عهده دارد و هرگونه ارتباط من با تیم اشتباه است. فقط یک بار با کریمیان هنگامی که تصادف برایش رخ داد صحبت کردم و آن هم تنها برای جویا شدن از احوال وی بود.


http://u.goal.com/267400/267486hp2.jpg

حرف و حدیث‌هایی درباره بازگشت شما به تراکتورسازی وجود دارد و حتی در رسانه‌ها اعلام شده است که باشگاه با شما مذاکراتی داشته است. این مسائل واقعیت دارد؟

در کل نمی‌خواهم درباره بازگشت حرف بزنم. تبریز را دوست دارم و یک سال را با خاطراتی اغلب شیرین در این شهر سپری کرده‌ام و با مردم آنجا رابطه خوبی برقرار کرده بودم. اکنون از هر چیزی مهم‌تر رقم زدن فصلی خوب با تراکتورسازی برای هواداران است و حرف زدن درباره تیمی که مربی آن من نیستم کاملا اشتباه است. بازیکنان و تیم باید در اوج آرامش و اعتماد به نفس باشد تا بتوانند بازی‌های خوبی انجام داده و نتایج خوبی بگیرد. هیچ چیزی معلوم نیست. شاید روزی قسمت شد و دوباره به تراکتورسازی برگشتم اما اکنون بهترین کار ممکن حمایت از کادر فنی کنونی و آقای جلالی است زیرا او از هرکسی بیشتر نسبت به تیم دلسوز‌ بوده و هدف وی موفقیت تیم است. او را نمی‌شناسم اما وی فرد قابل احترامی است و حمایت همه‌جانبه هواداران از کادر فنی و تیم باعث بهتر شدن تیم برای بازی‌های آتی خواهد شد.

گفتید که در برنامه‌های تلویزیونی پرتغال شرکت می‌کنید. درباره تراکتورسازی از شما سوال می‌شود؟ به آن‌ها چه می‌گویید؟

من کار‌شناس شبکه بنفیکا هستم. نه تنها در تلویزیون، بلکه هر جا که می‌روم از من درباره ایران و فوتبال ایران و علی‌الخصوص تیم تراکتورسازی سوال می‌کنند. آن‌ها دوست دارند درباره باشگاه تراکتورسازی اطلاعات بیشتری کسب کنند و از زمانی که من در ایران سپری کردم سوالات مختلفی می‌پرسند. من به آن‌ها درباره هواداران و اتفاقات خوب و بدی که افتاد می‌گویم.

پس تراکتورسازی در کشور پرتغال معروف شده! حتی از شبکه SIC نیز مستند تونی کبیر پخش شد.

البته. باید از آن‌ها تشکر کرد که این گزارش زیبا را تهیه کردند و واقعا در پرتغال صدا کرد و تبریز و تراکتورسازی را به همه معرفی کرد. از زمانی که کارلوس کی‌روش و خوزه به ایران آمدند، ایران بیشتر مورد توجه پرتغالی‌ها قرار گرفته و مردم پرتغال درباره ایران، و همچنین شهر تبریز اطلاعات خوبی دارند.

حالا که ارتباط فوتبال ایران و پرتغال با حضور شما و کارلوس کی‌روش بیشتر شده است، به نظرتان دو کشور می‌توانند ارتباطات خوبی در زمینه فوتبال داشته باشند؟

فوتبال پیش از هر چیزی به معنای ارتباط و برقرار کردن روابط دوستانه است. اکنون دو کشور اطلاعات خوبی نسبت به فوتبال همدیگر دارند و می‌توانند در این عرصه تعاملات بسیاری داشته باشند و باعث ایجاد روابط دوستانه بین دو کشور نیز شود. ارتباط با ایران اکنون بهتر از گذشته شده است و این برای ایران و پیشرفت فوتبال کشور نیز خوب است. این کشور اکنون به جام جهانی راه یافته و زمان خوبی برای عرصه فوتبال خود به جهانیان است. ارتباط با اروپا نیز یکی از بهترین عواملی می‌تواند باشد که به فوتبال ایران کمک کند.

حرفی با هواداران تراکتورسازی که همواره پیگیر شما هستند دارید؟

از آن‌ها می‌خواهم که تنها پشتیبان مربی کنونی و تیم باشند این از هر چیزی مهم‌تر است. همچنین آن‌ها بدانند که همواره در قلب من جا دارند و عاشقانه تک‌تک آن‌ها را دوست دارم و فراموش کردن آن‌ها کاری غیرممکن است. از آن‌ها می‌خواهم که همواره جانانه تیم را تشویق کنند و ورزشگاه را پر کنند. یقین بدانند تراکتورسازی بدون آن‌ها معنی ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل