نیمکت نشینی نیمار در سومین بازی متوالی برای بارسا

تاتا براین باور است که نباید به یکباره فشار سنگینی به نیمار وارد آورد و باید تدریجا او را در تیم به کار بگیرد تا بار مسئولیت به یکباره روی دوش او سنگینی نکند

 خیلی ها فکر می کردند که غیبت لیونل مسی در بازی یکشنبه تیمش در هفته دوم رقابت های لالیگا مقابل مالاگا، به منزله توفیق اجباری برای نیمار خواهد بود تا از ابتدا در ترکیب تیم کاتالان قرار بگیرد ولی در کمال تعجب همگان شاهد بودیم که ستاره برزیلی بنا به تشخیص تاتا مارتینو، بازی را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرد.

بعد از گلی که نیمار کمی بعد از ورودش به ترکیب بارسا در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا به ثمر رساند، خیلی ها فکر می کردند که او مجوز حضور در ترکیب اصلی بارسا را یافته و دل تاتا را به دست آورده ولی یکشنبه شب شاهد آن بودیم که تاتا هنوز شرایط را برای حضور نیمار در ترکیب ثابت تیمش ایده آل نمی داند.

این سرمربی آرژانتینی براین باور است که نباید به یکباره فشار سنگینی به نیمار وارد آورد و باید تدریجا او را در تیم به کار بگیرد تا بار مسئولیت به یکباره روی دوش او سنگینی نکند و همین باعث لطمه خوردن روحی و فوتبالی ستاره 21 ساله برزیلی نشود. در بازی یکشنبه شب هم نیمار مجبور شدکه تا دقیقه 63برای ورود به زمین صبرکندودرنهایت به جای پدرو به میدان رفت تا شروع رسمی او در ترکیب اصلی تیم کاتالان برای چند روز هم که شده به تعویق بیفتد.

او یکشنبه شب درشرایطی گام به زمین چمن ورزشگاه «لاروسالدا»گذاشت که تیمش به لطف تک گل آدریانو با نتیجه 0-1 ازحریف جلو بود. جالب اینجا بود که باورود نیمار به زمین مسابقه، او مبدل به سوژه اصلی خطاهای بازیکنان حریف شد ودقیقا مثل بازی با اتلتیکودرورزشگاه کالدرون بازیکنان تیم میزبان خطاهای زیادی روی نیمار مرتکب می شدند. داور مسابقه هم خیلی از این خطاها را سوت نزد و به عنوان مثال می بایست در دقیقه 78 سرخیو سانچس را باکارت قرمز از زمین اخراج می کرد.

درجریان این بازی گامس، بازیکن حریف هم سعی در تحریک کردن نیمار داشت تا درگیری هایی راایجاد کند ولی دراین مسیر چندان موفق نبود.

بازی بعدی بارسلونا، بازی با اتلتیکومادرید در دور برگشت سوپرکاپ اسپانیا خواهد بود و تیم کاتالان در صورت درخشش دراین بازی، خواهد توانست تا اولین جامش در فصل جدید را کسب کند. برگزاری این بازی در ورزشگاه نوکمپ امتیاز مثبتی برای تیم کاتالان است و نیمار که گل سرنوشت ساز تیمش دربازی رفت رابه ثمر رسانده بود، بیش از سایرین منتظر درخشش دراین بازی و کسب اولین جام قهرمانی با پیراهن آبی و  اناری بارساست.