یادداشت ویژه: چرا بازیکنان بزرگ کمتر مصدوم میشوند؟

چرا بازیکنانی مانند مسی و رونالدو کمتر مصدوم میشوند؟!!با توجه به اینکه تمام و یا حد اکثر فشار تیم(خودی و حریف) بر روی آنهاست

سایت گل- همگی متفق القولیم که رانندگی در ایران به مانند یک کابوس می ماند!!حتما لازم نیست که به کسی بزنی و مقصر باشی!!بلکه هر لحظه ممکن است که یک اتفاقی بیافتد و علتش در وضعیت بد جاده،آسفالت خیابان،کمبود و یا فقدان علائم رانندگی،خرابی وسیله نقلیه مقابل  و الی آخر...باشد.ولی در همین کشور خودمان با این وضع رانندگی هم افرادی را میشناسم که سالهاست رانندگی میکنند و غلوی نیست که بگوئم حتی یک مورد تصادف هم نداشته ویا تنها از نوع خفیف آنرا داشته اند.بنا براین یک راننده ماهر همه چیز را زیر نظر دارد و اجازه نمی دهد که محیط و دیگران غافل گیرش نمایند.

حال قضیه را میبریم به فوتبال و اینکه چرا بازیکنان بزرگ کمتر مصدوم می شوند؟چرا بازیکنانی مانند مسی و رونالدو کمتر مصدوم میشوند؟!!با توجه به اینکه تمام و یا حد اکثر فشار تیم(خودی و حریف) بر روی آنهاست!تیم مقابل و بازیکنان حریف به هر تر فندی دست میزنند که آنها را اذیت کنند و حتی آنها را مصدوم نمایند ولی به ندرت موفق میشوند!!؟

ممکن است دلایل زیادی را بشماریم مانند: ،آمادگی فوق العاده بدنی،و یا بهداشت مناسب،تغذیه اصولی و کامل،خواب واستراحت مکفی و از همه مهمتر افکار حرفه ای و تمرکز حواص صرف بر روی اصلی ترن کار و وظیفه خود یعنی فوتبال و فقط فوتبال.!!

اینها همه درست و در جای خود منطقی هستند و بسیار کمک کننده ولی اصل ماجرا بر می گردد به رانندگی؟! یعنی که یک فوتبالیست بزرگ و بزرگترین های آنها حتی اگر جثه تنومندی هم نداشته باشند ، آنقدر مهارت،هوش وتوانائی دارند که بدانند در زمان مناسب در جای مناسب باشند!؟خطر کجاست؟ ویا از چه سمتی می آید و به همان سمت نمی رود.کجا 1 ثانیه دیرتر و یا 1 ثانیه زودتر حرکتی،دیریبلینگی،فراری،استارتی،شوتی و.... میکند و خود را از مهلکه وتله حریف،توپ و زمین و.. می رهاند.!!

این قابلیت،هوش،مهارت،و توانمندی تقریبا هیچ کدام اکتسابی نبوده و باید دست به دعا برای پدر مادر برداشته شود.!!

این بازیکنان در داشتن ایده برای تک تک لحظات بازی فوق العاه هستند و معمولا این استعداد را به ارث میبرند.شما تصور کنید که راننده بزرگ به چه صورتی از صحنه خطر فرار میکند و با یک فوتبالیت بزرگ از یک شلوغی ویا تراکم بازیکنان حریف بیروم می آید!!؟

یک بار از یکی از رانندگان بزرگ فرمول 1 پرسیدند که راز موفقیت شما چیست؟ گفت جائی که بقیه ترمز میکنند من گاز میدهم و با العکس!!