بروزترین وبلاگ فوتبال
جمعه 12 مهر 1392برچسب:, :: 11:53 ::  نويسنده : حمید

ثبت اسم لیونل مسی در کتاب گینس سال 2014

امسال نام ستاره آرژآنتینی درکتاب رکوردهای جهان ثبت خواهد شد

لیونل مسی ستاره آرژآنتینی بازیکنی است که دست از رکوردشکنی نمی کشد و از همین رو قرار است تا نام او درنسخه بعدی(سال 2014) کتاب رکوردهای جهان (گینس) ثبت شود.
لیونل مسی تا به اینجای کار 5 رکورد را به نام خود ثبت کرده که قرار است این رکوردها درکتاب گینس درج شوند.:
1- دارنده بیشترین توپ طلای فیفا. او در 7 ژانویه سال2013 برای چهارمین سال متوالی توپ طلای فیفا را مال خود نمود
2-زننده بیشترین گل در طول یک سال میلادی با مجموع 91 گل: رکوردی که در روز 22 دسامبر سال 2012 دربازی بارسلونا در لالیگا مقابل وایادولید ثبت شد
3- زننده بیشترین گل در یک فصل از رقابتهای لالیگا: با مجموع 50 گل در 37 بازی برای بارسلونا در فصل 2-2011
4- اولین بازیکنی که توانسته بیش از یک هت تریک در طول یک فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. اولین هت تریک او در یک فصل از رقابتهای اروپایی درروزاول نوامبرسال 2011 مقابل ویکتوریا پلژن از راه رسید و دومین هت تریک اروپایی آن فصل در روز هفتم مارس سال 2012 مقابل بایرلورکوزن
5- در فصل 2-2011 مسی با رکورد گلزنی خوسه آلتافینی (که در فصل 3-1962 در میلان بازی می کرد) برابری کرد و توانست در یک فصل از رقابتهای اروپایی 14 گل به ثمر برساند.
در کتاب رکوردهای گینس سال 2014 این بخش را مطالعه خواهیم نمود. فروش این کتاب از روز 15 اکتبر سال 2013 میلادی آغاز خواهد شد.

لیپی در آستانه‌ی فتح جام معتبری دیگر، این‌بار با گوانگ‌ژو

مارچلو لیپی ایتالیائی پس از فتح جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا و البته چندین جام معتبر اروپائی دیگر در آستانه فتح لیگ قهرمانان قرار دارد تا از خود یک چهره تمام نشدنی در فوتبال بسازد

شاگردان مارچلو لیپی، سرمربی سرشناس ایتالیائی امروز در ورزشگاه کانتون موفق شدند حریف نامدار ژاپنی خود را با نتیجه‌ی قاطع 4-0 مغلوب کنند و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند تا لیپی 65 ساله در آستانه‌ی فتح یک جام دیگر قرار گیرد و ویترین افتخارات خود را بیش از پیش رنگین کند.

به گزارش سایت گل، مارچلو لیپی که بیش از این هدایت تیم‌های مطرحی همچون اینترمیلان، یوونتوس، ناپولی و همچنین تیم ملی ایتالیا را برعهده داشته است و در اروپا و جهان به افتخارات ریز و درشت بسیاری از جمله فتح اسکودوتو برای پنج مرتبه، فتح لیگ قهرمانان اروپا به همراه یوونتوس و فتح جام جهانی به همراه تیم ملی ایتالیا را در کارنامه دارد، تصمیم گرفت تا در سال‌های آخر دوران حرفه‌ای مربیگیری خود راهی فوتبال قاره‌ی کهن شود و هدایت تیم فوتبال متمول گوانگ‌ژو اورگرانت چین را برعهده بگیرد و پس از فتح سوپرلیگ این کشور با جمعی از ستاره‌های سال‌های نه چندان دور اروپا راهی لیگ قهرمانان آسیا شود و از همان ابتدا برای قهرمانی بجنگند.

گوانگ‌ژو در نیمه‌نهائی لیگ قهرمانان باید به مصاف کاشیوا ریسول ژاپن می‌رفت، تیمی که در جی‌لیگ اوضاع نه‌چندان مناسبی را داشت. شاگردان لیپی در دور رفت در ژاپن موفق شدند نیمی از راه صعود را بروند و حریف خود را 4-1 شکست دهند و با خیالی آسوده انتظار این تیم را در ورزشگاه کانتون بکشند و در نهایت در دیدار برگشت نیز با نتیجه‌ی 4-0 پیروز شوند و با قاطعیت هرچه تمام‌تر برای فتح این جام گامی بلند را بردارند.

گل های این بازی را الکسون 16، کونکا 57 و موریکوی 79 و 88 به ثمر رساندند. 

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 19:21 ::  نويسنده : حمید

استقلالی‌ها و فقط یک عکس یادگاری با پیراهن زندی

درشرایطی‌که پس از مصدومیت شدید فریدون زندی، هافبک اسبق استقلال تهران در لیگ ستارگان قطر، باشگاه استقلال قصد داشت تا با پیراهن این تیم در نیمه‌نهائی لیگ قهرمانان حاضر شود، با مخالفت ناظر این دیدار بازیکنان استقلال پیش از این بازی در رختکن این تیم تنها یک عکس یادگاری با آن پیراهن انداختند.

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 19:1 ::  نويسنده : حمید

دروگبا: هنوز در اروپا حرف‌هایی برای گفتن دارم

این بازیکن 35ساله گفته او به فوتبال اروپا بازگشت تا نشان دهد هنوز می‌تواند در لیگ قهرمانان رقابت کند.

دیدیه دروگبا گفت که انتقالش به گالاتاسرای در ژانویه با این انگیزه بود که باز هم بتواند در لیگ قهرمانان بازی کند.

این اسطوره اهل ساحل عاج در تابستان 2012 به چین رفت اما در ژانویه به گالا پیوست.

گالاتاسرای فصل پیش تا یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و دروگبا مشتاق است که نشان دهد همچنان می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند: «در چین بودم که حس کردم هنوز حرفی برای گفتن در فوتبال اروپا دارم.

من تمام نشده بودم. من پر از انرژی بودم و می‌خواستم از قهرمانی‌ای که با چلسی داشتم دفاع کنم. می‌خواستم دوباره خودم را در لیگ قهرمانان ثابت کنم.

سن هیچ چیز نیست و تنها عدد است. همه چیز بستگی به کیفیت، تجربه و شرایط فیزیکی شما دارد.

پس از تمامی این سال‌ها حس بسیار خوبی دارم و می‌توانم بگویم که هم از نظر فنی و هم از نظر ذهنی پیشرفت کرده‌ام.»

چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : حمید

مرا به نام کوچکم صدا بزن!
شجریان پسر نشان از پدر دارد یا نه؟
شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.
سال های سال طول کشید تا شجریان پدر پله های شهرت را بالا بیاید؛ هر چند حالا که روی قله 73 سالگی ایستاده، او را استاد آواز می دانند ولی «محمدرضا شجریان» مدت ها شاگردی کرد، با اسم مستعار (سیاوش بیدکانی) خواند، با آهنگسازان بسیاری تمرین کرد. در بین اساتید بسیار خودش را بالا کشید و پس از انقلاب (در آستانه 40 سالگی) مشهور شد.

شجریان پسر اما این پله های ترقی را دوتا یکی طی کرده؛ نواخته، کلاس رفته، نزد پدر (و نه خواننده ای دیگر) شاگردی کرده، همخوانی های قابل قبول داشته ودر 28 سالگی به حدی از شهرت و مقبولیت رسیده که نخستین آلبوم مستقلش را روانه بازار کند. همین تفاوت معنادار، همین پله های طی شده، محل سوال جدی این متن است؛ شجریان ها چقدر به هم شبیه اند؟ چقدر راهشان جداست و سوال هایی که بایدب رای شناخت خواننده نسل ما، به آن فکر کنیم.
 
صدا

اینجور که از خیلی اساتید مهم و بزرگ موسیقی سنتی مان نقل شده، شجریان همیشه تصنیف و آهنگی که برایش ساخته اند را متناسب با گنجینه دانش خود در حوزه شعر و همچنین مطابق با سبک و سیاق آواز خواندنش بهینه می کند و به اصطلاح ساده تر، آهنگ را بالا و پایین می کند. اینطوری گاهی در برخی از قسمت های آهنگ، موتیف عوض می شود، جمله بندی تغییر می کند یا خواندن ترجیع بند تصنیف به شکل دیگری درمی آید.

درواقع شجریان پدر، خیلی علاقه ندارد سبک خاص آهنگساز روی امضای آوازخوانی او اثر بگذارد و کارش تحت تاثیر دیگران قرار بگیرد؛ حتی اگر آهنگساز یا سرپرست گروهی که با او کار می کنند، برای خودش استادی تعمام عیار باشد او ضرورتی نمی بیند به چالش تازه ای که آهنگساز پیش رویش گذاشته، حتما تن دهد و اینطوری، گاهی اصلا ماجرا برعکس شده و خودش روی کار آهنگساز تاثیر گذاشته اما درآثار پسر – برخلاف پدر- امضای گروه یا آهنگسازی که با او کار کرده اند را بیشتر احساس می کنیم تا مُهر خود خواننده را.
 
همایون (شاید به خاطر شور جوانی و میل به تجربه گرایی)، از چالش های جدید استقبال می کند و به همین خاطر، اصراری ندارد که کارش متاثر از سلیقه ورنگ آمیزی دیگران نباشد. به عنوان مثال، گروهی مانند «دستان» (به سرپرستی حمیدمتبسم)، با نوآوری ها و ایده های بدیع و تازه، کاراکتر موسیقایی مستقل و مشخص خود را در فضای هنری کشور پیدا کرده اند. شاید به همین خاطر هم، هیچ وقت همکاری مشترکی بین این گروه و شجریان پدر اتفاق نیفتاده است اما پسر، از این پیشنهاد همکاری استقبال می کند و اتفاقا حاصل کار در آلبوم «قیژک کولی» شنیدنی از کار درمی آید.
 
________________________________________

شعر

شجریان پدر، به واسطه تجربه سالیان دراز در موسیقی و آگاهی از نقش مهم شعر در تاثیرگذاری و ماندگاری آواز سنتی، اهمیت ویژه ای به این بخش از کارش می دهد. حتی روی اینکه مجموعه اشعار یک آلبوم یا کنسرت، در کنار هم فضا و حال و هوایی کم و بیش یکدست و هدفمند بسازند،اصرار دارد. نتیجه اش هم درخیلی موارد فراموش نشدنی شده: «دز نظربازی ما بی خبران حیران اند» در «عشق داند...»، «روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست» در «چشمه نوش»، «یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد» در «بیداد»، «ما گدایان خیل سلطانیم» در «نوا»، «از در درآمدی و من از خود به در شدم» در دستان و ... در تمام این آلبوم ها هماهنگی بین شعر و دستگاه انتخابی و درک درست شجریان از معنای کلمات و جمله ها و آکسان گذاری [= تاکید] روی واژه ها، نقش بسیار مهمی در خاطره انگیز شدنشان داشته است.
 
مثلا حزن مواج در دستگاه «همایون» با شعر تلخ حافظ (یاری اندر کس ...) کاملا می خواند یا غم «دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد» استاد در دشتی خوانی آلبوم «گنبد مینا» را نمی توان در مایه و دستگاه دیگری تصور کرد اما این وسواس و دقت، در پسر انگار کمتر به چشم می خورد و نتیجه اش آهنگ هایی شده که بعضا در آن، شعر و موسیقی خیلی با هم همراه نیستند.
 
 مثلا در «آب، نان، آواز»، انتخاب دستگاه چهارگاه یا فضای دیوانه و شوریده سر غزل مولوی («این بار من یکبارگی...») خیلی مرتبط به نظر نمی رسد، یا غزل دیگر دیوان شمس («شد ز غمت خانه سودا دلم») در آلبوم «نسیم وصل»، چندان روی همایون – به اصطلاح – ننشسته و از بی قراری شاعر در آهنگی که از آن می شنویم، چندان خبری نیست.
________________________________________

سبک

شجریان پدر، در سی و چند سال اخیر و تقریبا تا قبل از «شب، سکوت، کویر»، همیشه به سبک و سیاق سنتی خودش خوانده. ایده های نو و ابتکاراتی هم که داشته (مثل آواز دشتی اش در «گنبد مینا»)، در چارچوب همان قواعد کلاسیک بوده. حتی وقتی در آلبوم هایی مث ل«جان عشاق» با ارکستر سمفونیک همراه شده، سازهای زهی جداگانه کار خودشان را کرده اند و آهنگ خودشان را زده اند، و استاد به سیاق همیشه «دوش می آمد و رخساره برافروخته بود»ش را خوانده. تازه نزدیک به یک دهه پیش و در همکاری با هنرمندان قالب شکنی مثل علیزاده و کلهر («زمستان است» و «فریاد»)، سعی کرده جلوه تازه ای از قدرت صدا و استعداد خواندنش را به نمایش بگذارد.
 
اما همایون، در اغلب آلبوم ها حال و هوا و فضای تازه ای را آزمونده و شاید به خاطر جوان بودنش، تنوع سلیقه های مخاطب را به طور مستمر رعایت کرده. او غیر از «نسیم وصل» و «ای جان جان بی من مرو»، تقریبا در هیچ آلبوم دیگری طبق نظم و قاعده کلاسیک ردیف آوازخوانی ندارد؛ در «شوق نامه» که به همت محمدرضا درویشی منتشر شد، براساس تم ها و موتیف های قدیمی روایت شده از سوی عبدالقادر مراغه ای خوانده اما در «نقش خیال» در کنار علی قمصری، در گام مینور خوانده که به موسیقی غربی نزدیک است.
یا کار سترگ و پروژه عظمی مثل «سیمرغ» تقریبا هیچ شباهتی به «آب، نان، آواز» ندارد که دستگاهش نه شور است، نه دشتی، نه چهارگاه و در عین حال از هر کدامشان لمحه ای در آن شنیده می شود (به اصطلاح اهل موسیقی، «مدولاسیون»های متعددی استفاده شده و در طول آلبوم آهنگ ها از مُدی به مد دیگر می رود).
 
تقریبا نشنیده ایم همایون در آلبومی، گوشه های ردیف موسیقی ایرانی را در یک دستگاه پشت سر هم بخواند، این در حالی است که پدر، آلبوم های فراوانی دارد که تقریبا اول تا آخرش را کاملا در یک دستگاه یا آواز خوانده و در خواند آواز به وفور از گوشه های متفاوت آن دستگاه یا آواز استفاده کرده است.

پسر اما، سعی کرده در هر آلبوم شمه ای تازه از استعدادها و مهارت هایش را برایمان رو کند؛ گاهی با خواندن در اوکتاوهای خیلی بالا، گاهی با اجراهای چند صدایی (این که یک آهنگ را با دو صدا یکی در اوکتاو بالا و دیگری پایین بخواند). در مرور کارهای همایون سیر مشخصی را نمی شود پیدا کرد، چنانکه بعد از کارهای بدیع با سبک و سیاق جدید، یکدفعه بازگشت غیرمنتظره ای به موسیقی قدیمی ایرانی می کند و در آلبوم هایی دیگر سراغ تصنیف خوانی قدیمی و ساز آواز به سبک ردیف می رود.
 
به این ترتیب و با این تنوع کاری، همایون در عین حال که برای همه جور سلیقه ای می خواند اما در عین حال «هنوز» سبک و امضای منحصر به فردی برای خود ندارد.

برای آنهایی که کنسرت «همنوا با بم» و «آهنگ وفا» را شنیده اند، تشخیص صدای پدر و پسر از همدیگر تقریبا غیرممکن است. جدا از خود صدا، جنس تحریرها و لحن آوازها هم بی نهایت به هم شبیه اند. پسر ردیف آواز ایرانی را از کنجینه بی مثالی که پدر پیش رویش گذاشت، آموخت (تسلط شجریان پدر بر انواع ردیف های آوازی ایرانی، از نور علی برومندو استاد مهرتاش گرفته تا عبدالله دوامی، بر کسی پوشیده نیست) و به خاطر همین ابتدا به ساکن همه چیز در خواندن این دو نفر بسیار نزدیک به هم بود اما از وقتی اولین آلبوم مستقل همایون (نسیم وصل) بیرون آمد، خیلی چیزها عوض شد.حالا ما صدای خواننده ای را می شنیدیم که صرفا به شجریان قبلی شباهت داشت اما تحریرها و آوازخوانی ها آن قدری تغییر کرده بود که آن را به عنوان صدایی مجزا و «دیگر»ی از نسخه پدر تفکیک کنی.

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : حمید

بازهم سانتر از راست کره ها روی خط شش قدم استقلال با دفع ناقص مدافعان این تیم همراه بود تا گو یو هان به راحتی گل دوم سئول را به ثمر برساند.

گل: دژان دامیانویچ دقیقه 38، گو یو هان دقیقه 4
لیگ قهرمانان آسیا مرحله ی نیمه نهایی

ورزشگاه جام جهانی سئول
کارت زرد: گو یو هان دقیقه 27 (اف سی سئول)- جواد نکونام دقیقه 60 (استقلال)
استقلال:
سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل( از دقیقه 68 احمد جمشیدیان)، آندرانیک تیموریان، محمد قاضی، پژمان نوری و محمدمهدی نظری

 

سرمربی: امیر قلعه نوعی.
اف سی سئول:
کیم یونگ دائه، گو یو هان، کو یونگ هان، چادوری، دژان دامیانویچ، موریو مولینا، های دای سونگ، یون ایل لوک(از دقیقه 63 سرجیو اسکودرو)، کیم چی بو، کو یو جینگ، جینگ کیو.
سرمربی: چونگ بونگ سو.
شرح بازی:

 

نیمه نخست در حالی که تا اواخر این بازی بدون حادثه جدی رو دروازه های دو تیم در جریان بود، پس از به ثمر رسیدن گل اف سی سئول ورق به سود این تیم برگشت و درست پس از گل سید مهدی رحمتی یک تک به تک را به صورت دو ضرب دفع نمود. پیش از گل دوبار نکونام با شوت های خطرناکش دروازه کره ها را به خطر انداخته بود.

 

در نیمه دوم هنوز بازیکنان دو تیم دست و حسابی خود را پیدا نکرده بودند که روی یک غافلگیری درست به مانند گل اول این کره های فرصت طلب بودند که توانستند همان ابتدای کار گل دوم را هم وارد دروازه استقلال کنند. بعد از این گل امیر قعله نوعی باآوردن جمشیدین و استفاده از پاس های بلند او تا حدی توانست از زیر فشار کره ای ها بیرون بیاید و در چند نوبت می توانست دروازه سئول را بازی کند که خطرناک ترین موقعیت را سانتر آندو تیموریان و ضربه سر نکونام به وجود آورد که از فاصله اندک به بیرون رفت.

 


شرح گلها:

 

سئول 1-0 استقلال: سانتر از جناح راست بازکنان کره در غفلت مدافعان استقلال روی خط شش قدم این تیم فرود آمد، ضربه سر یو هان را رحمتی به صورت ناقص دفع نمود تا دژان دامیانویچ فرصت طلب از روی خط شش قدم گل نخست اف سی سئول را به ثمر برساند.

 

سئول 2-0 استقلال: بازهم سانتر از راست کره ها روی خط شش قدم استقلال با دفع ناقص مدافعان این تیم همراه بود تا گو یو هان به راحتی گل دوم سئول را به ثمر برساند.

دایی: معتقدم بازی قبلی را نباختیم/ باید با متخلفان برخورد شود/ اتفاقات اصفهان اظهر من الشمس است!

باید بگویم بازی قبل را شکست نمی‌دانم و این مسابقه را از بعد نتیجه قبول ندارم

کنفرانس خبری پیش از دیدار پرسپولیس و فجر سپاسی برگزار شد و مطابق انتظار بیشتر صحبت های دایی پیرامون اتفاقات دیدار با سپاهان پیگیری شد.
دایی در ابتدا گفت: فردا بازی سختی داریم، با تیمی روبرو می‌شویم که شرایط بهتری پیدا کرده و از دو مسابقه قبلی خود 4 امتیاز کسب کرده است. جا دارد عرض ارادت کنم به غلامحسین پیروانی که تیم را تشکیل داده و همچنین محمود یاوری که استاد همه ما است داشته باشم. فجر تیم بسیار خوبی است، دو بازی قبلی آنها را آنالیز کردیم و بسیار خطرناک هستند. با توجه به اینکه بازی قبلی را به ناحق واگذار کردیم در این دیدار مقابل هوادارانمان برای جبران و کسب 3 امتیاز به میدان می‌رویم. آرزو می کنم همه چیز خوب پیش رود و در تمام قسمت‌ها عدالت رعایت شود.
یاوری ترجیح می دهد نبازد تا پیروز شود!؟
از افکار محمود یاوری خبر ندارم و نمی‌دانم چیست اما ما فکر همه چیز را کردیم در تمرین دو روز گذشته روی این تیم کار کردیم تا با شناخت کامل به میدان برویم، مطمئن باشید تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم تا 3 امتیاز را بگیریم. 

در خانه می برید اما در خارج خانه نتایج بد است, چرا!؟ 

 این موضوع دلیل خاصی ندارد فوتبال همین است. البته شرایط ورزشگاه آزادی با سایر زمین‌ها فرق می‌کند و ما می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم، حضور هوادارانمان نیز بسیار مؤثر است البته باید بگویم بازی قبل را شکست نمی‌دانم و این مسابقه را از بعد نتیجه قبول ندارم، امیدوارم پس از کسب نتیجه در دیدار فردا در مسابقه بعدی نیز اولین پیروزی خارج از خانه خود را کسب کنیم. 

کارت قرمز حسینی هم به زرد تبدیل شد... 

 این اتفاق هیچ تأثیری ندارد و مشکلی را از ما حل نمی‌کند البته باز هم دستشان درد نکند که چنین کاری کردند، حالا با این حساب او  3 اخطاره می‌شود و تنها یک بازی برای ما نیست اما اگر آن اخراج می‌ماند شاید او را دو بازی نداشتیم. از همه این اتفاقات می‌توان نتیجه گرفت که چه اتفاقاتی در بازی مقابل سپاهان افتاده است.

 قهرمانی هم گفته امروز به فدراسیون می رود...

صحبت خاصی ندارم، اتفاقاتی که در بازی‌های قبلی افتاده اظهر من الشمس است و خیلی راحت نشان‌دهنده حقیقت است. ما چیزهایی داریم که مطمئنا می تواند به ما کمک کند، اعتقاد دارم باید با متخلف در هر قشری برخورد شود. ما در فوتبال هستیم و در بین بازیکن، مربی، مدیر و سرپرست ممکن است افراد متخلفی باشد، در داوری هم افراد پاک، سالم و با وجدانی حضور دارند که وجدان خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند، این افراد زیاد هستند و باید به دنبال استفاده از آنها باشیم. 
چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : حمید

کاشیوا ریسول 1-4 گوانگوژو اورگرانده: خشم اژدهای چینی

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، گوانگژو را باید یکی از فینالیست های امسال لیگ قهرمانان آسیا دانست

تیم چینی گوانگژو با پیروزی 4-1 مقابل کاشیوا ریسول در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گام بلندی به سوی دیدار نهایی برداشت.

گزارش تصویری: دیدار دو رونالدو در کمپ تمرینی والدبباس شهر مادرید

رونالدوی برزیلی امروز از کمپ تمرینی رئال مادرید دیدار کرد و در جریان این دیدار با کریس رونالدو و برخی دیگر از شاگردان آنچلوتی نیز عکس هایی به یادگار گرفت

رونالدو لوئیس نازاریو د لیما، اسطوره سابق باشگاه رئال مادرید و تیم ملی برزیل که این روزها در اسپانیا به سر می برد صبح امروز و قبل از سفر کاروان کهکشانی هابه آلیکانته برای رویارویی با الچه، از کمپ تمرینی رئال دیدار کرد
او در جریان این دیدار با تعدادی از بازیکنان رئال و کارلو آنچلوتی سرمربی این تیم عکسهایی را به یادگار گرفت.
دراینجا می توانید تصاویر منتخبی از این دیدار را تماشا کنید:


Entrenamiento
Entrenamiento
Entrenamiento
Entrenamiento

چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 15:20 ::  نويسنده : حمید

پنجعلي :این حق‌کشی، بازیکنان را جری کرده است

«به عنوان کسی که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده‌ام درک می‌کنم بازیکنان تیم وقتی در دقیقه چهار بازی با حکم غلط داور، یک پنالتی دادند و 10 نفره شدند، چه حالی داشتند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت:«بازی با سپاهان، بچه‌ها را متوجه مسائل مهمی کرد. در چهره آنها می‌بینم که خیلی شاکی هستند و جری شده‌اند. امتیازات این بازی که با اشتباه داور جابجا شد، روی سرنوشت لیگ تاثیر می‌گذارد. البته این اتفاق حسی را در تیم بوجود آورده که اگر در تیم باقی بماند، به قهرمان شدن پرسپولیس کمک می‌کند.»

محمد پنجعلی افزود:«به عنوان کسی که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده‌ام درک می‌کنم بازیکنان تیم وقتی در دقیقه چهار بازی با حکم غلط داور، یک پنالتی دادند و 10 نفره شدند، چه حالی داشتند.»

وی افزود:«این درست که گاهی 10 نفره شدن یک تیم کار را حتی برای تیم مقابل سخت‌تر می‌کند که نمونه‌اش همان بازی تاریخی دربی و آن سه گل بود اما 10 نفره شدن داریم تا 10 نفره شدن! در بازی با سپاهان فضایی بوجود آمد که روح و روان تیم را برهم ریخت و کل برنامه فنی و کادر فنی، تحت تاثیر قرار گرفت. با این وجود پرسپولیس پایاپای بازی کرد.»

پنجعلی كه با سايت رسمي باشگاهش مصاحبه كرده گفت:«می‌بینم که بعد از آن بازی، اتفاقاتی در تیم افتاده و بچه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. بچه‌ها حالا متوجه شده‌اند که وقتی کادر فنی و علی دایی به آنها هشدار می‌دهند، درباره چه مسائلی صحبت می‌کنند. بعد از بازی کاملا مشخص بود که بچه‌ها شاکی و جریح شده‌اند. این حق‌کشی و ظلمی که به پرسپولیس شد، یک چیزهایی را در آنها زنده کرد که اگر حفظش کنند و این بازی را از یاد ببرند، می‌تواند برای رسیدن به قهرمانی به تیم کمک کند و آن را قطعی سازد.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد:«حالا دیگر به بازی با فجر فکر می‌کنیم ولی می‌خواهیم به یک مساله تاکید کنیم. اگر تمام مسائلی که در روزهای اخیر و در برنامه 90 را هم نادیده بگیریم، آقای قهرمانی فقط یک سوال را پاسخ بدهد. او تصمیمش را چگونه اشتباه می‌خواند و آن را بی‌هدف و غیر عمد می‌داند، در حالی که حتی برای اطلاع از آنچه روی داد، سراغ کمک داور خود هم نرفت تا بپرسد چه حادثه‌ای روی داد؟ بالاخره ما که تازه به فوتبال نیامده‌ایم.»

پنجعلی در پایان گفت:« برای رسیدن به قهرمانی، سپاهان یکی از رقبای مستقیم ما است و امتیازات این بازی اهمیت حیاتی در سرنوشت کل لیگ داشت. این بازی گذشت و حالا بچه‌ها مصمم به جبران در کوتاهترین زمان هستند. آقای دایی هم صحبت‌های خوبی با بازیکنان داشته است و اعتقاد دارم روزهای خوبی بر سر راه پرسپولیس خواهد بود.»

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل